امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

هشدار رهبر انقلاب به «ولنگاری فرهنگی» نشانه بحران در مدیریت فرهنگی است(اخبار ادبی و هنری)


بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون معتقد است که تذکر جدید رهبر انقلاب درباره ولنگاری فرهنگی، هشداری است که اگر از سوی مدیران فرهنگی نادیده گرفته شود، عرصه فرهنگی کشور را با بحران‌های جدی مواجه خواهد کرد.


هوشنگ توکلی، در گفت وگو با کیهان درباره سخنان روز 16 خرداد امام خامنه‌ای درباره خطر «ولنگاری فرهنگی» گفت: چند سال است که رهبر معظم انقلاب بطور دائم نسبت به وضعیت عرصه فرهنگ، هشدار می‌دهند. معمولا وقتی خط قرمزها زیر پا گذاشته می‌شوند، ایشان با لحن شدیدتری تذکر می‌دهند. اما به نظر می‌رسد که بیان رهبری، الان از مرحله تذکر گذشته و سخن ایشان، هشدار نسبت به شرایط بحرانی در حوزه مدیریت فرهنگی است.
کارگردان سریال «مدرس» تأکید کرد: به نظر می‌رسد که مدیریت فرهنگی در کشور ما توجه خود را از نیازها وچالش‌هایی که در جامعه اتفاق می‌افتد جدا کرده است و معیارهایش را با معیارهای غربی هماهنگ می‌کند که این بزرگترین تهدید در عرصه فرهنگ و هنر است. این وضعیت شامل همه عرصه‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای کشور می‌شود. مقصود من از ضعف مدیریتی در این عرصه‌ها به طور مشخص به کمبود دانش و اطلاعات از وضعیت فرهنگی جامعه نزد مدیران فرهنگی برمی‌گردد.
وی افزود: تذکر اخیر مقام معظم رهبری درباره «ولنگاری فرهنگی» را من جدی‌ترین هشدار ایشان در حوزه فرهنگ می‌دانم و معتقدم که اگر مدیران فرهنگی ما این هشدار را از این گوش بگیرند و از آن گوش بیرون کنند، ما به زودی شاهد بحران‌های فرهنگی بزرگ‌تری خواهیم بود.
توکلی در پایان گفت: از آنجا که میز ریاست همواره نوعی احساس قدرت کاذب را در مدیران ایجاد می‌کند، بسیاری از مدیرانی که  گلوگاه‌های فرهنگی را در اختیار دارند به خاطر همین احساس قدرت کاذب، خود را از تجربیات و مشورت‌های افراد پیشکسوت و دلسوز بی‌نیاز می‌دانند، این درحالی است که تجربیات کارشناسانه می‌تواند بخشی از مشکلات مدیریت فرهنگی را حل کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.