امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

ناوگروه ایرانی به روسیه سفر می‌کند


فرمانده نیروی دریایی ارتش از اعزام ناوگروه کشورمان متشکل از ناوشکن دماوند و ناو موشک انداز پیکان به بندر مخاچ قلعه روسیه خبر داد.

ناوگروه ایرانی به روسیه سفر می کندامیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: فردا ناوگروه جمهوری اسلامی ایران به سمت بندر مخاچ قلعه روسیه حرکت می کند که ظرف 48 ساعت در این بندر پهلو می گیرد.

وی افزود: ارسال پیام صلح و دوستی، ارتقای فرهنگ دریایی دو کشور و همکاری لازم برای برقراری امنیت در منطقه دریایی خزر از مهم ترین اهداف این سفر است.

امیر سیاری ادامه داد: این ناوگروه ظرف سه روز با اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده و برگزاری رزمایش مشترک یک روزه با نیروی دریایی روسیه به منظور تبادل تجربه، نمایش اقتدار و توانمندی نیروی دریایی در عرصه راهبردی، سیاسی و بین المللی به کشور باز می گردد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اعزام این ناوگروه به روسیه مرتبط با تحرکات اخیر امریکا در منطقه است، گفت: این سفر هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد و نیروی دریایی کشورمان براساس برنامه ریزی معمول خود عمل می کند.

سیاری افزود: اینکه کسی از جایی به جای دیگر سفر کند مشکلی نیست اما هر کسی برای ما تهدید باشد یا بخواهد به مرزهای ما نزدیک شود، قطعا اخطار خواهد گرفت و اجازه این کار را ندارد.

وی با بیان اینکه ما تهدید را می‌شناسیم و سناریوهای مختلف تهدید را می‌دانیم، گفت: مبتنی بر تهدیدها و حتی فراتر از آن آمادگی لازم را داریم.

سیاری افزود: دکترین ما دفاعی مبتنی بر بازدارندگی است و اینقدر توان دفاعی و بازدارندگی داریم که هر کسی بخواهد به ما تعرض کند وقتی پای حساب و کتاب بنشیند می‌فهمد آسیب‌هایی که به او وارد می‌شود بیش از سودی است که ممکن است به او برسد و این واقعیتی است که وجود دارد.

وی تاکید کرد: هرکسی هر جا می خواهد بیاید و برود مطمئن باشد اگر به منطقه ما ورود کند، تمام حرکاتش رصد می‌شود و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم به آب‌های سرزمینی، منطقه نظارت و یا منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران نزدیک شود.

سیاری گفت: ما با روسیه رفت و آمد داریم و روس ها حتی در دریای جنوب در بندرعباس میهمان ما بودند.

وی افزود: کشورهای مختلفی مانند ایتالیا، روسیه، پاکستان، هندوستان و چین همه از بندرعباس ما بازدید کردند که این مهم به معنای برقراری ارتباط مستمر جمهوری اسلامی ایران با نیروی دریایی کشورهای جهان به ویژه در منطقه است که توانمندی نیروی دریایی راهبردی ایران را نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این ارتباط های دریایی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی دریایی منطقه‌ای و قدرتمند در برقراری امنیت نقش بسزایی دارد.

موگرینی: ترامپ نمی‌تواند برجام را لغو کند

سخنان رییس جمهور آمریکا درباره برجام واکنش‌های مقامات جهانی و داخلی این کشور را در پی داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنرانی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا درباره راهبرد این کشور در قبال ایران واکنش‌های بین المللی را برانگیخت.

واکنش‌های جهانی به سخنرانی ترامپ درباره برجام

بر این اساس، مذاکره کنندگان آمریکایی توافقنامه هسته‌ای با ایران در سال 2015 اعلام کردند رفتار دونالد ترامپ که نمی خواهد توافقنامه هسته ای با ایران را «تایید کند» و موضع سخت تر کنگره آمریکا را در این خصوص خواستار است، «نقض» تعهدات آمریکا به شمار می رود.

واکنش مقام های آمریکایی

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت کنگره در واکنش به سخنان ترامپ گفت: صحبت های رییس جمهور آمریکا اشتباه بزرگی بود که اعتبار و امنیت واشنگتن را به خطر خواهد انداخت. وی افزود: ایران به تعهدات خود پایبند بوده است و ما با آگاهی از آن از توافق برجام حمایت می کنیم. خروج از برجام ایران را منزوی نمی کند، بلکه آمریکا را منزوی می کند.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، اعلام کرد: رویکردی که او از کنگره می خواهد آن را تصویب کند، توافقنامه را نقض خواهد کرد، زیرا این امر تلاش برای مذاکره مجدد یک جانبه درباره توافقنامه خواهد بود.

وی تاکید کرد: در صورتی که آمریکا به اقدامی پارلمانی یا اقدامی دیگر به منظور تلاش برای تغییر مفاد توافقنامه مبادرت کند، این نقض توافقنامه خواهد بود. متحدان و شرکای ما به وضوح می گویند وی نباید به هیچ وجه توافقنامه را نقض کند.

وندی شرمن، مذاکره کننده اصلی آمریکایی در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما نیز هشدار داد «هر اقدامی که در جهت شرایط جدید» به توافقنامه هسته ای اضافه شود، «به منزله نقض یک جانبه توافقنامه» تلقی خواهد شد.

به گفته وندی شرمن «حتی در صورتی که کنگره مجازات هایی را اعمال نکند»، «فقط همین اقدام که رئیس جمهور تصمیم گرفته است تایید نکند ایران به تعهدات خود پایبند بوده است، توافقنامه را در نوعی ابهام دائمی فرو می برد». وی افزود: این (اقدام ترامپ) آمریکا را «تضعیف و منزوی خواهد کرد».

وندی شرمن و بن رودز در جریان کنفرانس مطبوعاتی تلفنی که گروه فشار موسوم به «دیپلماسی کار می کند» سازماندهی کرده بود، این مطالب را عنوان کردند. گروه «دیپلماسی کار می کند» را جان کری، وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما و اعضای تیم وی به ویژه برای دفاع از توافقنامه هسته ای با ایران ایجاد کرده اند.

سابا شامی، مشاور سیاسی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد، ترامپ بدون آنکه اهدافی را برای راهبردش مشخص کند فقط به فشارهای اسرائیل پاسخ مثبت داده است.
پل رایان سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنش به صحبت های ترامپ گفت: از تصمیم ترامپ برای ارزیابی دوباره توافق هسته ای ایران حمایت می کنم و با دولت آمریکا برای مقابله با مجموعه فعالیت های بی ثبات کننده ایران همکاری خواهم کرد.

سناتور رابرت منندز، یکی از سناتورهای دموکرات سنای آمریکا که به شدت با توافق هسته ای سال 2015 با ایران مخالف بود، روز جمعه طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در خصوص تایید نکردن پایبندی ایران به این توافق بین المللی، رد کرد.

منندز در بیانیه ای اعلام کرد: اکنون تایید نکردن این توافق کاری انجام نمی دهد بلکه میان متحدانمان تردید ایجاد می کند و ایران از پیش متخاصم را جسور می کند . وی افزود: جامعه بین المللی باید نظارت و اجرای توافق هسته ای را تقویت کند.

واکنش روسیه

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به سخنان ترامپ تدابیر ترامپ علیه ایران را اشتباه خواند و از همه طرف ها خواست به توافق هسته ای ایران پایبند باشند.

وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به این سخنان اعلام کرد، از عدم تأیید پایبندی ایران به توافقنامه هسته ای ابراز تأسف می کنیم. نمی توان درباره اعمال تحریم های جدید بر ایران از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد سخن گفت. ایران به توافقنامه هسته ای پایبند بوده است و ما تمدید تحریم های بین المللی علیه ایران را رد می کنیم. موضع ترامپ در مورد توافقنامه هسته ای به شدت نگران کننده است. اظهارات تهاجمی و تهدید آمیز هیچ جایی در دیپلماسی بین المللی ندارد.

توییت نهاد سیاست خارجی اتحادیه اروپا

نهاد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی با اشاره به واکنش فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت، توافق هسته ای ایران ستون رژیم عدم اشاعه است. این توافق در جهت خدمت و متعلق به جامعه بین المللی است. هیچ کشوری نمی تواند آن را لغو کند.

حمایت رژیم صهیونیستی و سعودی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به صحبت های رئیس جمهور آمریکا به خاطر آنچه که سخنان جسورانه دونالد ترامپ خواند به رئیس جمهوری آمریکا تبریک گفت. دونالد ترامپ فرصتی را برای اصلاح توافقنامه هسته ای، مقابله با خشونت طلبی ها و حمایت های ایران از تروریسم ایجاد کرده است.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز جمعه شب سخنان دونالد ترامپ درباره ایران را بسیار مهم خواند و تاکید کرد این سخنان در سایه تهدید های ایران به جنگ منجر خواهد شد.

عربستان سعودی از راهبرد «قاطع» آمریکا در قبال ایران استقبال کرد. یک مقام سعودی اعلام کرد، به همکاری خود با آمریکا و جامعه بین المللی برای مقابله با خطرهای ناشی از اقدامات ایران پایبند هستیم. وی مدعی شد ایران از سپاه پاسداران و شبه نظامیان انصارالله برای تهدید نیروی دریایی بین المللی استفاده می کند.

انتهای پیام/


بیانیه مشترک آلمان، انگلیس و فرانسه در حمایت از برجام 

ترامپ : پایبندی ایران به برجام را اعلام نمی‌کنیم


رئیس جمهور آمریکا درباره ایران سخنرانی کرد.
 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز جمعه خود درباره سیاست جدید این کشور درباره ایران سخنرانی کرد.
 مهمترین بخش های این سخنرانی به این شرح است :

*تاریخ نشان داده هر چه تهدیدها را بیشتر نادیده بگیریم، آن تهدید خطرناک‌تر می‌شود. 
*بررسی ما در قبال ایران خاتمه یافته است و من راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران را اعلام می‌کنم. 
* ایران اقدام به تولید موشک‌هایی کرده که آمریکا و متحدان این کشور را تهدید می‌کند. 
* ایران، با ایجاد مزاحمت برای کشتی‌های ما در خلیج ع.ر.ب.ی (فارس) و دریای سرخ، آزادی دریانوردی را نقض می‌کند. 
* ایران شهروندان آمریکایی را به اتهامات نادرست بازداشت می‌کند. 
* ایران اقدام به حملات سایبری به زیرساخت‌ها ما کرده است. 
*دو شعار مورد دلخواه حکومت ایران، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل هستند. 
* همان‌طور که گفته‌ام برجام یکی از بدترین و یکجانبه‌ترین توافقاتی است که آمریکا وارد آن شده است. 
* ما نیاز به مذاکره‌کنندگانی داریم که نمایندگان قوی‌تری برای آمریکا باشند. 
*ما در توافق برجام، از بازرسی‌های ضعیف در برابر تأخیر کوتاه‌مدت در حرکت ایران به سمت سلاح هسته‌ای برخوردار شدیم. 
*اگر نتوانیم درباره رفع اشکالات برجام با کنگره و هم پیمانان خود به توافق برسیم، برجام را لغو خواهیم کرد
* ایران، برجام را نقض کرده است.  ایران دو بار محدودیت 130 تن آب سنگین در نظر گرفته شده در برجام را زیر پا گذاشته است. 
*حکومت ایران، بازرسان بین‌المللی را تهدید کرده که از اختیارات خود برای بازرسی از سایت‌های نظامی ایران استفاده نکنند. 
* برخی هم می‌گویند که ایران در حال همکاری با کره شمالی است. 
* بعد از رایزنی با متحدانمان من راهبردی برای مقابله با ایران طراحی کرده‌ام. 
* اول با متحدانمان برای مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران همکاری خواهیم کرد.
* علیه حکومت ایران تحریم‌های اضافی وضع خواهیم کرد. 
* سوم، با اقدامات ایران در تکثیر موشک و تسلیحات مقابله خواهیم کرد. 
*در نهایت، تمامی مسیرهای ایران برای دست‌یابی به سلاح اتمی را قطع خواهیم کرد. 
* امروز اعلام می‌کنم که ما نمی‌توانیم پایبندی ایران را تأیید کنیم و چنین هم نخواهیم کرد.
*ما نمی‌توانیم در ادامه مسیری گام برداریم که نتیجه آن خشونت بیشتر و تهدید دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای است. 
*من به دولتم و کنگره دستور داده‌ام با همکاری نزدیک کنگره و متحدانمان، نقائص جدی برجام را رفع کنند. 
*این نقائص، بندهای غروب آفتاب در این توافق را شامل می‌شوند که به موجب آن ظرف سال‌های آینده محدودیت‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران از بین می‌روند. 
*نقائص برجام، سکوت کامل درباره برنامه موشکی ایران را هم شامل می‌شود. 

واکنش فوری و قاطع فدریکا موگرینی به سخنرانی ترامپ

واکنش فوری و قاطع فدریکا موگرینی به سخنرانی ترامپ


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از سخنرانی ترامپ درباره برجام اظهار نظر کرد. وی با بیان اینکه برجام مساله داخلی آمریکا نیست گفت : رئیس جمهوری آمریکا هیچ اختیاری برای لغو برجام ندارد.

فدریکا موگرینی گفت برجام یک توافق چند جانبه هست که از طریق قطعنامه شورای امنیت تایید شد. برجام توافقی هست که ضمانت می‌کند که برنامه هسته ای ایران به مصارف غیرنظامی برسد.

وی افزود: ایران به تمام تعهدات هسته‌ای خود عمل کرده است. برجام یکی از رکن های اصلی نظام منع تولید سلاحهای هسته ای هست. ما یک مسئولیت جمعی داریم که از برجام بخاطر امنیت جمعی خود حمایت کنیم. 

موگرینی تاکید کرد: اروپا مشخص و روشن گفته است که برجام سرجای خود باقی خواهد ماند. اروپا اعلام کرده است که از برجام حمایت می کند.

موگرینی افزود : رئیس جمهوری آمریکا اختیارات زیادی دارد اما لغو برجام از اختیاراتش نیست.

درمان های فوری سرماخوردگی


آب ریزش بینی، بی حالی، کیپ شدن دماغ و غیره از علائم شایع سرماخوردگی است که احساس ناخوشایند به همه می‌دهد. در این مقاله چند روش سریع برای درمان این علائم ارائه می‌دهیم.

 نوشیدن آب، بدن را تمیز می‌کند. در واقع نوشیدن آب توکسین‌ها یا همان سموم بدن و باکتری‌ها و ویروس‌ها را دفع می‌کند. لازم است که روزانه یک و نیم لیتر آب مصرف شود.

در دوره‌ی سرماخوردگی برای خودتان جوشانده‌های مناسب و سوپ مرغ، تهیه و میل کنید.

سوپ داغ با پیاز، سیر و اندکی فلفل مجاری تنفسی را باز می‌کند. توصیه می‌کنیم شربت عسل، لیموترش و آب جوش میل کنید. این شربت حساسیت سینه را تسکین می‌دهد و دارای قدرت ضدعفونی کنندگی بالایی است.

آویشن دم کنید

آویشن سرشار از «فنول» است برای همین یک ضدعفونی کننده موثر می‌شود که با بیماری‌های مجاری تنفسی مقابله می‌کند. متخصصان معتقدند که این گیاه در درمان التهاب مجاری تنفسی بسیار موثر عمل می‌کند.

برای بهره‌مندی از خواص سیر توصیه می‌کنیم دو حبه سیر را له کنید و سپس آن‌را با شیر یا آب گوشت یا آب مرغ بجوشانید و داغ میل کنید

دو قاشق چای‌خوری آویشن را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کنید و روزانه سه مرتبه از این دم کرده میل کنید.

سیر را دریابید

سیر حاوی ماده ایی به نام «آلیسین» است که خواص ضدعفونی کنندگی و ضدباکتریایی است. نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد افرادی که روزانه سیر مصرف می‌کنند کمتر سرما می‌خورند و زمانی که دچار سرماخوردگی می‌شوند علائم سرماخوردگی‌شان خیلی زود از بین می‌رود.

برای بهره‌مندی از خواص سیر توصیه می‌کنیم دو حبه سیر را له کنید و سپس آن‌را با شیر یا آب گوشت یا آب مرغ بجوشانید و داغ میل کنید.

شربت پیاز

پیاز ضدعفونی کننده‌ی موثری است. پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می‌برد.

۱۰۰ گرم پیاز را خرد کنید و در ۲۰ سی‌سی لیتر آب و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. دوباره محلول را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید مثل شربت غلیظ شود. روزانه ۲ تا ۶ قاشق چای‌خوری از این شربت میل کنید.

با اسطوخودوس بخور کنید

بخور دادن در دوره‌ی سرماخوردگی باعث می‌شود که مجاری تنفسی باز شود. به خاطر اینکه گرما باعث انبساط رگ‌های خونی و افزایش سرعت جریان خون می‌شود و به این ترتیب سرعت عکس‌العمل سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. توجه داشته باشید که خود بخار تأثیر مفیدی در درمان سرماخوردگی دارد. حمام، سونا و حتی دوش آب گرم باعث بهبود سرماخوردگی می‌شود.

یکی از بخورهای مفید بخور با اسطوخودوس است. برای این کار ۵ قطره روغن اسطوخودوس را به یک کاسه آب داغ اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بخور دهید. اگر سرماخوردگی‌تان شدید بود این کار را روزی سه مرتبه تکرار کنید. در صورتی که سرماخوردگی‌تان خفیف بود یک مرتبه قبل از خواب بخور اسطوخودوس دهید. باید بدانید اسطوخودوس خواص ضدعفونی کننده و ضدالتهابی دارد که ترشحات بینی را بهبود می‌دهد.

سینه‌تان را با اکالیپتوس ماساژ دهید

اکالیپتوس به طوری موثر با بیمارهای تنفسی مقابله می‌کند. به خاطر اینکه این گیاه ضدعفونی کننده و خلط آور است. خواص دارویی این گیاه مدیون ماده ایی به نام اوکالیپتول است. این ماده به طور مستقیم روی سلول‌های برونشیت تأثیر می‌گذارد.

پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می‌برد

ترکیبات اکالیپتوس ترشحات ریوی را روان کرده و دفع آن‌ها را آسان‌تر می‌سازند. این گیاه التهاب مجاری تنفسی را درمان می‌کند.زمانی که سرما می‌خورید ۱۵ تا ۲۰ قطره روغن اکالیپتوس را در ۲۵ میلی گرم روغن مایع گیاهی ریخته و سینه‌تان را با آن ماساژ دهید. هر روز ۳ مرتبه این کار را تکرار کنید.

آب نمک

شستشو دادن بینی با سرم شستشو یا آب نمک معمولی باعث تمیز شدن مجاری بینی و از بین رفتن خلط می‌شود. زمانی که مجاری تنفسی شستشو داده نشود شرایطی به وجود می‌آید که میکروب‌ها در مجاری تنفسی بیشتر شوند.

برای شستشوی مجاری تنفسی‌تان یک لیتر آب را با یک قاشق چای‌خوری پُر نمک بجوشانید و بگذارید تا خنک شود. آب نمک را در مشتتان ریخته و وارد سوراخ‌های بینتان کرده سرتان را به عقب ببرید به طوری که آب نمک وارد مجاری بینی‌تان شود و مخاط را تمیز کند. هر روز این کار را چندین با تکرار کنید خواهید دید که به زودی علائم بیماری‌تان رفع خواهد شد.