امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

اولین تقابل "سگ دیوانه" ترامپ با سردار جعفری/ ماتیس: آنچه که ایرانی‌ها باید بدانند


ژنرال ماتیس: «ایران از نظام بشار اسد حمایت می کند چون می داند سقوط دمشق ضربه بزرگی به بدنه راهبرد نظام این کشور در منطقه خواهد بود.»
ر اولین تقابل
به این مطلب امتیاز دهید
22.8%77.2%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، وبسایت خبری "المصدر 7" گزارش داد: «ژنرال "جیمز ماتیس" وزیر دفاع کابینه ترامپ ایران را به بر هم زدن ثبات و آرامش منطقه متهم کرد.»

 

ژنرال ماتیس مدعی شد: «خطر ایران از داعش و القاعده برای منطقه بیشتر است. داعش تاکنون به این کشور حمله نکرده است و این مسئله نشان می دهد که این گروهک وسیله ای برای نعره زدن ایران در منطقه می باشد.»

 

ماتیس در ادامه ادعاهای خود گفت: «آمریکا باید رادیوی آمریکا که با هدف مقابله با ایران راه اندازی شده بود را مجددا راه بیاندازد. آنچه که ایرانی ها باید بدانند این است که آمریکا با آنها دشمنی ندارد و تنها مشکل ما با نظام تهران است.»

 

"المصدر 7" در ادامه به اولین تقابل ماتیس با فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و از قول وی نوشت: «سخنان فرمانده سپاه ایران درباره سیطره ایران بر 4 پایتخت عربی یعنی دمشق، بغداد، بیروت و صنعا، مبالغه‌ای بیش نیست.»

 

ماتیس در ادامه مدعی شد: «ایران از نظام بشار اسد حمایت می کند چون می داند سقوط دمشق ضربه بزرگی به بدنه راهبرد نظام این کشور در منطقه خواهد بود.»

 

گفتنی است که روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (JPost)  اخیرا در یادداشتی زیر عنوان "تحلیل: سگ دیوانه دربرابر ایران" نگاهی داشته به مواضع ضدایرانی گزینه ترامپ برای وزارت دفاع آمریکا: "جیمز ماتیس".

 

در این نوشتار ضمن حمله به حمایت تهران از گروه های مقاومت در منطقه ابراز امیدواری شده که دولت جدید آمریکا مواضع سخت تری علیه کشورمان اتخاذ کند.جروزالم پست همچنین به پیشنهاد وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس اشاره کرده که خواستار تشدید تحریم ها علیه ایران شده است.

 

خلاصه ای از یادداشت جروزالم پست درپی می آید:

 

مردی که قرار نخسیتن وزیر دفاع دونالد ترامپ می باشد معتقد است سه نیروی بزرگ جلوی ثبات در خاورمیانه را می گیرند: ایران، ایران و ایران.

 

ژنرال "جیمز ماتیس" زمانیکه فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا بود جمهوری اسلامی را به عنوان نقطه مرکزی مسئولیت خود در نظر گرفته بود.

 

وی گفته بود، هر روز صبح با چالش های جدیدی از خواب بر می خیزد و در درجه اول شاهد عملیات هماهنگ در راستای گسترش قدرت ایران در منطقه می باشد.

 

ماتیز جزء منتقدان ملایم توافق هسته ای بوده که سال گذشته [میلادی] رقم خورد و هدف از آن محدودیت فعالیت های هسته ای تهران درقبال کاهش تحریم ها بوده است. وی در عین حال گفته، واشنگتن به چندین هدف کوتاه مدت خود از رهگذر این توافق دست یافته است.

 

وی همچنین گفته بود برنامه هسته ای ایران در نهایت به یکی از دو گزینه منجر خواهد شد:

 

1-گزینه نظامی که احتمالا برنامه هسته ای ایران را برای یک یا دو سال به تاخیر خواهد انداخت و پس از آن آمریکا می تواند اقدامات نظامی بیشتری انجام دهد.

2-گزینه دیپلماتیک که می تواند برنامه هسته ای را برای زمان بیشتری به تاخیر اندازد.

 

ماتیس از این هراسان است که ایران به عنوان یک کشور در آستانه هسته ای شدن، شناخته شود و این قضیه مشروعیت بین المللی پیدا کند.

 

تیم اوباما بارها گفته "اقدام جامع مشترک" فقط یک توافق هسته ای است و چیزی بیش از آن نمی باشد. واشنگتن همچنین اجازه ادامه تحریم ها علیه تهران به علت اقدامات بدخیم در منطقه را داده است اما به نظر می رسد تیم ترامپ مواضع تندتری علیه ایران بگیرد.

 

به احتمال قوی، تیم امنیت ملی که توسط ترامپ شکل می گیرد از جمله ماتیز و همچنین مشاوران امنیت ملی وی همچون مایکل فیلین به سمت اقدمات شدید علیه ایران به جهت "فعالیت های موشکی" و "حمایت این کشور از سازمان های نظامی نیابتی در منطقه" پیش خواهند رفت.

 

بزرگ ترین سوال برای دولت جدید، نحوه شکل دادن به سیاستی منسجم در مساله سوریه است که ترامپ این بحران را آشفته بازاری می بیند که آمریکا باید از ورود به آن خودداری کند.

 

نقش آفرینی ایران در این جنگ براساس دیدگاه اصلی این کشور برای ایجاد هلال شیعی در  سراسر خاورمیانه از تهران تا مدیترانه است.

 

"آویگدور لیبرمن" وزیر دفاع اسرائیل در سخنرانی اخیر خود ترامپ را به اقدام علیه ایران تشویق کرد.

 

وی گفت: ما باید در همه مسائل دربرابر ایران بسیار بسیار سخت گیر باشیم. ایرانی ها می کوشند که همه خاورمیانه را بی ثبات سازند و باید اقداماتی با تحریم های بیشتر علیه این کشور انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.