امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

پیشنهاد رهبرانقلاب به پوتین برای انزوای آمریکا در صدر اخبار رسانه های روسیه


 دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی در چارچوب برنامه سفر به تهران و پیشنهاد حضرت آیت الله خامنه ای برای منزوی کردن آمریکا در صدر اخبار روزنامه ها ، خبرگزاری ها و شبکه های تلویزیونی روسی قرار گرفت.

رسانه های روسی روز پنجشنبه با توجه به دیدار رهبران ایران و روسیه مطالبی را در این مورد نوشته و به آن پرداختند.

*** روزنامه کامرسانت
روزنامه پرشمارگان کامرسانت امروز (پنجشنبه) در گزارشی در صفحه نخست خود با اشاره به دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با رهبر معظم انقلاب نوشت: رهبرعالی ایران در دیدار با رئیس جمهوری روسیه شیوه منزوی کردن آمریکا را برای وی بازگو و تشریح کرد.
این رسانه به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: ما می توانیم با تحریم های آمریکا مقابله و این کشور را از راههایی همچون انصراف از بکارگیری دلار و جایگزینی آن با ارزهای ملی در معاملات مالی دوجانبه و چندجانبه منزوی کنیم.
روزنامه روسی نوشت: راهبرد جدید آمریکا در مورد ایران که به تازگی از سوی دونالد ترامپ اعلام شده در جامعه جهانی دودستگی انداخته و به طرفداران و مخالفان اقدامات و سیاست های علیه تهران تقسیم کرده است.
کامرسانت افزود: در شرایطی که متحدان اروپایی آمریکا به همراه روسیه برای حفظ برجام تلاش می کنند دولت ترامپ از حمایت اسراییل و عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی برخوردار شده است. 

*** روزنامه کامسامولسکایا پراودا 
روزنامه کامسامولسکایا پراودا نیز امروز در گزارشی که با تصویر دیدار ولادیمیر پوتین و رهبر معطم انقلاب همراه بود، نوشت: رهبر انقلاب اسلامی به رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد داد که آمریکا را با اقدامات خود منزوی کنند.
در این گزارش به نقل از رهبر معظم انقلاب آمده است: ما می توانیم تحریم های آمریکا را دفع و این کشور را با صرف نظر کردن از دلار منزوی کنیم و بجای این ارز از ارزهای ملی خود در معاملات با یکدیگر و کشورهای دیگر استفاده کنیم.
روزنامه روسی افزود: آیت الله خامنه ای تصریح کرد که پوتین فردی قدرتمند و با مسئولیت است و به همین خاطر ایران می تواند با روسیه در حل مسائل بزرگ نیازمند به قاطعیت و پایداری قدرت های بزرگ همکاری کند. 
کامسامولسکایا پراودا یادآوری کرد: ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه به تهران سفر و با حسن روحانی و الهام علی یف روسای جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان دیدار کرد و در این مذاکرات سرنوشت سوریه، مبارزه با تروریسم، تولید نفت و برنامه هسته ای ایران و موضوعات مهم دیگر مطرح و مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت.

***روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس
روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس هم در صفحه نخست خود با اشاره به دیدار رئیس جمهوری روسیه با رهبر معظم انقلاب به نقل از سخنان آیت الله خامنه ای نوشت: همکاری ایران و روسیه برای هر دو کشور بسیار سودمند است زیرا به خروج از نفوذ آمریکا کمک می کند. 
«به گفته ایشان ایران و روسیه می توانند برنده شوند اگر اقدامات خود را در عرصه بین المللی هماهنگ کرده و با یکدیگر همکاری کنند. این امر به مقابله با فشار از سوی آمریکا کمک می کند.» 
روزنامه روسی در ادامه نوشت: رهبر عالی ایران در ادامه سخنان خود به عنوان یکی از تدابیر علیه نفوذ آمریکا به خودداری از استفاده از دلار این کشور در معاملات دوجانبه اشاره کرد.
ماسکوفسکی کامسامولتس افزود: آیت الله خامنه ای تصریح کرد مسکو و تهران با منزوی کردن آمریکا می توانند صلح و ثبات را در منطقه خاورمیانه برقرار کنند. 

***روزنامه ودوموستی
روزنامه روسی پرشمارگان ودوموستی نیز در شماره امروز خود به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهوری روسیه برای منزوی کردن آمریکا و خودداری از بکارگیری دلار آمریکا در معاملات مالی خود اشاره کرد و نوشت: رهبر عالی ایران گفت که موضع پوتین در حل مسائل منطقه بدون دخالت قدرت های خارجی را می پذیرد.
«رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد آمریکا سعی دارد در امور منطقه و کشورهای جهان مداخله کند و در این امر روی ضعف حکومت ها حساب می کنند.» 
روزنامه روسی افزود: رهبر عالی ایران به شکس ائتلاف آمریکا در حمایت از تروریست ها در سوریه و تقویت نقش روسیه در منطقه اشاره کرد.
ودوموستی به نقل از سخنان رهبر انقلاب ادامه داد: هماهنگی خوب و مقابله مشترک تهران و مسکو در سرکوبی تروریست ها در سوریه عامل مهمی بود که روسیه به بازیگر با نفوذ در منطقه تبدیل کرد.
در ادامه گزارش آمده است: ولادیمیر پوتین در تهران همچنین با حسن روحانی و الهام علی یف همتایان ایرانی و جمهوری آذربایجانی خود دیدار کرد و این نشست دوم سران سه کشور بود و اجلاس نخست آنها در ماه اوت سال 2016 در باکو برگزار شد و دیدار بعدی در روسیه انجام خواهد گرفت.
در گزارش روزنامه روسی گفته شد شرکت دولتی روس نفت روسیه سند نقشه راهی را برای سرمایه گذاری در حوزه های نفت و گاز ایران امضا کرد که ارزش آن حدود 30 میلیارد دلار خواهد بود.گازپروم نیز برای مشارکت در احداث خط لوله گاز ایران تا هند به ارزش 7.5 میلیارد دلار اعلام آمادگی کرد.

***روزنامه پارلامنتسکایا گازتا
روزنامه پارلامنتسکایا گازتا ارگان پارلمان روسیه نیز امروز در گزارشی به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهوری روسیه برای مقابله با تحریم های آمریکا و رد دلار این کشور به عنوان ارز قابل استفاده در معاملات دوجانبه اشاره کرد.
روزنامه روسی خاطرنشان کرد: دیدار ولادیمیر پوتین با رهبر انقلاب پس از ملاقات وی با رئیس جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت و در دیدار پوتین و آیت الله خامنه ای اوضاع سوریه، چشم انداز همکاری های دوجانبه در چارچوب اجرای طرح های موجود مورد بررسی قرار گرفت.
«سران ایران و روسیه همچنین در خصوص موضوع برجام توافقنامه برای حل و فصل اختلافات پیرامون برنامه هسته ای ایران گفت وگو کردند.»

***خبرگزاری اسپوتنیک 
خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی به دیدار رئیس جمهوری روسیه و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و نوشت: رهبر عالی ایران در دیدار با ولادیمیر پوتین اعلام کرد که همکاری تهران و مسکو به منزوی کردن آمریکا کمک خواهد کرد. 
این رسانه به نقل از فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: ما می توانیم تحریم های آمریکا را دفع و این کشور را با رد استفاده از دلار منزوی کنیم و بجای این ارز می توانیم از ارزهای ملی در معاملات مالی دوجانبه و چندجانبه استفاده کنیم. 
«رهبر عالی ایران خاطرنشان کرد: به همین خاطر می توان با روسیه در اقدامات بزرگ که نیاز به قاطعیت و استقامت قدرت های بزرگ وجود دارد می توان همکاری کرد و این تعامل منطقی خواهد بود.» 

***آژانس اخبار فدرال روسیه
آژانس اخبار فدرال روسیه امروز پنجشنبه در گزارشی نوشت: رهبر انقلاب به رئیس جمهوری ایران پیشنهاد همکاری برای منزوی کردن آمریکا را داد.
«رهبر عالی ایران گفت: می توانیم تحریم های آمریکا را بی اثر کنیم و از شیوه های مختلف برای این منظور استفاده کنیم که یکی از آنها خودداری از استفاده از دلار در معاملات مالی میان خود و با کشورهای دیگر است.»
رسانه روسی نوشت: رهبر انقلاب اسلامی پوتین را شخص توانمند و مرد با قاطعیت و عمل خواند و اظهار کرد که به همین دلیل روسیه قدرت بزرگی است که می تواند به نتایج خوبی دست بیابد.
این رسانه یاداوری کرد: ولادیمیر پوتین در اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در تهران شرکت کرد.

***شبکه ار.ب.کا
شبکه تلویزیونی ار.ب.کا نیز امروز در بخش های خبری بامدادی صحنه هایی از دیدار رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری روسیه را نشان داد و گفت: آیت الله خامنه ای رئیس حکومت و رهبر عالی ایران به رئیس جمهوری روسیه گفت که مسکو نیاز به همکاری با تهران دارد تا آمریکا را منزوی و صلح و امنیت در خاورمیانه برقرار کند.
«رهبر انقلاب اسلامی از پیشنهاد پوتین برای گسترش همکاری ها در تمام عرصه ها استقبال و خاطرنشان کرد: همکاری دو کشور در حل مساله سوریه در سطح خوبی قرار دارد و نشان می دهد که ایران و روسیه می توانند به اهداف مشترک در حوزه های دشوار دست بیابند.» 
شبکه روسی گفت: آیت الله خامنه ای اقدامات ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه را ناکام خواند و گفت که واشنگتن توطئه چینی می کند و به همین دلیل باید هنوز برای حل کامل مساله سوریه صبر کرد. 
«رهبر انقلاب اسلامی تاکید کرد برای حل و فصل کامل بحران سوریه باید همکاری های روسیه و ایران افزایش بیابد و در نتیجه آن آمریکا منزوی خواهد شد و می توان ثبات و امنیت منطقه را دوباره برقرار کرد.»
رسانه های روسی 51 گزارش از این دیدار رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری روسیه نوشتند و از این رسانه ها می توان روزنامه ایزوستیا و اوراسیادیلی، هفته نامه آرگومنتی ایفاکتی و خبرگزاریهای روس بالت و تاتاراینفورم و تارنماهای خبری وستنیک قفقاز، لنتا رو و رگنوم را نام برد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.