امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

ترس اوباما از رویارویی نظامی با ایران/ چالش مستقیم برای ارتش آمریکا


«... این حملات، یک چالش مستقیم برای ارتش آمریکا هستند و از آنجا که سربازان آمریکایی از واکنش به آن خودداری کرده اند، در خطر بیشتری قرار دارند».
ناو ماسون ترس اوباما از رویارویی نظامی با ایران/ چالش مستقیم برای ارتش آمریکا
به این مطلب امتیاز دهید
83.3%16.7%

 نشریه آمریکایی بیزنس اینسایدر (businessinsider) در یادداشتی زیر عنوان "اوباما از رویارویی با ایران می ترسد" به بررسی اقدام حوثی ها در شلیک موشک به سمت ناو آمریکایی و عدم واکنش واشنگتن به آن پرداخت.

 

 

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: در شرایطی که ایران از شبه نظامیانی حمایت می کند که به سوی ناو آمریکایی موشک پرتاب می کنند، اوباما به دنبال به چالش کشیدن ایران نیست و مقابله با این کشور آخرین چیزی است که دولت وی انجام خواهد داد.

 

 

برای دومین بار طی دو روز، ناو آمریکایی ماسون مجبور شد شاهد پرتاب موشک به سمت خود باشد؛ موشک هایی که از مناطق تحت کنترل حوثی ها در یمن شلیک شده بود.

 

 

 در این ماجرا، ناو ماسون به احتمال زیاد برای اولین بار _و پس از بیش از 20 سال خدمات صلح آمیز_ مجبور به استفاده از سیستم رهگیری موشکی SM-2 در جنگ شده است.

 

 

بیزنس اینسایدر افزود: این حوادث تنها یک ماه پس از آن رخ داده که ایران، ناوهای آمریکایی را [در خلیج فارس] آزار داد.

 

 

براساس این گزارش، دکتر "جاناتان شانزر" متخصص امور ایران و یمن در بنیاد دفاع از دموکراسی گفته، به نظر می رسد این حوادث ،به تمام معنی، شبیه به استراتژی ایذائی است که تحت حمایت ایران می باشد. این حملات موشکی به احتمال بسیار قوی با سلاح هایی که توسط ایرانی ها تامین شده، اجرا می شوند.

 

 

شانزر درباره حوادث تنگه باب المندب افزود: این یک اقدام تحریک آمیز و چالش برانگیز در یکی از آبراه های مهم و حیاتی است.

 

 

بیزنس اینسایدر با اشاره به جنایات عربستان سعودی در یمن نوشت: باب المندب، یکی از شلوغ ترین آبراه های جهان و نقطه ای برای ورود به یمن است؛ کشوری که طی 18 ماه گذشته درگیر جنگ بوده و این جنگ موجب کبود مواد غذایی و فاجعه ای انسانی شده است.

 

 

به گفته جاناتان شانزر، این حملات "یک چالش مستقیم برای ارتش آمریکا" هستند و از آنجا که سربازان آمریکایی از واکنش به آن خودداری کرده اند، در خطر بیشتری قرار دارند. وی افزود: عدم واکنش از سوی آمریکا ممکن است به تشجیع گروه حوثی ها منجر شود.

 

 

این کارشناس آمریکایی ادامه داد: پس از شلیک اولین موشک، فرصتی برای مقابله به مثل وجود داشت اما برای ما روشن نیست که چرا ناو آمریکایی از شلیک به محلی که موشک از آن پرتاب شده بود، خودداری کرد.

 

 

شانزر گفت: این واقعیت که شلیک موشک حوثی ها توسط ناو آمریکایی پاسخ داده نشد، نشانه ای برای شبه نظامیان یمنی است که می توانند این اقدامات را با مصونیت از تلافی ادامه دهند.

 

 

اما ممکن است علت عدم اقدام از سوی ناو آمریکایی، تصمیم مقامات ارشد این کشور باشد. به گفته شانزر، دولت اوباما قصد کشیده شدن به جنگی دیگر در خاورمیانه را ندارد. این دولت همچنین از درگیری با نیروهای تحت حمایت ایران می ترسد.

 

 

اوباما حتی پس از شکسته شدن خط قرمز خود یعنی استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه، از درگیری نظامی با متحدان ایران سر باز زد. به نظر می رسد وی کاملا با درگیری با این قدرت منطقه ای مخالف است تا بتواند میراث کلیدی سیاست خارجه خود یعنی توافق شکننده هسته ای را حفظ کند.

 

 

به گفته شانزر، بسیار بعید است که طی چند ماه باقی مانده از ریاست جمهوری اوباما، واکنشی به این اقدامات نشان داده شده و ایران به چالش کشیده شود.

 

 

این کارشناس آمریکایی در پایان نتیجه گیری کرد: مقابله با متحدان ایران در یمن می تواند آمریکایی ها را در رویارویی جانبی با ایران قرار دهد و این همان چیزی است که باعث سکوت آنان و عدم واکنش دولت اوباما شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.