امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

سناتور آمریکایی: در صورت برگزاری انتخابات در سوریه، بشار اسد ۹۰ درصد آرا را از آن خود می‌کند


عضو مجلس سنای ایالت ویرجینیای آمریکا گفت اگر در شرایط کنونی امکان برگزاری انتخابات سراسری در سوریه فراهم شود، بشار اسد احتمالا ۹۰ درصد آرای ملت این کشور را بدست خواهد آورد.

سناتور آمریکایی: در صورت برگزاری انتخابات در سوریه، بشار اسد ۹۰ درصد آرا را از آن خود می‌کند «ریچارد بلک»، عضو مجلس سنای ایالت ویرجینیای آمریکا، دیروز دوشنبه با استناد به گزارش‌های منابع اطلاعاتی در این کشور اعلام کرد در صورتبرگزاری انتخابات سراسری در سوریه در نزدیکترین زمان ممکن، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، حدود نود درصد آرا را از آن خود خواهد کرد.

وی در مصاحبه اسپوتنیک گفت: «من با افرادی که از نزدیک در زمینه گردآوری گزارش‌های اطلاعاتی فعالیت داشته‌اند گفتگو کرده‌ام .... و از گزارش‌های دریافتی به چیزهای بسیار جالبی رسیدم،‌ از جمله اینکه اگر در شرایط کنونی امکان برگزاری انتخابات سراسری در سوریه وجود داشته باشد، بشار اسد، رئیس جمهور (سوریه) احتمالا با کسب 90 درصد آرا بار دیگر به این سمت برگزیده خواهد شد و این موضوع حتی نواحی تحت اشغال تروریست‌ها را نیز شامل  می‌شود.»

ملت سوریه طرفدار بشار اسد هستند

عضو مجلس سنای ایالت ویرجینیای آمریکا که بارها حمایت خود را از دولت سوریه نشان داده است، افزود: «گزارش‌های اطلاعاتی از سوریه همچنین نشان می‌دهد که مردم این کشور کاملا حامی و طرفدار بشار اسد و همسرش «اسما اسد»  هستند. آنها بر خلاف بسیاری از دیگر رهبران جهان افرادی طمع‌کار و پول دوست نیستند و ثروت ملی کشور را غارت نکرده‌اند. آن‌ها خودشان را برای آینده ملت  خود قربانی کرده‌اند، به همین خاطر مردم سوریه آنان را دوست دارند.»

در صفوف ارتش سوریه اتحاد و همبستگی کامل وجود دارد

بلک همچنین تصریح کرد میان صفوف ارتش سوریه اتحاد و همبستگی کامل وجود  دارد. نظامیان سوری از هر قشر و مذهبی که باشند اعم از مسیحی، علوی، سنی، شیعه یا دروزی، جملگی در کنار هم و شانه به شانه یکدیگر برای حفظ سوریه می‌جنگند.»

لازم به ذکر است این عضو مجلس سنای ویرجینیا پیشتر در آوریل سال 2016 در جریان سفر به سوریه، شخصا با اسد دیداری داشت.

 

موشک های ایران برای مبارزه با تروریسم شلیک شد/ حمایت ایران از تروریسم را هیچ انسان عاقلی باور نمی کند


مشاور امنیت ملی عراق اظهار کرد موشک های ایران ضد مواضع داعش در دیرالزور بر اساس مبارزه با تروریسم شلیک شد.

 به نقل از المیادین، «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق گفت: ما در آستانه اعلام پیروزی نهایی در موصل هستیم.

 مشاور امنیت ملی عراق افزود: بسیج مردمی در هر مکانی که فرمانده کل نیروهای مسلح مشخص کند، حضور خواهد داشت.  

وی افزود: مشارکت نیروهای بسیج مردمی در عملیات تلعفر تصمیمی بود که فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اتخاذ کرد.

فالح الفیاض گفت: به مسعود بارزانی گفتم همه پرسی تیری در تاریکی است. شرایط کنونی داخلی کردستان و شرایط کنونی عراق اجازه ماجراجویی مانند همه پرسی استقلال این منطقه را نمی دهد.

مشاور امنیت ملی عراق خاطرنشان کرد حضور آمریکا و ائتلاف بین المللی در عراق در مرحله بعد کاهش خواهد یافت.

 الفیاض گفت: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران با روابط ما با عربستان سعودی قابل مقایسه نیست. روابط بین عراق و ترکیه با آنچه درحال حاضر بین ایران و عراق یا بین ما و سوریه وجود دارد قابل مقایسه نیست. 

فالح الفیاض اظهار داشت نقاط مشترک بین عراق و ایران بسیار بیشتر از آن چیزی است که بین ما و آمریکا وجود دارد.

وی افزود: عربستان سعودی سیاست تحریک مسائل مذهبی را در پیش می گیرد.  موشک های ایران ضد مواضع داعش در دیرالزور بر اساس مبارزه با تروریسم شلیک شد. ایران با تروریسم می جنگد و دیدگاه دیگران برای ما اهمیتی ندارد چرا که این اقدام داعش را تضعیف می کند.

مشاور امنیت ملی عراق گفت: برخی تلاش می کنند ایران را به عنوان حامی تروریسم معرفی کنند و این چیزی است که هیچ انسان عاقلی آن را باور نمی کند.

فالح الفیاض گفت: اتاق هماهنگی عملیات نظامی مشترک بین عراق و سوریه برای مبارزه با تروریسم وجود دارد. ما اختیارمان دست خودمان است و بسیج مردمی با وجود مخالفت هایی که وجود داشت در حال حاضر در مرز با سوریه مستقر شده است. شرایطی به وجود آمد که ما را بر آن داشت با دولت سوریه به روشی متفاوت تعامل داشته باشیم چرا که با تروریسم مبارزه می کند.  

وی افزود: با نتایج نشست ریاض که به ایجاد بحران منجر شد مخالفت کردیم و گفتیم این روش درستی نیست.

مشاور امنیت ملی عراق گفت: سفر حیدر عبادی نخست وزیر عراق به عربستان سعودی با هدف تغییر واقعیت های غیرقابل قبول و بهبود اوضاع صورت گرفت.

وی اضافه کرد: هدف ما همانطور که اعلام شده ایجاد روابط با عربستان سعودی براساس منافع عراق است.  

عراق مخالفت خود را با محاصره قطر اعلام کرد اما این به معنای رد اتهام برخی از کشورها علیه قطر در خصوص حمایت از تروریسم نیست.  

وی افزود: هر توافقی که با اهدافی غیرمسئولانه صورت بگیرد جایی در آینده منطقه نخواهد داشت. نزدیکی قطر و ترکیه اساس روشن و اعلام شده ای ندارد بلکه این توافقی است برای حمایت آنها از گروه های تروریستی.

600 متر مانده به پایان کار داعش در موصل/ حمله تکفیری‌ها به «الشرقاط» و «طوزخورماتو» ناکام ماند

آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی عراق؛


با آزادسازی پل پنجم موصل، تروریست‌های داعش در محاصره کامل یگان‌های ارتش عراق قرار دارند.

 آخرین خبرها از عملیات آزادسازی موصل حاکی از آن است که با آزادسازی پل پنجم این شهر، تروریست‌های داعش در محاصره کامل یگان‌های ارتش عراق قرار دارند.

600 متر مانده به پایان کار داعش در موصل/ حمله تکفیری‌ها به «الشرقاط» و «طوزخورماتو» ناکام ماند

نیروهای حشدالشعبی عراق، حمله تروریست‌های داعش را به سد العظیم در استان دیالی ناکام گذاشتند. تیپ 52 بسیج مردمی عراق توانست ضمن خنثی‌سازی هجوم تروریست‌ها به سد مذکور، خسارات فراوانی را به تکفیری‌ها وارد کرده و آنان را وادار به فرار از منطقه کند.

*هجوم ناکام داعش به منطقه طوزخورماتو/ نیروهای پیشمرگه، شمار زیادی از تکفیری‌ها را به‌هلاکت رساندند

600 متر مانده به پایان کار داعش در موصل/ حمله تکفیری‌ها به «الشرقاط» و «طوزخورماتو» ناکام ماند

نیروهای پیشمرگه، هجوم عناصر داعش را به بخش‌هایی از منطقه طوزخورماتو در شرق استان صلاح‌الدین ناکام گذاشتند.

منابع امنیتی عراق در صلاح‌الدین اعلام کردند: تروریست‌های داعش با نفوذ ده‌ها تن از عناصر خود از طریق چندین محور به منطقه طوزخورماتو، به این منطقه حمله کردند.

به‌نقل از اعلام‌الحربی؛ در ادامه نبردهای شدیدی برای چندین ساعت میان نیروهای پیشمرگه و تروریست‌های تکفیری در جریان بود که در این نبرد در نهایت به‌هلاکت شماری زیادی از مهاجمان تکفیری منجر شد.

*هلاکت یافتن 32 تروریست، آخرین تلفات داعش در موصل قدیم/ منطقه الخزرج آزاد شد

600 متر مانده به پایان کار داعش در موصل/ حمله تکفیری‌ها به «الشرقاط» و «طوزخورماتو» ناکام ماند

سرلشکر رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد: عملیات نظامی نیروهای پلیس در بخش قدیمی شهر موصل، به هلاکت 32 تروریست داعشی و انهدام 4 خودروی بمب‌گذاری شده به‌همراه 3 انبار حاوی مسلسل‌های تک‌نفره انجامید.

منابع نظامی اعلام کردند که نیروهای دستگاه مقابله با تروریسم توانستند منطقه «الخزرج» را در محله الفاروق به‌طور کامل آزاد کرده و پیشروی‌های خود را به داخل این محله بکشانند.

*حمله تروریست‌ها به الشرقاط خنثی شد/ موشک "کورینت" ارتش عراق، خودروی تکفیری‌ها را منهدم کرد

600 متر مانده به پایان کار داعش در موصل/ حمله تکفیری‌ها به «الشرقاط» و «طوزخورماتو» ناکام ماند

منابع حشدالشعبی اعلام کردند که نیروهای تیپ «الطف» بسیج عراق توانستند هجوم عناصر تروریستی داعش را به نواحی پیرامون منطقه الشرقاط در شمال صلاح‌الدین خنثی کنند.

این منبع می‌افزاید: نیروهای حشدالشعبی در ادامه موفق شدند دو خودروی زره‌پوش تروریست‌های تکفیری را به‌همراه سرنشینان داخل آن هدف قرار داده و منهدم کنند.

به‌علاوه یگان‌هایی مشترک و متشکل از ارتش و حشدالشعبی عراق، پس از رصد کردن یک خودروی نظامی داعش در منطقه «جبال مکحول» شمال استان صلاح‌الدین، توانستند با شلیک یک موشک از نوع "کورینت" هدف مذکور را منهدم کرده و 10 تن از تکفیری‌ها را به‌هلاکت برسانند.

لازم به‌توضیح است که عملیات رصد و تعقیب نیروهای عراقی، پس از دریافت داده‌های امنیتی دقیق از سوی دستگاه‌های امنیتی مبنی بر تصمیم داعش برای حمله به نیروهای ارتش عراق در منطقه «جبل مکحول» صورت گرفت.

* فاصله 600 متری یگان‌های مقابله با تروریسم از مسجد جامع النوری

600 متر مانده به پایان کار داعش در موصل/ حمله تکفیری‌ها به «الشرقاط» و «طوزخورماتو» ناکام ماند

سرلشکر «عبدالغنی الاسدی» فرمانده نیروهای مقابله با تروریسم اعلام کرد که بخش‌های مختلف این نیروها، عهده دار آزادسازی مسجد جامع النوری هستند.

نیروهای گردان سیدالشهداء (ع) بسیج مردمی عراق طی عملیات خود در مرزهای مشترک با سوریه ، 9 تن از تروریست‌های داعش را به‌هلاکت رسانده و 10 نفر از عناصر تکفیری را که از اتباع کشورهای خارجی بودند، بازداشت کردند.

مرحله دوم از عملیات ویژه یگان‌های مقابله با تروریسم در بخش قدیمی موصل، به آزادسازی منطقه «خزرج» در این بخش منجر شد، در ادامه نیز نیروهای عراقی به 600 متری مسجد النوری رسیدند.

سرهنگ «واثق الحمدانی» فرمانده پلیس نینوا اعلام کرد: نیروهای هنگ سوم پلیس این استان، یکی از عناصر تکفیری داعش را که قصد نزدیک شده به یکی از نقاط پلیس در منطقه "یارمجه" داشت، به‌قتل رساندند.

600 متر مانده به پایان کار داعش در موصل/ حمله تکفیری‌ها به «الشرقاط» و «طوزخورماتو» ناکام ماند

به نقل از منابع نظامی؛ لشکر نهم ارتش عراق یک گور دسته‌جمعی از آوارگان محله الشفاء موصل را که در جریان فرار از منطقه به‌دست تروریست های داعش کشته شده بودند، کشف کردند.

به‌علاوه لشکر نهم یک انبار حاوی دارو را در عملیات پاکسازی محله الشفاء موصل کشف کردند، گفتنی است که داعش از این داروها برای درمان جراحت عناصر خود استفاده می‌کرد.

مسجد النوری و مناره الحدباء از جمله مکان‌هایی است که به‌عنوان مقر اصلی داعش در موصل به‌شمار می رود، اماکنی که هم اکنون نیروهای عراقی در چند قدمی آن قرار دارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر عراقبه امریکایی‌ها اعتماد نکنید؛

رهبر معظم انقلاب در دیدار با حیدر العبادی:

حضرت آیت‌الله خامنه ای در دیدار با نخست وزیر عراق تاکید کردند: به آمریکایی‌ها اعتماد نکنید؛ منتظر فرصت برای ضربه‌زدن هستند آنها به دنبال ریشه‌کنی داعش نیستند.

 حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیأت همراه با تجلیل از #وحدت و انسجام همه جریانهای سیاسی و مذهبی عراق در مبارزه با #داعش، «نیروهای مردمی» را پدیده‌ای مهم و مبارک و عامل اقتدار در عراق خواندند و با تأکید بر لزوم حفظ یکپارچگی سرزمین عراق، گفتند: باید در مقابل آمریکایی‌ها هوشیار بود و به هیچ وجه به آنها اعتماد نکرد زیرا امریکا و اذناب او، مخالف «استقلال، هویت و وحدت عراق» هستند.


ایشان با اشاره به حضور نیروهای داعش تا نزدیکی بغداد در یک مقطع از زمان، خاطرنشان کردند: اکنون داعش در حال فرار و خروج از عراق است و این موفقیت تحسین برانگیز، نتیجه وحدت و انسجام درونی در عراق و همچنین سیاست درست دولت عراق در اعتماد به نیروهای جوان و مؤمن عراق و حضور آنها در وسط میدان است.


رهبر انقلاب اسلامی به مخالفت آمریکا و اذناب او با «حشدالشعبی» یا همان نیروهای مردمی، اشاره کردند و افزودند: مخالفت آمریکایی‌ها با نیروهای مردمی به این علت است که آنها می‌خواهند عراق، عامل مهم اقتدار خود را از دست بدهد.


حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: به هیچ وجه به آمریکایی‌‎ها اعتماد نکنید زیرا آنها منتظر فرصت هستند تا ضربه خود را وارد کنند.


ایشان، بروز اختلاف و دو دستگی در عراق را فرصت مورد نظر آمریکا برای ضربه زدن خواندند و گفتند: نباید این فرصت به آنها داده شود ضمن آنکه باید از ورود نیروهای آمریکایی به عراق به بهانه آموزش و مسائل دیگر جلوگیری کرد.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مخالفت آمریکایی‌ها با داعش واقعی نیست،  خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها و برخی کشورهای تابع آن در منطقه، به‌دنبال نابودی و ریشه‌کنی داعش نیستند زیرا داعش با حمایت و پول آنها به‌وجود آمده است و تمایل دارند یک داعشی که در مشت آنها باشد، در عراق باقی بماند.


حضرت آیت الله خامنه‌ای ضمن تقدیر از رسیدن نیروهای عراقی به مرز سوریه، آن را حرکتی راهبردی و بزرگ خواندند و بر لزوم حفظ آن، تأکید کردند.


ایشان بر لزوم حفظ یکپارچگی سرزمین عراق اشاره کردند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان همسایه، با برخی زمزمه‌ها مبنی بر برگزاری همه پرسی برای جدایی یک بخش از عراق مخالف است و دامن زنندگان به این موضوع را مخالفان استقلال و هویت عراق می داند.


رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به «غنای مادی، انسانی و تاریخی عراق» تأکید کردند: عراق با چنین ریشه و تمدن تاریخی و فرهنگی و انسانی، باید یکپارچه بماند و حق چنین کشوری، ایستادن بر روی پای خود و مقابله قدرتمندانه با کسانی است که به دنبال برخورد با عراق هستند.


حضرت آیت الله خامنه‌ای با ابراز امیدواری برای فائق آمدن دولت عراق بر مشکلات و آرزوی فردایی بهتر برای ملت عراق، افزودند: دولت عراق باید از همه جهت تقویت شود و وظیفه همه جریانهای سیاسی و مذهبی در عراق حمایت از دولت مستقر است.


ایشان درخصوص روابط دو جانبه ایران و عراق نیز با تأکید بر لزوم گسترش هرچه بیشتر روابط در زمینه های مختلف گفتند: باید از برخی مشکلات اداری موجود در راه گسترش روابط عبور کرد و سطح همکاریها را تا آنجا که ممکن است ارتقاء داد.

 

انفجار در کارخانه ساخت سلاح در تل آویو


radio button 

بر اثر انفجار در کارخانه ساخت سلاح در شهر «رمات هشارون» در شمال تل آویو، آتش‌سوزی وسیعی رخ داده است.

منابع غیر رسمی در شهر تل آویو اعلام کرده‌اند که صدای انفجار در شمال این شهر شنیده شده است.

 

بنا بر اعلام شبکه 10 رژیم صهیونیستی این انفجار در کارخانه نظامی «IMI» در شهر «رمات هشارون» در شمال تل آویو رخ داده و بر اثر آن آتش‌سوزی وسیعی به راه افتاده است.

 

خبرگزاری «القدس 24» نیز گزارش داده است که این حادثه به علت انفجار یک موشک در دست ساخت به وقوع پیوسته است. هنوز از تلفات این حادثه آماری منتشر نشده است.