امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

کاخ‌سفید: ترامپ و ماکرون درباره ایران و حزب‌الله لبنان توافق کردند



ترامپ و ماکرون

روسای جمهور آمریکا و فرانسه، در یک تماس تلفنی درخصوص مقابله با آنچه که «فعالیت‌های منطقه‌ای بی‌ثبات‌کننده ایران و حزب‌الله لبنان» ادعا شده است، توافق کرده‌اند.

به گزارش «اسکای‌نیوز»، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، شنبه با همتای فرانسوی خود «امانوئل ماکرون» درباره اوضاع لبنان و سوریه گفت‌وگو کرد.

در این بیانیه ادعا شده است، روسای جمهور آمریکا و فرانسه درباره ضرورت همکاری با همپیمانان برای مقابله با «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده حزب‌الله و ایران در منطقه» توافق کردند.

تماس تلفنی ترامپ با ماکرون پس از آن انجام شد که «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان دو هفته بعد از استعفای جنجالی و بازداشت در عربستان سعودی، به فرانسه سفر و با ماکرون دیدار و گفت‌وگو کرد.

الحریری در نطق استعفایش، که از شبکه تلویزیون «العربیه» عربستان پخش شد، ادعاهای ثابت‌نشده و در راستا با مواضع سعودی‌ها علیه ایران و حزب‌الله مطرح کرده بود.

از سوی دیگر، یک منبع دیپلماتیک در کشورهای عربی می‌گوید، نشست فوق‌العاده، اتحادیه عرب، که امروز- یکشنبه- در سطح وزرای خارجه در قاهره برگزار خواهد شد، به بحث درباره ایران خواهد پرداخت و احتمالا بیانیه بسیار تندی علیه تهران صادر خواهد کرد.

براین اساس، پیش از نشست عمومی وزیران خارجه عرب، قرار است نشستی در دفتر «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب با حضور وزیران خارجه چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر برگزار شود.

طبق اعلام مقام‌های لبنانی، «جبران باسیل» وزیر خارجه این کشور احتمالا به منظور اجتناب از رویارویی با همتای سعودی‌اش، در نشست اتحادیه عرب شرکت نخواهد کرد.

انتهای پیام/

    نگرانی آمریکا از خرید سامانه‌ اس-400 و جنگنده اف-35 توسط ترکیه

    هیدی گرنت: این یک نگرانی عمده نه تنها برای آمریکا بلکه برای همه شرکای ما است که پیش از این جنگنده‌های اف-35 را خریداری کرده‌اند.

     راشاتودی گزارش داد؛ در شرایطی که ترکیه خریدسامانه دفاع موشکیاس-400 ازروسیه را نهایی کرده و همزمان در انتظار دریافت نخستین فروند از جنگنده‌های آمریکاییاف-35 است؛ برخی مقام‌های نظامی در آمریکا این اقدام را نگران‌کننده و موجب آشکار شدن ضعف‌های احتمالی جنگنده‌ها می‌دانند.

    تحلیلگران بر این باورند که اطلاعاتی که سامانه اس-400 جمع‌آوری می‌کند، می‌تواند نقاط ضعف جنگنده‌های اف-35 را آشکار کند.

     

    «هیدی گرنت» معاون جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش آمریکا در این رابطه می‌گوید: این یک نگرانی عمده نه تنها برای آمریکا بلکه برای همه شرکای ما است که پیش از این جنگنده‌های اف-35 را خریداری کرده‌اند. آمریکا باید از اینفناوری پیشرفته محافظت کند.

     

    وی تاکید می‌کند که خرید اس-400 از روسیه ممکن است پیامدهای دیگری هم برای آنکارا داشته باشد.

     

    گرنت می‌گوید: ترکیه یکی از اعضای ناتو است ... سیاست‌های ما قطعا با چنین شیوه‌ای سازگار نیست.

     

    ترکیه از سال 1952 به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درآمد و به استفاده از سامانه های پدافند هوایی این سازمان روی آورد.

     

    اما پس از خروج جنگ افزارهای دفاع هوایی پاتریوت آمریکا و آلمان از این کشور در سال 2015، آنکارا خرید سامانه های پدافند موشکی اس-400 را در اولویت قرار داد.

     

    تعداد موشک های اس -400 خریداری شده توسط ترکیه اعلام عمومی نشده است ولی ارزش این قرارداد به 2.5 میلیارد دلار می رسد.

    الدیار: بن‌سلمان از ترور جان به‌در برد


    شناسه خبر: 1577867 سرویس: بین الملل
    بن سلمان

    منابع رسانه‌ای از تلاش ناکام شماری از افسران گارد ملی عربستان سعودی برای ترور ولیعهد این کشور خبر دادند.

    به گزارش«الدیار»، اطلاعات رسیده حاکی‌ست که پنج تن از افسران گارد ملی عربستان سعودی، که تحت فرماندهی شاهزاده بازداشت‌شده «متعب» بودند، روز شنبه در تلاش برای ترور «محمد بن‌سلمان» ولیعهد، به سمت خودروی وی تیراندازی کردند.

    طبق این گزارش، این افسران، که سوار بر خودرو بودند، به خودروی بن‌سلمان و همراهان وی تیراندازی کردند، ولی بن‌سلمان در این حادثه آسیبی ندید؛ چرا که خودروی وی زرهی و ضدگلوله است ولی چند تن از محافظان وی زخمی شدند.

    پس از این حادثه تیراندازی در پایتخت، بن‌سلمان به سرعت به مقر وزارت دفاع حرکت کرد ولی این افسران در خیابان‌های ریاض پنهان شدند و تاکنون نیروهای مبارزه با عملیات نظامی موفق به بازداشت و شناسایی هیچ‌کدام از این مهاجمان نشده‌اند.

    طبق این گزارش، در میان شاهزاده‌های بازداشت‌شده در عربستان سعودی در چارچوب مبارزه با فساد، نام شاهزاده متعب بن‌عبدالله نیز به‌چشم می‌خورد که از منتقدان برجسته سیاست‌های داخلی و خارجی بن‌سلمان است. وی آخرین مانع در مقابل پادشاهی بن‌سلمان محسوب می‌شد.

    ناظران می‌گویند بن‌‌سلمان از این نگرانی داشته که متعب ممکن است با انجام کودتایی، وی را در صورت رسیدن به پادشاهی، از قدرت برکنار کند. در حالی‌که هواداران متعب در گارد ملی عربستان در قبال تکروی‌های ملک سلمان و فرزندش آرام خواهند نشست یا دست به اقدامات تلافی‌جویانه خواهند زد بویژه که این فرماندهان احساس می‌کنند با برکناری متعب، به حاشیه رانده خواهند شد.

    17 شاهزاده شکنجه شده سعودی راهی بیمارستان شدند


    تارنمای خبری «میدل ایست آی» آمریکا جمعه شب با اعلام این که 17 شاهزاده بازداشت شده سعودی بستری شده اند، گزارش کرد: «متعب» پسر ملک عبدالله پادشاه پیشین عربستان به همراه پنج شاهزاده دیگر، 24 ساعت پس از بازداشت و بر اثر شکنجه و ضرب و شتم راهی بیمارستان شده است.

    شرایط جسمانی یکی از شاهزادگان به حدی وخیم بود که به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد.

    براساس این گزارش، به کارمندان بیمارستان درباره جراحت این افراد گفته اند، شاهزادگان درپی خودکشی نافرجام، زخمی شده اند، اما آثار پوتین های نظامی بر بدن این افراد به چشم می خورد، درحالی که اثری از شکستگی در آنها دیده نمی شد.

    منابعی که تارنمای آمریکایی از آن به عنوان منابع آگاه یاد کرده است، اعلام کردند: از مجموع شاهزادگان بازداشت شده، 17 تن به بیمارستان منتقل شدند، اما شمار شاهزادگانی که رفتارهای ناشایست با آنان انجام شده است، به مراتب بیشتر از این تعداد گزارش می شود.

    میدل ایست آی در ادامه گزارش خود خاطرنشان کرد، مقام های سعودی یک کادر پزشکی را در هتل «ریتز کارلتون» که محل اقامت اجباری شاهزادگان است به کار گرفتند تا دیگر مجبور نباشند، شاهزاده های بازداشت شده را در نتیجه جراحت به بیمارستان منتقل کنند.

    این تارنمای آمریکایی همچنین اعلام کرد، علاوه بر هتل ریتز کارلتون، هتل «کورت یارد» نیز برای نگهداری شاهزادگان آماده می شود.

    هتل های ریتز کارلتون و کورت یارد زیر مجموعه هتل های زنجیره ای بین المللی «ماریوت» است که در پایگاه اینترنتی خود هرگونه پذیرش متقاضی تا پایان دسامبر آینده را منتفی دانسته است.

    بازداشت شاهزادگان سعودی درحالی با ادعای مبارزه با فساد ازسوی پادشاه و ولیعهد عربستان انجام شده که بسیاری از ناظران ورسانه های جهان تاکید کرده اند مبارزه با فساد بهانه است و بن سلمان به دنبال حذف رقیبان و مخالفان است.

     در میان شاهزادگان بازداشت شده، علاوه بر متعب پسر ملک عبدالله پادشاه پیشین عربستان وزیر برکنارشده وزارت گارد ملی، «ولید بن طلال بن عبدالعزیز» (سرمایه دار معروف) مدیر شرکت سرمایه گذاری هلدینگ (Kingdom Holding Company )، «ترکی بن عبدالله بن عبدالعزیر» امیر پیشین ریاض و « «بکر بن لادن» سرمایه دار و پیمانکار معروف و رئیس گروه پیمانکاری بن لادن دیده می شود.

    طی هفته های گذشته بیش از 40 تن از مقامات و شاهزادگان سعودی بازداشت شده‌اند.

    روزنامه گاردین چاپ انگلیس نیز در این باره نوشت:‌ هدف مبارزه نیست زیرا کسی که خود فاسد است نمی تواند با فساد مقابله کند، هدف کودتای نرم است.