امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

خشم رسانه‌های سعودی از تحویل سامانه موشکی "اس 300" به ایران + تصاویر


اخیرا ادعایی از سوی یک روزنامه سعودی درباره سامانه موشکی "اس 300" مطرح شده است.
گمانه زنی‌ها و ادعاهای روزنامه‌های اسرائیلی و عربی در منطقه  بر ضد جمهوری اسلامی ایران به یک سناریو ادامه دار تبدیل شده است. 

در گذشته روزنامه های اسرائیلی و عربی ادعاهایی را درباره حضور نیروهای ویژه سپاه در سوریه، حضور در بلندی های جولان اشغالی، ساخت پایگاه نظامی در جنوب سوریه، اختلافات "تهران –مسکو" و سامانه موشکی "اس 300" مطرح کرده اند. 

روزنامه های عربی و اسرائیلی  منطقه به دنبال آن هستند تا با ایجاد اختلاف بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه روابط دو کشور را تحت الشعاع قرار دهند و این موضوع در گذشته هم وجود داشته  است. 


برای مثال در گذشته یک روزنامه کویتی و یک روزنامه اسرائیلی گزارش دادند که فدراسیون روسیه به دلایلی سامانه موشکی "اس 300" را به ایران تحویل نمی دهند و این موضوع توسط رئیس جمهور فدراسیون روسیه به تعویق افتاده است. 

نکته قابل تامل اینکه رسانه های عربی و صهیونیستی یک هدف مشترک را دنبال می کنند و آن نشان دادن این تصویر است که جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا و جهان منزوی شده است. 

در صبح روز 29 فروردین ماه سال جاری سامانه های موشکی "اس 300" باعاملیت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) از مقابل جایگاه عبور کردند و قطعاتی از این سیستم به نمایش عموم درآمد. البته یک هفته قبل از این اتفاق هم؛  قطعات سامانه پدافند هوایی "اس 300"  وارد ایران شده بود و عکس آن در فضای مجازی منتشر گردید.  
خشم رسانه های عربی  از تحویل سامانه موشکی



خشم رسانه های عربی  از تحویل سامانه موشکی

اما اخیرا ادعایی از سوی یک روزنامه وابسته به پادشاهی عربستان سعودی مطرح شده که جمهوری اسلامی ایران سامانه موشکی "اس 300" را دریافت نکرده و این موشک ها از رده خارج شده است.


**بازخوانی ادعای روزنامه سعودی

روزنامه "الوطن" چاپ عربستان سعودی مدعی شد خبر‌ها مبنی بر اینکه ایران سامانه اس۳۰۰ را از روسیه دریافت کرده، دروغ است؛ زیرا ساخت این سامانه متوقف شده است. 


خشم رسانه‌های سعودی از تحویل سامانه موشکی

الوطن در گزارشی در ادعایی مضحک نوشت: «کار‌شناسان روسی فاش کردند خبر‌ها مبنی بر اینکه مسکو سامانه دفاع هوایی اس۳۰۰ را به ایران تحویل داده، تبلیغات دروغینی است؛ زیرا روسیه دیگر این سامانه را تولید نمی‌کند و آنچه به ایران تحویل داده شده است سامانه آنتینی دو هزار و پانصد است.» 

الوطن افزود در حالی که دو طرف روسی و ایرانی تأکید می‌کنند تحویل اس۳۰۰ به ایران پایان یافته است، هیچ یک از طرفین از سرنوشت شکایت ایران از روسیه در دادگاه‌های بین المللی به سبب خلل در بندهای واردات سامانه اس۳۰۰، حرفی نمی‌زند. 

خشم رسانه های عربی  از تحویل سامانه موشکی

در ادامه این ادعا آمده است: مسکو برای جلب رضایت آمریکا و اتحادیه اروپا این قرارداد را در سال دو هزار و دوازده متوقف کرد که این مسئله به نارضایتی ایران و شکایت از روسیه منجر شد. 

نویسنده این گزارش در ادامه ادعای بی‌اساسش نوشت: مسائل ضد و نقیض میان ایران و روسیه بسیار است، اما به سبب شرایط منطقه‌ای و بین المللی، دو طرف آرامش را حفظ کرده‌اند زیرا نگرانند که از هر مسئله اختلافی در کشمکشی جدید استفاده شود. 


**سردار دهقان تحویل "اس 300" را به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) 

این سخنان در حالی مطرح می شود که سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به صراحت اعلام کرد که این سامانه به پدافند هوایی خاتم الانبیا تحویل داده شده است. 

سردار دهقان وزیر دفاع در حاشیه بازدید از دستاوردهای پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیا گفت: سامانه دفاع موشکی راهبردی" "S-300 دراختیار پدافند هوایی قرار گرفته است. 

در حقیقت رسانه های وابسته به اسرائیل و امپریالیسم نمی توانند خشم خود را از تحویل سامانه موشکی "اس 300" به جمهوری اسلامی ایران پنهان کنند و لذا چنین ادعاهایی را مطرح می کنند که با واقعیت صدها مایل فاصله دارد. 

تصاویر دیده نشده ناسا از وجود آدم فضایی‌ها/

تصاویر دیده نشده ناسا از وجود آدم فضایی‌ها/سرقت از بانک در حال پرستاری از بچه/مردی که با کمک آتش‌نشانی راه می‌رود+تصاویر
اخبار باشگاه شبانه امشب در این بسته خبری گردآوری شده است.
سرقت از بانک در حال پرستاری از بچه + عکس
یک زن اهل کلورادو به جرم سرقت از بانک در حال مراقبت از دو بچه دستگیر شد.


پیراهن افسانه فرانسوی 78295 یورو فروخته شد+تصاویر
پیراهن زین‌الدین زیدان که در جام جهانی سال 1998 می‌پوشید به فروش رسید.


استفاده از اسب‌ در فرودگاه برای کاهش استرس!+تصاویر
فرودگاه‌ها در ایالت‌های مختلف آمریکا میزبان اسب‌های مینیاتوری، دلقک‌ها و خوراکی‌های متنوع برای مسافران است.


تصاویر دیده نشده از ناسا که وجود آدم فضایی‌ها را اثبات می‌کند
تصاویری که از مأموریت شاتل ناسا دیده نشده است ثابت می‌کند که فضایی‌ها وجود دارند.


این مرد تنها با کمک ماموران آتش‌نشانی راه می رود + تصاویر
چاق‌ترین مرد کلمبیایی برای حرکت کردن از ماموران آتش‌نشانی در خواست کمک کرد.


دارکوبی که گیج شده است + تصاویر
به نظر شما این دارکوب می‌داند به چه چیزی نوک می‌زند؟

پایدارترین "سامانه دفاع موشکی جهان" چیست؟ + مشخصات و تصاویر


سامانه‌های دفاع موشکی می‌توانند یک آسمان امن را برای کشوری که از این سیستم‌ها استفاده می‌کند به وجود آورند.
سامانه‌های دفاع موشکی نقش مهمی در مقابله با هواپیما‌ها و جنگنده‌های متخاصم دارند و در این زمینه طیف گسترده‌ای از این تجهیزات در  کشورهای جهان یافت می‌شود.


*** مزیت سامانه دفاع موشکی "سام" 

سامانه‌های دفاع موشکی می‌توانند یک آسمان امن را برای کشوری که از این سیستم‌ها استفاده می‌کند به وجود آورند و در این زمینه سیستم های پدافندی "سام 6" توانمندی‌های گسترده‌ای دارند.

"سام 6" بنا به گفته منابع رسانه‌ای یک سیستم دفاع موشکی متحرک بوده که قابلیت‌های گسترده‌ای برای مورد اصابت قرار دادن جنگنده‌های کشور متخاصم دارند. 

این سیستم دفاع موشکی در دهه 60 میلادی برای مقابله با جنگنده‌های "فانتوم" طراحی و تولید و در دهه 70 میلادی دهها فروند جنگنده‌ ارتش اسرائیل با سامانه پدافندی برخی کشورهای عربی سرنگون شد. سامانه دفاع موشکی "سام 6" توانمندی‌های بالایی در جنگ الکترونیک دارند و با توجه به استراکچر ویژه آن آسیب‌پذیری کمتری در نبردهای الکترونیکی دارند.



چرا

چرا


"سام 6" قابلیت مانور بالایی دارد و احتمال برخورد آن به هدف  70 درصد به ازای یک موشک است است. این سامانه در جنگ(دهه 70 میلادی) بین برخی کشورهای عربی و اسرائیل باعث شوک خلبانان اسرائیلی شد، زیرا خلبان جنگنده متوجه قفل شدن موشک بر روی هواپیمای خود نمی شد؛ از این رو به آن لقب 3 انگشت مرگبار داده بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی به کمک حامی خود یعنی آمریکا، توانست با طراحی نقشه فریب و ایجاد هدف های کاذب، محل سامانه های "سام 6 " را شناسایی و تعداد زیادی از آن ها را منهدم کند. 


سامانه موشکی "سام 6"  یک سیستم مجمتع بوده و از آتشبار و رادار تشکیل شده و رادارها معادل 75 کیلومتر و موشک‌هایی که با لانچر حمل می‌شوند؛  برد تا 30 کیلومتر دارند.

موشک برای رهگیری هدف از سامانه هدایت راداری نیمه فعال بهره می برد؛ یعنی موشک بازتابش امواج رادار زمینی را از هدف گرفته و به تعقیب آن می پردا .زد

"سام 6" از خودروهای دو مرحله‌ای با سوخت جامد کمک می‌گیرد و هر موشک این سامانه که روی لانچر سوار می شود؛ طولی قریب به 6 متر، وزن سرجنگی 56 و وزن کلی قریب به 600 کیلوگرم است.


چرا

"سام 6" بر مبنای تجارب عملیاتی و بهسازی های یک سامانه آمریکایی در زمینه رادار و جنگ الکترونیک ساخته شده و نسل اول آن در سال  1979 و نسل دوم آن در سال  1998 وارد خدمت شده است. 

در ساختار اصلی این سامانه به هر لانچر، یک رادار هم اختصاص داده شده که این یکی از عوامل استقلال عملکرد بیشتر و پایداری بالاتر در برابر جنگ الکترونیک دشمن بوده و  مجموعه ویژگی های مطرح شده از این سامانه باعث شده تا کارشناسان نظامی دنیا، نسل آخر "سامانه موشکی "سام 6" را پایدارترین سامانه پدافند هوایی موشکی دنیا بدانند. 

سامانه موشکی "سام 6" ساخت اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده که 10 دقیقه زمان بارگذاری آن طول می کشد و می‌توان در مدت کوتاهی آن را از یک مکان به مکان دیگر منتقل کنند.


چرا

چرا

سیستم دفاع موشکی "سام 6" به بیش از 20 کشور جهان صادر شده  و بر اساس گزارش جنگ‌های دهه 70 میلادی از موفق‌ترین سامانه‌های پدافند هوایی به حساب می‌آید. این سامانه موشکی بر روی تریلرهای "اس پی یو" حمل می‌شود و لانچر این سامانه 3 موشک را حمل می‌کند، دارای یک رادار و یک دوربین تلویزیونی بوده که در صورت لزوم از آن استفاده می‌شود.

سامانه موشکی "سام 6" در کشورهایی همچون الجزایر، ارمنستان، بلغارستان، کامرون، چاد، کوبا، مصر، جمهوری چک، مجارستان و ... استفاده می‌شود. لانچر سامانه موشکی "سام 6 "  دارای وزن بیش از 20 تن، قابلیت تحرک و جابجایی 360 درجه و سرعتی بین 25 تا 40 کیلومتر و طول معادل 7 و عرض بیش از 2 متر را داراست.

***ایران و سامانه موشکی "سام 6"

ایران نیز از سیستم "سام6 " استفاده می کند و سامانه موشکی "سام 6" برگ برنده جمهوری اسلامی ایران در نبردهای هوایی است. این سامانه می‌تواند سد راه جنگنده‌های ارتش اسرائیل در صورت حمله هوایی شود، هر چند که در صورت حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی "تل آویو" و "حیفا" با خاک یکسان می‌شود.

برخی کشورهای عربی از جمله عراق ، سوریه ، لیبی و سایر کشورها از جمله رومانی ، هند و ویتنام دارای این سامانه می باشند، حتی آمریکا نیز تعدادی از این سامانه را که توسط رژیم صهیونیستی به غنیمت گرفته شده بود، در اختیار دارد و برای آموزش خلبانان از آن ها استفاده می کند. 

قیمت هر اکیپ سامانه موشکی "سام 6" 25 میلیون دلار بوده و به عبارت بهتر اگر بخواهیم یک اکیپ از سامانه موشکی مذکور را تهیه کنیم که شامل لانچر موشک و رادار است عدد معادل 75 میلیارد دلار با دلار 3 هزار تومانی باید پرداخت کنیم.

آمریکا از نهایی شدن طرح خرید آب سنگین از ایران خبر داد


وزیر انرژی آمریکا از نهایی شدن طرح خرید آب سنگین از ایران به ارزش 8.6 میلیون دلار خبر داد.
 «ارنست مونیز،» وزیر انرژی آمریکا امروز از نهایی شدن طرح خرید آب سنگین از ایران به ارزش  8.6 میلون دلار خبر داد.

این منبع خبری اعلام کرد دولت اوبامادر حرکت به سوی نهایی کردن معامله خرید آب سنگین مورد استفاده ایران در برنامه هسته‌ای به ارزش ۸.۶ میلیون دلار است.

مونیز در سخنانی در این زمینه اظهار کرد ما در پروسه اجرای اولین معامله قرار داریم . ما می خواهیم اولین خرید، تنها اولین خرید را تسهیل نماییم.

وی در ادامه دلیل خرید آب سنگین ایران از سوی آمریکا را محدودیت‌های موجود درتوافق اتمی در بکارگیری مواد هسته‌ای اعلام داشت و افزود که با خرید آب سنگین ایران و استفاده آن در آمریکا ، زیر ساخت‌های هسته‌ای این کشور از بین می‌رود.

مونیز افزود :خرید آب سنگین بر اساس روح توافق است و همه کشورهای حاضر در آن توافق کردند و بدین وسیله ایران نیز از حرکت به سوی سلاح‌ هسته‌ای باز می‌ماند.

وزیر انرژی آمریکا در خاتمه اظهار داشت: این اقدام در حال از بین بردن تهدیدهای موجود است.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال اخیر نوشته بود که دولت اوباما در راستای تضمین اجرای توافق هسته‌ای با ایران (برجام)، قصد دارد 32 تن آب سنگین از ایران خریداری کند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، این اقدام از آنرو صورت می‌گیرد که وزارت انرژی آمریکا نگران است ایران نتواند به سرعت ذخایر اب سنگین خود را کاهش دهد.

بر اساس توافق هسته‌ای ایران و 1+5، ایران متعهد شده است که ذخایر آب سنگین خود را طی سال‌های اولیه در سطح کمتر از 130 تن نگهداری کند و در سال‌های بعد نیز اجازه ندهد این ذخایر به بیش از 90 تن برسد.


چه کسانی حقوق 150 میلیونی میگیرند؟


موسوی الرضا ثروتی در رابطه با موضوع مذکور تصریح می کند: بالاترین حقوق در کشور را پزشکان متخصص دریافت می کنند و این رقم بالغ بر 100 میلیون و یا 150 میلیون تومان در ماه است که یکی از دلایل آن افزایش تعرفه های خدمات پزشکی است.


حقوق

میزان حقوق مسئولین عالی رتبه کشور همواره با حرف و حدیث‌هایی همراه بوده که پاسخ به آن از برخی شبهات در این مورد می‌کاهد.

بالاترین رقم حقوق از آن کیست؟

 حقوق افراد درجامعه ارقام مختلفی دارد. یکی با رقم‌های نجومی سر می‌کنند و یکی به اصطلاح با "آب باریکه"! اما در این بین حقوق مسئولین رده اول کشور هم کم نیست و می‌توان چرتکه‌ای بر آن انداخت.گاهی همه فکر می‌کنند بیشترین دستمزد را یک رئیس جمهور دریافت می‌کند اما اینگونه نیست. شاید حقوق چند ده میلیونی معاونین برخی سازما‌ن ها بیشتر از حقوق رئیس جمهور فعلی کشورمان باشد.

این درحالی است که به اذعان برخی از کارشناسان، حقوق مسئولین کشور، از رئیس جمهور گرفته تا نمایندگان مجلس و سایر مسئولین قوا براساس معیاری تعیین شده و مورد مطالبه قرار می‌گیرد.

با وجود اینکه پیش‌تر درباره افشای اطلاعات در زمینه میزان حقوق مسئولین حساسیت‌هایی در کشور ایجاد کرده بود اما در حال حاضر بسیاری از مسئولین خود پیش قدم شده و در اقدامی فیش حقوقی خود را برای شفافیت در امور در اختیار رسانه ها قرار می دهند. در این گزارش می‌کوشیم چرتکه‌ای به ارقام درست حقوق و دستمزد برخی از مسئولین باندازیم.

 

حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟

حقوق نمایندگان مجلس همواره به عنوان یکی از موضوعاتی است که حرف و حدیث‌‌های زیادی در خصوص میزان آن مطرح می‌شود.

این موضوع در مجلس نهم توسط برخی نمایندگان، علنی شده تا جایی که آنها میزان حقوق دریافتی خود از مجلس را اعلام کردند.

نادر قاضی‌پور یکی از این نمایندگان است که در سال 92 و در پی مصاحبه‌ای با  باشگاه خبرنگاران جوان  رقم دقیق حقوق دریافتی خود را اعلام کرد.

از این جهت وی آخرین فیش حقوقی خود(حقوق فروردین‌ماه سال 92) را در اختیار باشگاه خبرنگاران قرار داد.

 

میزان دریافتی نماینده ارومیه به شرح زیر است:

حقوق پایه: 24.753.750

عائله‌مندی: 966.000

روند ماه قبل: 375

حق اولاد:483.000

حق ایثارگری و جانبازی:1.066.625 به عبارت دیگر مبلع دریافتی حقوق نادر قاضی پور بیست و هفت میلیون و دویست و هشت هزار ریال است.

861999_497.jpg

 

اما در حالی حقوق مسئولین رقم هایی با معیارهای خاص خود دارد که میزان حقوق در کشور در سال های متمادی افزایش پیدا می‌کند.

همین چند روز گذشته بود که نماینده عضو شورای حقوق و دستمزد در مجلس درباره حقوق نمایندگان مجلس توضیحاتی ارائه داد.

موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران گفت: حقوق فعلی نمایندگان مجلس 4 میلیون و 300 هزار تومان است که در نهایت دریافتی آنها حدود 4 میلیون می‌شود و ضریب حقوق نمایندگان 1600 است. 

 

حقوق رییس مجلس چقدر است؟

اما توضیحات این  نماینده عضو شورای حقوق و دستمزد تنها معطوف به نمایندگان نبوده و درباره حقوق رئیس مجلس می گوید:  ضریب حقوق رئیس مجلس 1800 است.

وی افزود: با احتساب ضریب حقوق رئیس قوه مقننه وی در حال حاضر و ماهیانه حدود 6 میلیون حقوق می‌گیرد.

ثروتی همچنین در ادامه تاکید کرد: به دلیل اینکه رئیس قوه مقننه عضو هئیت علمی دانشگاه است حقوق خود را از دانشگاه دریافت کرده و از مجلس حقوقی نمی‌گیرد.

 

حقوق رئیس جمهور چقدر است؟

بودجه نهاد ریاست جمهوری همواره در بودجه سالیانه مورد مطالبه قرار می‌گیرد ، بودجه‌ای که دولت‌ها سعی می‌کنند آن را در برخی  موارد افزایش دهند. بسیاری معتقدند این افزایش بودجه دولت می تواند دلایلی از جمله اقدام به استخدام و اینکه  چند برابر کردن حقوق کارمندان این نهاد ریاست جمهوری در بردارد.

اما در این بین میزان دریافتی حقوق رئیس جمهور همواره یکی از موضوعاتی بوده که حرف و حدیث‌‌های آن از حقوق نمایندگان مجلس هم بیشتر بوده است.

در همین رابطه عضو شورای حقوق و دستمزد در مجلس می‌گوید: ضریب حقوق رئیس جمهور هم همچون رئیس قوه مقننه 1800 است.

وی افزود: با احتساب ضریب حقوق رئیس جمهور وی در حال حاضر و ماهیانه حدود 6 میلیون حقوق می‌گیرد. البته باید گفت که حقوق رئیس قوه قضائیه هم به مانند قوای دیگر ضریب 1800 داشته و رئیس این قوه هم  ماهیانه حدودا 6 میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

البته ثروتی در ادامه درباره حقوق و دستمزد معاونین رئیس مجلس و رئیس جمهور هم توضیحاتی داد.

وی تصریرح کرد: معاونین مجلس و معاون رئیس جمهور ضریب حقوقی 1700 دارند؛ اما قطعاً حقوق وزرا و معاونین آنها در این حد نیست و در سطح پاداش ها حقوق های بیشتری دریافت می کنند.

 

بالاترین حقوق را چه قشری دریافت می‌کنند

اما این پایان ماجرا نبوده و نمی توان بالاترین میزان حقوق را معطوف به حقوق سه قوه و یا دیگر مسئولین دانست چراکه در این بین پست ها و مسئولیت هایی وجود دارد که میزان حقوق ارزیابی شده شان چند ده میلیون می باشد.

موسوی الرضا ثروتی در رابطه با موضوع مذکور تصریح می کند: بالاترین حقوق در کشور را پزشکان متخصص دریافت می کنند و این رقم بالغ بر 100 میلیون و یا 150 میلیون تومان در ماه است که یکی از دلایل آن افزایش تعرفه های خدمات پزشکی است.

حال با همه این تفاسیر هنوز برخی نارضایتی‌ها در نظام پرداخت وجود دارد که به اذعان برخی از مسئولین گره آن در اصلاح قانون نظام هماهنگ پرداخت است چراکه این امر می‌تواند نارضایتی‌های حقوقی در سایر بخش ها را تا حد زیادی کاهش دهد.