امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

تصویری از الکساندر در آغوش پدربزرگش، جان کری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

ونسا کری، دختر وزیر امور خارجه آمریکا و بهروز ناهید پزشک ایرانی ساکن این کشور در سال 2009 با یکدیگر ازدواج کردند. الکساندر فرزند این زوج و نوه جان کری در سال 2012 به دنیا آمد. اخیرا تصویری از الکساندر در آغوش پدربزرگش، جان کری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.


جان کری و نوه ایرانی‌اش

معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده استان فارس جاذبه های ناشناخته دیار پارس/عکس


نوروز نزدیک است و به رسم هر سال بسیاری از مردم عزم سفر دارند.استان فارس و شیراز همواره یکی از مقاصد اصلی سفرهای نوروزی ایرانی هاست.اما فارس و شیراز در ذهن بسیاری از مردم محدود به تخت جمشید و پاسارگاد و حافظیه و سعدیه شده است! حال آنکه استان فارس دیدنی های بسیار زیادی دارد که مطمئناً بسیاری از مردم کشور آن ها را ندیده اند. پس توصیه می کنیم امسال به دیار پارس بیایید!هرچند فقط با یک سفر نمی توان همه این زیبایی ها را دید.
نوروز نزدیک است و به رسم هر سال بسیاری از مردم عزم سفر دارند.استان فارس و شیراز همواره یکی از مقاصد اصلی سفرهای نوروزی ایرانی هاست.

 فارس و شیراز در ذهن بسیاری از مردم محدود به تخت جمشید و پاسارگاد و حافظیه و سعدیه شده است!

حال آنکه استان فارس دیدنی های بسیار زیادی دارد که مطمئناً بسیاری از مردم کشور آن ها را ندیده اند.

پس توصیه می کنیم امسال به دیار پارس بیایید!هرچند فقط با یک سفر نمی توان همه این زیبایی ها را دید.

در زیر تصاویری از دیدنی های دیار پارس را خواهید دید که کمتر شناخته شده اند.

جاذبه های طبیعی


آثار تاریخی

دیداررئیس‌جمهور روسیه با رئیس رژیم صهیونیستی


رئیس‌جمهور روسیه با رئیس رژیم صهیونیستی که برای دستیابی به ضمانت‌هایی از سوی روسیدنبال خارج کردن نیروهایش از سوریه به این کشور سفر کرده، دیدار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، به دنبال اعلام روسیه برای خارج کردن نیروهایش از سوریه، روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی به مسکو رفت تا به ضمانت‌هایی از سوی روسیه دست یابد.

به گفته یک مسئول اسرائیلی رژیم صهیونیستی نگران تقویت ایران و حزب الله در سوریه به دنبال خروج نیروهای روسی از این کشور است.

رئیس رژیم صهیونیستی در این سفر با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار و با وی درباره روابط مسکو و تل آویو و خروج نیروهای روسیه از سوریه بحث و گفتگو کرد.

ریولین بر عمق روابط اسرائیل و روسیه تأکید کرد و گفت که تل آویو و مسکو با تروریسم مقابله می‌کنند.

پوتین نیز ضمن اشاره به اینکه روابط اسرائیل و روسیه تاریخ طولانی دارد، گفت: من به زودی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره روابط میان دو طرف و تحولات امنیتی در منطقه دیدار خواهم کرد

ایرانیان صدوپنجمین مردم شاد جهان شدند+جدول

در تازه ترین رده بندی کشورهای جهان از نظر شاخص شادی کشور های اسکاندیناوی 5 رده نخست خود را از آن خود کردند و مردم سوریه و بروندی به ترتیب با جایگاه 155 و 156 در انتهای این رده بندی قرار گرفتند.

این رده بندی به طور مشترک از سوی موسسه مطالعاتی "SDSN" (راه حل های پایدارشبکه توسعه) – وابسته به سازمان ملل - و "موسسه زمین" در دانشگاه کلمبیا آمریکا انجام شده است.

کشور سوییس در سال 2015 درجایگاه نخست این رده بندی قرار داشت و دانمارک در رده دوم بود اما امسال در تازه ترین گزارش این دو موسسه مطالعاتی دانمارک و سوییس جابجا شده اند.

10 کشور نخست این رده بندی به ترتیب عبارتند از : دانمارک، سوییس،ایسند، نروژ، فنلاند،کانادا، هلند، نیوزیلند، استرالیا و سوئد.

10 کشور انتهای این لیست نیز عبارتند از : ماداگاسکار، تانزانیا، لیبریا،گینه، رواندا،بنین، افغانستان ، توگو ، سوریه و بروندی.

ایالات متحده آمریکا در این رده بندی در جایگاه سیزدهم ، بریتانیا در رده بیست و سوم،فرانسه سی و دوم ، ایتالیا در رده پنجاهم ، چین در رده هشتاد و سوم و هند در جایگاه صدو هجدهم قرار گرفته اند.

در انجام این مطالعه از شاخص های مختلفی چون سرانه تولید ناخالص داخلی، میزان حمایت های اجتماعی، اعتماد عمومی، شاخص های بهداشتی و طول عمر، آزادی زندگی و انتخاب، سخاوت و دیگر شاخص ها استفاده شده است.

ایران در رده بندی امسال در جایگاه صدو پنجم قرار گرفته است.

نکته قابل توجه در این رده بندی این است که جایگاه کشورها در زمینه شاخص شادی مردم لزوما ارتباطی به ثروتمند بودن آنها ندارد.

در این زمینه پروفسور "جفری ساش" رییس موسسه SDSN  به رویترز گفته است: " این گزارش حاوی پیامی قوی برای کشور من آمریکا است . چرا که نشان می دهد شاخص شادی لزوما ارتباطی به ثروتمند بودن ندارد. کشور من با وجودی که در 50 سال گذشته ثروتمند تر شده است اما شادتر نشده است.

پروفسور ساش رییس موسسه SDSN (وابسته به سازمان ملل) و مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل است.

بیست کشور نخست جهان در سال 2016  از نظر شاخص شادی

خالد مشعل: ایران دیگر حامی اصلی ما نیست


طی حدود پنج سالی که از آغاز بحران سوریه و بروز جنگ داخلی در این کشور می‌گذرد، جنبش حماس به واسطه نوع موضع گیری‌هایش در قبال این بحران، به طور روزافزون از ایران و محور مقاومت فاصله گرفته است. اظهارات جدید رئیس دفتر سیاسی این جنبش درباره ایران و حزب الله، حکایت از آن دارد که اکنون اعضای این جنبش ابایی از علنی کردن این موضوع نیز ندارند.
طی حدود پنج سالی که از آغاز بحران سوریه و بروز جنگ داخلی در این کشور می‌گذرد، جنبش حماس به واسطه نوع موضع گیری‌هایش در قبال این بحران، به طور روزافزون از ایران و محور مقاومت فاصله گرفته است. اظهارات جدید رئیس دفتر سیاسی این جنبش درباره ایران و حزب الله، حکایت از آن دارد که اکنون اعضای این جنبش ابایی از علنی کردن این موضوع نیز ندارند.
 خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «فرانس ۲۴» درباره وضعیت فلسطین و مقاومت مردمی اظهاراتی را مطرح کرده است؛ اما نکته برجسته و جالب توجه اظهارت وی، اتخاذ لحنی کم و بیش مصالحه جویانه درباره رژیم اسرائیل و علنی کردن اختلافات جنبش متبوعش با جمهوری اسلامی ایران است. 
مشعل در بخشی از این مصاحبه، با اشاره به اینکه حماس قصد جنگ با رژیم اسرائیل را ندارد، از این گلایه کرده که با وجود این، صهیونیست‌ها به دشمنی خود با فلسطینی‌ها ادامه داده و نوار غزه را محاصره کرده‌اند. به گفته وی، رژیم اسرائیل هر از چند‌گاه، مردم غزه را به جنگ تهدید می‌کند و همچنین سیاست شهرک سازی و یهودی سازی قدس را ادامه می‌دهد. 

در بخشی دیگر از این گفت‌و‌گو، رئیس دفتر سیاسی حماس در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه فرانسوی مبنی بر اینکه آیا ایران هنوز هم حامی اصلی حماس محسوب می‌شود یا خیر، تأکید کرده که هرچند رابطه این جنبش با ایران هرگز قطع نشده، دیگر امروز نمی‌توان گفت که ایران حامی اصلی حماس است. 
وی در این زمینه اظهار داشته: «تردیدی نیست که موضع حماس [در قبال سوریه]، خشم نظام سوریه را برانگیخت. همچنین ایران نیز از دست حماس خشمگین شد. این مسأله بر حمایتش از ما تأثیر گذاشت و این حمایت کاهش یافت؛ اما این به معنای قطع رابطه با ایران نیست». 
مشعل در ادامه تصریح کرده: «اخیراً هیأتی [از حماس] به تهران رفت تا این ارتباط باقی بماند؛ اما نمی‌توانم در پاسخ سوال شما بگویم که ایران حامی اصلی ماست. خیر؛ ما از طرف‌های متعدد رسمی و مردمی در دنیا حمایت می‌شویم. ما امروز تلاش می‌کنیم که منافع حمایتی از خود را متنوع کنیم. این از گذشته، سیاست ما بوده است. ایران در گذشته حامی اصلی بود، اما امروز حمایت‌هایی که از ما می‌شود، متفاوت شده و تلاش می‌کنیم آن را متنوع کنیم». 
یکی دیگر از نکات جالب این مصاحبه، دیدگاه مقام ارشد جنبش حماس، درباره حزب الله لبنان است؛ یعنی سازمانی است که زمانی حماس در کنار آن، مدعی بود که بخشی از محور مقاومت در منطقه را تشکیل می‌دهد. مشعل در پاسخ به خبرنگار «فرانس ۲۴» که پرسید نظرش درباره قرار داده شدن حزب الله لبنان از سوی اتحادیه عرب در لیست تروریستی چیست، تنها پاسخ داد: «نظری ندارم»! 
این اظهارات بیانگر آن است که جنبش حماس، این روز‌ها تحت تأثیر مجموعه وقایع منطقه‌ای و بین المللی، در حال فاصله گرفتن هرچه بیشتر از ایران و نزدیک شدن به دیگر طرف‌های خارجی است و در همین راستا، تلاش دارد وجهه خود را از یک گروه مقاومت در مقابل اشغالگری صهیونیست‌ها، به یک سازمان صرفاً «سیاسی» که مطابق قواعد و اصول متداول مورد پذیرش غرب رفتار می‌کند، تبدیل نماید. البته این تلاشی است که می‌توان گفت از چند سال پیش و به موازات فاصله گرفتن روزافزون مواضع این جنبش از ایران و محور مقاومت آغاز شده بود. 
جایی که مشعل به صراحت درباره منابع متعدد حمایتی از حماس صحبت کرده و می‌گوید: «ما از طرف‌های متعدد رسمی و مردمی در دنیا حمایت می‌شویم»، در حقیقت تلاش دارد چنین القا کند که به واسطه تغییر نقش و نوع بازیگری این جنبش در فلسطین و کلیت منطقه، اکنون جامعه بین المللی دید متفاوتی نسبت به آن دارد. با وجود این، تردیدی نیست که منظور اصلی مشعل از این منابع متفاوت حمایتی، دولت‌های عربی همسو با آل سعود و مخالف ایران باشد که همواره تلاش داشته‌اند مقاومت فلسطین را به سوی خود جهت دهی کنند. 
می‌توان گفت، دقیقاً با هدف به دست آوردن دل همین کشورهای عربی است که مشعل از ابراز نظر درباره «تروریستی» خواندن حزب الله خودداری کرده و اینطور به صراحت، تمامی همکاری‌ها و مساعدت‌های حزب الله در نبردهای مکرر با صهیونیست‌ها را به فراموشی می‌سپارد. با این حال، آنچه مشعل از آن غافل است، این است که همین کشورهای عربی که امروز حزب الله را تروریستی می‌خوانند، در پشت پرده مشغول عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل هستند و فردا در صورت انجام کوچک‌ترین اقدام مخالف با میلشان از سوی حماس، این جنبش را نیز تروریستی خواهند نامید.