امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

دبی، بهشتی در دل کویر



شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در تابستان دلتان هوس اسکی کرده باشد، اما پیست های اسکی دیگر برف نداشته باشند و شما مجبور شوید که به اسکی بروی چمن رضایت دهید.

 شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در تابستان دلتان هوس اسکی کرده باشد، اما پیست های اسکی دیگر برف نداشته باشند و شما مجبور شوید که به اسکی بروی چمن رضایت دهید.

1

پاسخ و راه حل این دلخوری را میتوانید در دبی پیدا کنید!

در این متن ما سعی داریم به یکی از مصنوعات دست بشر که ناممکن را ممکن کرده است ، بپردازیم. بنا و ساخته ای که میتوان از آن به عنوان یکی از عجایب هفت گانه دنیای مدرن نام برد...بنایی که جهانگردان را حتی در تابستان داغ، به سمت دبی راهنمایی میکند:

پیست اسکی سرپوشیده دبی

سپتامبر 2005 کلنگ شروع سازه‌ای خورده شد که هیچ کس حتی تصور وجودش را نمیکرد. بزرگترین پیست اسکی روی برف دنیا، آن هم در یکی از خشک ترین شهرهای دنیا، دبی!

پیست اسکی دبی، بزرگترین و عجیب ترین پیست اسکی سرپوشیده دنیا میباشد و از پنج مسیر اسکی به طول 400 متر و 6 هزار تن برف سفید خالص وتمیز ساخته شده. مسیرهای اسکی هر کدام نقطه‌ی شروع و پایانی به ارتفاع یک ساختمان بیست طبقه دارند و این یعنی تجربه‌ای باور نکردنی از اسکی روی برف آن هم در دبی!

2

 

داخل پیست اسکی دبی

دمای داخلی پیست از سه تا سی درجه سانتیگراد متغیر است. این پیست در فضایی به مساحت 22500 متر مربع ساخته شده است.حداکثر ارتفاعی که در این پیست می توان تجربه کرد 85 متر است و جالب است که بدانید این پیست همواره پوشیده از برف تازه می باشد.

5

این سازه با عظمت روزانه قابلیت پذیرایی از 1500 اسکی باز را دارد وبد نیست بدانید از آن به عنوان بزرگترین یخچال دنیا یاد میشود!

از طریق تکنیک های شگفت انگیز و مدرن مهندسی و با استفاده از یک ترکیب شیمیایی تولید برف صورت می گیرد.برف پاش های تعبیه شده روی سقف این مجموعه همه کاره است بطوریکه 27 آب پاش،  قطرات ریز آب را در هوا پاشیده و سپس ذرات ریز یخ بیرون میریزند و به این صورت است که این پیست همواره هوای برفی و مناسب برای اسکی بازان را تجربه میکند!

طبق گزارشات آژانس مسافرتی کاروانیک مسافران تور دبی، گاهی یک روز را بطور کامل به دیدن و گشت و گذار در این پیست اسکی می گذرانند، و اکثر آنها چند ساعت اول را در تعجب بسر می‌برند. البته حق بدهیم به آن‌ها... شما هم اگر در وسط دبی، پیست اسکی به همراه پنگوئن‌های زنده میدیدید، متعجب می‌شدید!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.