امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

کری دوست دارد به تهران بیاید/ روحانی چه اقدامی می‌تواند انجام دهد؟

جان‌کری دو
در گزارش العربیه می‌خوانیم: «نبود ارتباط مستقیم میان ریاض و تهران به عنوان بازیگران اصلی خاورمیانه، برقراری صلح در این منطقه را غیرمحتمل می‌کند. روابط این دو کشور هرگز در گذشته نیز ایده‌آل نبود؛ اما دست‌کم در دوران‌هایی احترام و درکی متقابل میان آن‌ها دیده می‌شد.»
کری جان‌کری دوست دارد به تهران بیاید/ روحانی چه اقدامی می‌تواند انجام دهد؟
به این مطلب امتیاز دهید
56%44%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، وب‌سایت شبکه سعودی العربیه در مطلبی نوشت: بنابر اعلام یک ایرانی که با جان کری در تماس است، وزیر خارجه آمریکا تمایل دارد به تهران سفر کند. 

 

به باور نگارنده این گزارش، خبر تمایل وزیر خارجه عربستان برای سفر به ایران به طور حتم می‌توانست با توجه به شرایط خاورمیانه، خوشایندتر و  مفیدتر باشد. زیرا تقابل ریاض و تهران، مانع پیشرفت مذاکرات صلح یمن و سوریه می‌شود. 

 

به ادعای این گزارش، هفته گذشته کری از ایران خواست به بازگرداندن ثبات و صلح در این دو کشور کمک کند؛ اما پرسشی که مطرح می‌شود این است که حسن روحانی در حالی که خود زیر فشارهای داخلی قرار دارد، چه اقدامی می‌تواند در این زمینه انجام دهد؟ 

 

هم‌اکنون رئیس‌جمهور ایران بر روی اجرای توافق هسته‌ای و بهبود شرایط اقتصادی کشورش تمرکز کرده است. در صورت کمک واشینگتن و متحدان غربی‌اش به ایران برای بهبود شرایط اقتصادی این کشور، تهران می‌تواند نقشی سازنده در ارتباط با مسائل منطقه‌ای و بین المللی ایفا کند. اما خصومت میان ایران و عربستان تا اندازه‌ای بالا گرفته است که واشینگتن نمی‌تواند اقدامی در جهت آشتی آن‌ها انجام دهد.

 

از سوی دیگر خصومت دو طرف، بازار نفت آن‌ها را نیز دچار تزلزل می‌کند. گرچه محدودیت‌های خرید نفت ایران برداشته شده است، تا زمانی که عربستان تولید نفت خود را کاهش ندهد، ایران نمی‌تواند جایگاه سابق را در بازار به دست بیاورد. افزایش تولید ایران در زمان کنونی نیز به معنای کاهش بهای طلای سیاه است که در نهایت به ضرر دو طرف خواهد بود.

 

در انتهای این مطلب آمده است: نبود ارتباط مستقیم میان ریاض و تهران به عنوان بازیگران اصلی خاورمیانه، برقراری صلح در این منطقه را غیرمحتمل می‌کند. روابط این دو کشور هرگز در گذشته نیز ایده‌آل نبود؛ اما دست‌کم در دوران‌هایی احترام و درکی متقابل میان آن‌ها دیده می‌شد.

طرح جدیدعربستان با مشارکت ترکیه و مصر برای مقابله با ایران

طرح جدید 
«این تحرکات عربستان همه در سایه دور شدن آمریکا از عرصه سیاسی و نظامی در منطقه صورت می گیرد که به شانه خالی کردن واشنگتن از ریاض به عنوان همپیمان تاریخی منتهی شده است.»
عربستان و ترکیه طرح جدید عربستان با مشارکت ترکیه و مصر برای مقابله با ایران
به این مطلب امتیاز دهید
50%50%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه "رای الیوم" در سرمقاله امروز خود به قلم "عبدالباری عطوان" تحلیلگر برجسته عرب نوشت: «"سلمان"، شاه عربستان و پسرش "محمد بن سلمان" طی سفرهای اخیر خود به ترکیه، اردن، امارات و مصر در تلاش هستند تا طرح جدیدی برای مقابله با ایران ارائه دهند.»

 

 

رای الیوم در ادامه نوشت: ««عربستان در نظر داد تا با متحد شدن با مصر و ترکیه ملیت گرایی "سنّی" را جایگزین ملیت گرایی "عربی"  کنند تا از این طریق ضمن اینکه ائتلاف های عربی و اسلامی را تقویت کنند با "شیعیان جهان با رهبری ایران" مقابله کنند.»

 

 

این روزنامه در ادامه سرمقاله خود آورد: «این تحرکات عربستان همه در سایه دور شدن آمریکا از عرصه سیاسی و نظامی در منطقه صورت می گیرد که به شانه خالی کردن واشنگتن از ریاض به عنوان همپیمان تاریخی منتهی شده است.»

برتری راهبردی هولناک ایران مقابل اسرائیل و عربستان با ورود اس 300 های روسی

برتری راهب
«اولین سامانه فوق پیشرفته روسی پس از مدت ها انتظار طرف ایرانی از طریق مسیر دریایی دو کشور وارد خاک ایران شد که برتری هوایی هولناکی را به ایران در مقابل متحدین منطقه ای ایالات متحده یعنی اسرائیل و عربستان سعودی میدهد.»
اس 300 برتری راهبردی هولناک ایران مقابل اسرائیل و عربستان با ورود اس 300 های روسی
به این مطلب امتیاز دهید
83.8%16.2%

 پایگاه خبری تحلیلی دیلی کالر (daily caller) پس از رسیدن اولین محموله از سامانه دفاعی فوق پیشرفته اس 300 روسی به خاک ایران نوشت: «از نخستین روزهای مذاکرات هسته ای ایران تا واپسین ثانیه های توافق، دریافت سامانه دفاعی اس300 از شایع ترین موضوعات حاشیه ای این مذاکرات بود.

 

 

تا اینکه اولین سامانه فوق پیشرفته روسی پس از مدت ها انتظار طرف ایرانی از طریق مسیر دریایی دو کشور وارد خاک ایران شد که برتری هوایی هولناکی را به ایران در مقابل متحدین منطقه ای ایالات متحده یعنی اسرائیل و عربستان سعودی میدهد.»

 


این پایگاه آمریکایی با بیان اینکه ورود سامانه اس 300 برتری های نظامی آمریکا در مقابل ایران را به هیچ عنوان بی اثر نکرده، افزود: «اما از سوی دیگر کمک شایان و قابل توجهی به حریم هوایی ایران در مقابل رقبای منطقه ای آن یعنی اسرائیل و عربستان کرده است.

 

 

اگرچه دو متحد منطقه ای آمریکا دارای پیشرفته ترین پدافند ها و جنگنده های رادارگریز ساخت آمریکا هستند اما با این همه ورود به حریم هوایی ایران بیش از پیش پرمخاطره و پیچیده شده است.»

 


دیلی کالر با بررسی قابلیت های دفاعی و تهاجمی ایران و مقایسه نیروی هوایی جمهوری اسلامی در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی نیز نوشت: «پیش از وقوع انقلاب اسلامی، ایران با بهره بردن از جنگ افزار ها و پدافند های هوایی ساخت ایالات متحده وضعیت مناسبی در منطقه داشت.

 

 

اما پس از آن و سرد شدن روابط ایران با طرف های غربی و مخصوصا آمریکا دسترسی اش به جنگ افزار های بروز دنیا را از دست داده و طی سالیان متمادی پس از انقلاب با ترمیم جگنده های بازمانده روسی و امریکایی از حریم هواییش دفاع می نمود.»

 


این پایگاه خبری در پایان با اشاره به اینکه ایران برای جبران کمبود جنگنده هایش، رو به ساخت و گسترش موشک های ارزان و کارآمد نمود؛ تاکید کرد: «سامانه اس300 نیز یکی از همان راه حل های کارآمد و پرکننده شکاف های دفاعی ایران می‌باشد.»

 

 

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش چگونگی شهادت تکاوران مدافع حرم تیپ نوهد ارتش در سوریه را تشریح کرد.


 امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش که عصر امروز برای ادای احترام به شهدای مدافع حرم تیپ 65 نوهد، شهیدان مجتبی یداللهی و محسن قیطاسلو در معراج شهدا حضور یافته بود، به خبرنگاران اظهار داشت: به عنوان سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظیفه داریم که اگر هر جا ماموریتی باشد، در آنجا حاضر شویم و اجرای ماموریت کنیم.

وی در خصوص حضور مستشاری ارتش در سوریه گفت: داعش را در حد و اندازه‌ای نمی‌بینیم که یک یگان نظامی را وارد کنیم. دشمن اصلی ما آمریکاست و ما متناسب با تهدیدات آن‌ها خودمان را آماده می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در ماموریت مستشاری سوریه تعدادی از کارکنان نزاجا حضور یافته‌اند و به‌حمدالله با قوت و استحکام در کنار نیروی قدس و سایر کسانی که در جبهه انجام وظیفه می‌کنند حضور مومنانه‌ای داریم.

امیر پودستان درباره چگونگی شهادت تکاوران مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی در سوریه عنوان کرد: در عملیاتی که چند هزار نفر از نیروهای جبهه النصره و تکفیری‌ها حمله وسیعی و گسترده‌ای را به جنوب حلب انجام داده بودند، این رزمندگان رشادت‌ها و دلاورمردی‌های مومنانه و شایسته‌ای از خود نشان دادند و 4 نفر از عزیزان نیروی زمینی در این نبرد به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: البته این عزیزان توانستند تعدادی از تانک‌ها و نفربرهای گروهک تروریستی النصره را منهدم کنند و 200 کشته از آن‌ها بگیرند که تمامی اسناد آن نیز موجود است و این گوشه‌ای از خدمات و تلاش‌های رزمندگان ارتشی است که در کنار سپاه قدرتمند در دفاع از حرم اهل بیت(ع) و مرزهای عقیدتی و ایمانی نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.

فرمانده نیروی زمینی  در پایان خاطرنشان کرد: ما یک یگان را در سوریه شرکت ندادیم؛ بلکه تعدادی از پرسنل را از تمامی یگان‌ها شرکت دادیم؛ که تیپ 65 نوهد هم ازجمله آن‌هاست.

پنجمین شهید مدافع حرم» از ارتش +عکس

کلنا عباسک یا زینب(س)؛
پنجمین «مدا
«حمدالله بخشنده» از رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی بود که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده و حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.
مدافعان حرم پنجمین «مدافع حرم» از ارتش +عکس
به این مطلب امتیاز دهید
100%0%

به گزارش سرویس مقاومت جام نیـوز، حمدالله بخشنده از رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی بود که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده و حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

 

وی پنجمین شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

 

فارس