امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

هیجان انگیزترین سفر با ماشین چمن کاری شده به شیراز


اگر ساکن شهر زیبای شیراز یا مسافرِ این شهر رویایی هستین، باید احتمال برخورد ناگهانی با ماشین چمن کاریِ زیبا و بامزه ی، توریست های خارجی در خیابون رو هم که بی نهایت هیجان انگیزِ به جاذبه های این شهر اضافه کنین. این ماشین مربوط به زوج خوش سفر و اهل دلی از آلمانِ که از سال 2011 تصمیم گرفتن سفری هیجان انگیزِ  به دور دنیا با ماشین شخصی خودشون رو شروع کنن و بعداز گذر از کشورها و شهرهای مختلف به شهر زیبای شیراز رسیدن و الان هم مشغول ایرانگردی هستن. با توجه به جاذبه های گردشگری شیراز و دیگر شهرهای زیبای ایران، گردشگران خارجی زیادی به ایرانگردی علاقمند هستن و این تنها یه نمونه از توریست های عاشق ایران هستن. در ادامه با بیشتر دیدن و خوندن با همگردی همراه باشید... 

شیراز سفر به دور دنیا

توریست های خارجی، توبی و کارولین از سال 2011 سفر خود را با ماشین شخصی شروع کردن و بعد از مدت 6 سال و گذر از 10 کشور دنیا از جمله: بلغارستان، استرالیا، هند، نپال، روسیه، افغانستان، پاکستان و لیتوانی، به ایران و شهر زیبای شیراز رسیدن و جالبِ که بدونیم ، مکس پسرشون سه سال پیش در طول سفر در استرالیا بدنیا اومده و این زوج خوش ذوق تا قبل از بدنیا اومدن پسرشون با دوچرخه سفر میکردن اما بعد از تولد مکس دوچرخه رو فروختن و با خریداری یک ون که به طور جالبی اون رو چمن کاری کردن به سفر خود ادامه دادن و علت چمن کاری و سبز کردن ماشین خود رو، سبز دیدن جهان و هدیه دادن آرامش و صلح به مردم سرتاسر دنیا میدونن.
ماشین چمن کاری زوج آلمانی

زوج المانی

زوج خوش سفرِ آلمانی

این زوج هنرمند آلمانی بعد از 6 سال سفر و دیدن 10 کشور دنیا، مردم ایران رو مهمون نوازترین و مهربانترین مردمی میدونن که در طول سفرشون دیدن، مخصوصا مردم شیراز  و جاذبه های گردشگری شیراز رو. توبی یک فیزیوتراپ و کارولین یک معمارِ که هر دو عاشق آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف هستن و عقیده دارن ایران و ایرانگردی در بین کشورهای سفر کرده، متفاوت تر بوده طوری که در هیچ کجای دنیا این فرهنگ و تمدن رو ندیده بودن. شاید چگونگی تامینِ هزینه های سفرِ این گردشگران خارجی و زوج آلمانی، براتون سوال شده باشد؟ این زوج گفتنکه در بسیاری از شهرها قهوه یا روغن گیاهی دست ساز می فروختن و کمک های مالی مردم در خیلی از شهرها به آنها یاری رسونده.

ماشین زوج المانی

شب شیراز با سعدی روشن شد


شب سعدی در شیراز

آرامگاه سعدی میزبان علاقه‌مندان این شاعر شد تا در آستانه آغاز اردیبهشت ماه که با نام او همراه است، یادش را گرامی بدارند.

ادامه برنامه‌های بیستمین یادروز سعدی، شامگاه پنج‌شنبه 31 فروردین‌ماه به چند سخنرانی و اجرای گروه موسیقی حسام‌الدین سراج در جوار آرامگاه این شاعر در سعدیه سپری شد.

اصغر دادبه استاد ادبیات در این مراسم در  سخنانی اظهار کرد: ستایش می‌کنم کسی را که اینجا خفته است و کسی که اگر نبود، وضع ما به گونه‌ای دیگر بود. بودن او و استمرار بودن او به غیرت، جوانمردی و تلاش و کوشش ما هم بستگی دارد.

او در ادامه متذکر شد: زمان‌هایی این عبارت ورد زبان بود که تا فارسی هست، سعدی هست اما یادمان باشد در دنیای مخالفت با رستم‌ها زندگی می‌کنیم و زبان ما که از فردوسی مانده مورد حسد بوده و هست. کودتایی از سوی دشمنان علیه این زبان در جریان است. اصل هویت و بنیاد هستی، زبان است و آنجا که زبان از بین رفته، هویت مردم از بین رفته است.

دادبه همچنین گفت: زبان ما، زبان سعدی است و این بزرگترین خدمت این مرد بزرگ است. با همه بیدادهایی که به "گلستان" و "بوستان" رفته این زبان در گستره وسیعی از جهان به برکت به ویژه آثار این مرد بزرگ زبان مردم فرهیخته بوده است.

این استاد ادبیات در پایان با بیان اینکه "با همه مشکلات ما پیروزیم چون حق پیروز است،" گفت: کمترین کار این است که فرزندان‌مان را با سعدی بزرگ کنیم.

همچنین سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی اظهار کرد: اگر تقدیر  الهی بر این بود که خورشید از ایران طلوع کند، از این نقطه طلوع می‌کرد. این جغرافیا در دل خود سخن‌های زیادی دارد. رمز و راز این سرزمین را باید در زمانه سعدی و حافظ جُست و در ادوار تاریخی از هخامنشیان تا امروز جست‌وجو کرد. این جغرافیا بخشی از هویت ملی و اسلامی ماست و تقدیر از بزرگان این خطه بخشی از هویت ماست. تا ایران، ایران است سعدی هم سعدی خواهد بود.

او در ادامه بیان کرد: پس از اسلام و ایران سعدی، حافظ و فردوسی هویت بنیادین این سرزمین هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گمشده سرزمین ما اخلاق است و سعدی چشمه بزرگ اخلاق این سرزمین است که همیشه تاریخ می‌جوشد. چرا ما امروز دچار چالش اخلاقی و انگ‌زنی شده‌ایم چون از فرهنگ سعدی فاصله‌ گرفته‌ایم، اگر امروز سخن از اعتدال است، آن را از سعدی وام گرفته‌ایم.

کوروش کمالی سروستانی مدیر مرکز سعدی‌شناسی، افشانی استاندار فارس و علی‌اصغر محمدخانی معاون فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب نیز در این مراسم صحبت کردند.

در ادامه با حضور صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمالی سروستانی رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس و رئیس مرکز سعدی‌شناسی، مریدی مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، افشانی استاندار فارس، پاک‌فطرت شهردار شیراز و رجبی نماینده مردم شیراز از اصغر دادبه، ضیاء موحد و جعفر موید شیرازی به عنوان سعدی‌پژوه و یدالله کابلی خوانساری هنرمند خوشنویس تقدیر شد.

پایان‌بخش این مراسم کنسرت حسام‌الدین سراج  و گروهش بود که به اجرای شعرهای سعدی پرداختند.

پیش‌تر اعلام شده بود که این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور همراه خواهد بود.

همچنین صبح جمعه اول اردیبهشت ماه؛که روز بزرگداشت سعدی است با گلباران آرامگاه این شاعر همراه شد.

انتهای پیام

اگر تیروئید دارید لطفا این مواد غذایی را از سفره تان حذف کنید!


اگر تیروئید دارید لطفا این مواد غذایی را از سفره تان حذف کنید!

غده تیروئید در قاعده ی گردن واقع شده است و تقریبا تمام فرآیند های متابولیک بدن انسان به وسیله هورمون هایی که توسط این غده ساخته می شوند انجام می گیرد

 



غده تیروئید در قاعده ی گردن واقع شده است و تقریبا تمام فرآیند های متابولیک بدن انسان به وسیله هورمون هایی که توسط این غده ساخته می شوند انجام می گیرد. اختلالات غده تیروئید می تواند از بزرگ شدن ان که نیاز به درمان ندارد، تا سرطان که تهدید کننده ی زندگی انسان است باشد. زنان بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات تیروئید مخصوصا بلافاصله پس از بارداری و یائسگی هستند.

رایج ترین مشکل در غده تیروئید کم یا زیاد ترشح شدن هورمون های تیروئید است که موجب بی قراری، خستگی و کاهش و افزایش وزن می شود. اگر هورمون های تیروئید بیش از اندازه ترشح شوند فرد مبتلا به پرکاری تیروئید و اگر کمتر از حد لازم برای بدن ترشح شوند کم کاری تیروئید را به همراه دارد. علائم این بیماری بسیار ناراحت کننده است ولی در صورت تشخیص و درمان به موقع می توان این بیماری را به خوبی تحت کنترل در آورد.

اگر شما جز افرادی هستید که اختلال در عملکرد غده تیروئید دارید باید بدانید که مواد غذایی وجود دارند که نباید مصرف شوند و این غذاها می تواند بر روی سلامت کلی و انرژی و وزن بدن شما تاثیر گذار باشند.

اگر اختلال غده تیروئید دارید باید یک رژیم غذایی متناسب با بیماری تان انتخاب کنید.

۱ – شکر

افرادی که مبتلا به کم کاری تیروئید هستند به راحتی چندین کیلو وزن اضافه می کنند. شکر و موادی که دارای شکر هستند معمولا هیچ گونه ارزش غذایی ندارند و در عوض سرشار از کالری هستند. اگر می توانید شکر را از رژیم غذایی تان حذف کنید وگرنه در کمترین حد از ان استفاده کنید.

۲  – غذاهای سرخ کرده و پرچربی

چربی ها نه تنها مانع از ترشح هورمون های تیروئیدی می شوند بلکه مانع از جذب این هورمون ها از داروهای جایگزین نیز می شوند. افرادی که دچار کم کاری تیروئید هستند باید غذاهای سرخ کردنی و چرب مانند کره و سس مایونز را به کلی از برنامه غذایی خود حذف کنند.

۳ – قهوه

افرادی که کم کاری تیروئید دارند باید مصرف کافئین را به حداقل برسانند. کافئین موجود در قهوه بر روی غدد فوق کلیوی تاثیر گذاشته و موجب ایجاد خستگی و دیگر علائم ناشی از کم کاری تیروئید می شود. همچنین خوردن داروهای جایگزین هورمون تیروئید با قهوه موجب بی اثر شدن این داروها می شود. حداقل یک ساعت پس از مصرف قرص تیروئید قهوه مصرف نکنید و رفته رفته میزان قهوه مصرفی تان در طول روز را به حداقل و حتی صفر برسانید.

۴ – سبزیجات

مصرف سبزیجات برای سلامتی بدن یک ضرورت است اما در افرادی که دچار اختلال کم کاری تیروئید هستند مصرف سبزیجات به خصوص خانواده کلم ها موجب اختلال در هورمون های تیروئید می شوند. سبزیجات توانایی تیروئید را در جذب ید که برای سلامت این غده ضروری را است را کم می کنند. لازم نیست همه ی سبزیجات را از رژیم غذایی تان حذف کنید و فقط مصرف کلم بروکلی، کلم، گل کلم، کلم پیچ و شلغم را محدود کنید. همچنین سبزیجات را برای کم شدن اثرشان بر روی هورمون های تیروئید پخته مصرف کنید.

۵ – سویا

افرادی که پرکاری تیروئید دارند باید از مصرف سویا صرفنظر کنند چرا که سویا موجب عدم جذب هورمون های تیروئید توسط بدن می شود. همچنین هر چیزی که حاوی سویا باشد مانند شیر سویا و … نیز می تواند وضع را بدتر کند. افراد مبتلا به کم کاری تیروئید مشکلی با مصرف سویا نخواهند داشت.

۶ – گلوتن

گلوتن شامل پروتئینی به نام گلیادین است که یک پروتئین خارجی برای بدن انسان محسوب می شود. تیروئید نیز آنزیمی شبیه به این پروتئین دارد. وقتی گلوتن توسط افراد با کم کاری تیروئید مصرف می شود سیستم ایمنی بدن این فرد به این پروتئین خارجی و آنزیم حمله می کند. گلوتن پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار و سایر  غلات فرآوری شده یافت می‌شود. اگر مبتلا به اختلال تیروئید هستید و گلوتن نیز مصرف می کنید پیشنهاد ما به شما مصرف برنج و پاستا و نان غلات است.

 

جان کربی: برجام تنها محدودیت معنی‌داری بود که بر ایران اعمال کردیم


جان کربی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در زمان اوباما می‌گوید ترامپ حق دارد ازبدی‌های ایرانیان انتقاد و با آن برخورد کند ولی نباید ارزش‌های برجام به عنوان تنها محدودیتی که آمریکا توانست بر جمهوری اسلامی اعمال کند.

 پس از آنکه «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا ضمن تأیید پایبندی جمهوری اسلامی ایران به مفاد توافق هسته‌ای و درخواست تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای کشورمان، انتقادهایی تند را متوجه برجام کرد، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در زمان اوباما، واکنش نشان داد.

جان کربی این جوابیه را در سی‌ان‌ان نوشته و در ابتدای آن به دلیل اصلی سخن گفتن همزمان از پایبندی ایران به برجام و لزوم بازبینی برجام پرداخته است.

کربی نوشته: «برای دولت ترامپ که در کارزار انتخاباتی قول داده بود توافق هسته‌ای را پاره کند، فرستادن نامه تأییدیه پایبند ایران به تعهدات برجامی، حتماً آزاردهنده بوده است و به همین خاطر است که «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در ذیل همان نامه تأییدیه، از عزم دولت ترامپ برای بازبینی توافق و احتمال اعمال دوباره تحریم‌های هسته‌ای سخن گفت.»

در ادامه این مقاله می‌خوانیم:

این‌ها همان تحریم‌هایی است که ایران را به پای میز آورد و برداشته شدنش، مشوق ایران برای تخریب برنامه هسته‌ای بود. پس اگر این تحریم‌ها را بدون علت و دلیل، بازگردانیم، ما و نه ایرانیان، این پیغام صریح و روشن را برای جهانیان فرستاده‌ایم که طرف قابل اعتمادی در مذاکرات نیستیم.

البته دولت ترامپ هنوز این کار را شروع نکرده و شاید کسانی که معقول‌تر فکر می‌کنند، دست بالا را پیدا کنند و منطق توافقی که به خوبی پیش می‌رود، دیده شود. ولی باز هم شنیدن مواضع پنج‌شنبه پرزیدنت ترامپ که گفت «ایران به روح توافق پایبند نیست»، نشانه دلگرم‌کننده‌ای نیست.

تیلرسون به اشتباه تقصیر رفتارهای بد ایران در منطقه را به گردن دولت اوباما و توافق هسته‌ای می‌اندازد.

ادعای تیلرسون مبنی بر اینکه اوباما «صبر استراتژیک» در برابر ایران داشت، نادرست است. این اوباما بود که بخاطر حمایت از تروریسم، تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اعمال کرد. او همچنین موقعیت نظامی ما در خلیج فارس را تقویت کرد و میزان کمک‌های مالی به متحدان ما در خلیج (فارس) را افزایش داد.

اینکه بگوییم در صورت رها ماندن، ایران هم پتانسیل طی مسیر کره شمالی را دارد هم گفته نادرستی بود. اولاً که ایران رها نشده و با نظارت‌های جامع و فشرده بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر روی برنامه هسته‌ای خود موافقت کرده است.

ثانیاً اینکه کره شمالی از قبل توان هسته‌ای نظامی داشت ولی ایران چنین توانی ندارد و تا 15 سال حتی نمی‌تواند سانتریفیوژهای خود را برای تخلیص اورانیوم با غنایی بیشتر از حد مجاز در برجام، بچرخاند.

اگر فکر می‌کنید که ایرانی‌ها آنقدر بد هستند - که البته هستند -، باز هم بر هم زدن توافقی که تنها محدودیت معنی‌دار را بر ایران اعمال می‌کند، خیلی معنی‌دار نخواهد بود. حل هیچ کدام از مشکلات خاورمیانه با وجود یک ایران اتمی، آسان‌تر نمی‌شود.

روزنامه رسمی کره شمالی:آمریکا را خاکستر می کنیم


تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز گزارش داد که روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی دولت واشنگتن را به حمله پیشگیرانه تهدید کرد و نوشت: آمریکا را خاکستر می کنیم.

به گزارش بامداد روز جمعه ایرنا، در ادامه جنگ لفظی مقام های آمریکا و کره شمالی، روزنامه «رودونگ سینمون» با لحنی تند آمریکا را به حمله فوق العاده قدرتمند تهدید کرد.
به نوشته رویترز، این روزنامه کره شمالی افزود: در صورتی که اقدام به حمله پیشگیرانه کنیم، همه نیروهای متجاوز امپریالیست را نه تنها در کره جنوبی و مناطق اطراف بلکه در خاک آمریکا خاکستر می کنیم.
کره شمالی یکشنبه گذشته اقدام به آزمایش یک موشک بالستیک کرد. این آزمایش اگرچه ناموفق بود، اما به گفته تحلیلگران سایت پرتاب موشک آماده یک آزمایش هسته ای بوده است.
آمریکا در واکنش به این اقدام پیونگ یانگ اعلام کرد که ناو هواپیمابر «کارل وینست» خود را به سواحل شبه جزیره کره اعزام می کند.
همچنین شورای امنیت سازمان ملل تحریم های جدید علیه برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی اعمال کرد.

انتهای پیام /*