امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

تجویز مرحوم قاضی برای روشنایی قلب



سید علی آقا قاضی

آقای قاضی سجده‌های طولانی داشت و معمولا قبل از خواب، «مسبّحات» را تلاوت می‌فرمود و برای روشنایی قلب، هفتاد مرتبه استغفار بعد از نماز ظهر و عصر را تجویز می‌کرد.

 آیت الله کشمیری فرمود: آقای قاضی سجده‌های طولانی داشت و معمولا قبل از خواب، «مسبّحات» را تلاوت می‌فرمود و برای روشنایی قلب، هفتاد مرتبه استغفار بعد از نماز ظهر و عصر را تجویز می‌کرد.


علامه طباطبایی فرموده‌اند:... سوره‌های مسبّحات که با یُسبِّحُ و سَبَّحَ شروع می‌شود پنج عدد است: سوره حدید، حَشر، صَفّ، جُمعه و تغابُن و سوره أعلی که با «سَبِّح» به فعل امر شروع می‌شود، جز مسبِّحات نیست، گرچه در روایتی وارد شده است و لیکن در روایت معتبره، مسبِّحات را همان پنج سوره تعیین کرده است.


و در روایت است که رسول الله(ص) این پنج سوره را هر شب قبل از خواب می‌خواندند. و از سبب قرائت این سوره‌ها از آن حضرت سوال کردند؛ حضرت در جواب فرمودند: در هر یک از این سوره‌ها آیه‌ای ست که به منزله هزار آیه از قرآن است! و در روایت دیگر وارد شده است که هر کس «مُسَبِّحات» را شب قبل از خواب بخواند، نمی‌میرد مگر آنکه حضرت رسول‌اکرم(ص) را قبل از مردن می‌بیند و آن حضرت محلّ و مقام وی را در بهشت به او نشان می‌دهند!

دلایل خروپف و روش های توقف آن



خروپف

خروپف چیزی بیشتر از یک مزاحمت برای کسی است که کنار او می خوابید؛ خروپف تهدیدی برای سلامتی شماست، چون می تواند هم کیفیت و هم کمیت خواب تان را کاهش دهد و کمبود خواب هم موجب افسردگی، مشکلات حافظه، اضافه وزن، بیماری های قلبی، دیابت و حتی مرگ می شود.

 خروپف چیزی بیشتر از یک مزاحمت برای کسی است که کنار او می خوابید؛ خروپف تهدیدی برای سلامتی شماست، چون می تواند هم کیفیت و هم کمیت خواب تان را کاهش دهد و کمبود خواب هم موجب افسردگی، مشکلات حافظه، اضافه وزن، بیماری های قلبی، دیابت و حتی مرگ می شود. خروپف همچنین می تواند منجر به تنش بین همسران شود و در نتیجه روی روابط عاطفی شان اثر منفی بگذارد. در این مطلب دلایل خروپف آمده است و هم اینکه چطور می توانید برطرفش کنید.
 

اصلی ترین علت خروپف، ناتوانی در به جریان انداختن هوا در بینی و حلق است که باعث لرزش بافت های مجاور شده و صدای خُرخُر تولید می کند.

علل بسیار گوناگونی می توانند احتمال خروپف را افزایش دهند که شایع ترین آنها عبارتند از:
- بارداری
- آلرژی ها، گرفتگی بینی و سایر مشکلات مربوط به بینی
- چاقی
- سیگار
- مصرف الکل
- داروها
- سالخوردگی
- عوامل وراثتی
دستگاه بخور به حفظ رطوبت هوا کمک می کند و در نتیجه می تواند خروپف ناشی از خشکی هوا را برطرف نماید

واضح ترین علامتی که نشان می دهد خروپف می کنید، صدای آن است؛ صدای خرخری که همه ما می شناسیم و خوشمان نمی آید.

سایر علائم شامل خشکی دهان یا سوزش گلو بعد از بیدار شدن از خواب است.

اگر مشکل توقف موقتی تنفس در خواب (آپنه خواب) دارید، شاید این علائم را هم تجربه کنید:
- توقف تنفس یا احساس خفگی در خواب
- احساس خستگی و بی انرژی بودن در زمان بیداری
-  سردرد
- حساسیت پذیری
- مشکل تمرکز حافظه
راه حل های کوتاه مدت توقف خروپف

آیا می خواهید همین امشب خروپف تان را به حداقل برسانید؟ پس این استراتژی ها را بکار ببرید.

از دستگاه بخور استفاده کنید

وقتی هوای اتاق خشک باشد، احتمال خروپف بیشتر می شود، چون هوای خشک می تواند غشای بینی یا گلو را تحریک کند و یا حتی باعث تورم شود. استفاده از دستگاه بخور به حفظ رطوبت هوا کمک می کند و در نتیجه می تواند خروپف ناشی از خشکی هوا را برطرف نماید. نکته دیگر اینکه به اندازه کافی آب بنوشید.

مدل خوابیدن تان را عوض کنید

هر کسی که کنار یک فرد خروپفی بخوابد می تواند به شما بگوید که به پشت خوابیدن، خروپف را بیشتر می کند. پس سعی کنید خودتان را عادت دهید به پهلو بخوابید.

اگر در خواب طبق عادت باز هم به پشت برمی گردید، از یک بالش مناسب کمک بگیرید و آن را پشت کمرتان به عنوان مانع بگذارید یا هر کاری که مانع به پشت خوابیدن تان می شود انجام دهید. خوابیدن به پهلوی چپ، فواید زیادی برای سلامتی دارد.

از وسیله ضدخروپف استفاده کنید

این وسیله هنگام خواب در بالای دندان ها قرار می گیرد و راه هوایی فرد را باز نگه می دارد و باعث می شود هوا به راحتی و آزادانه راه بینی و حلق را طی کند.

راه بینی تان را باز کنید

اگر آلرژی یا گرفتگی بینی دارید، سعی کنید قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید و از سرم نمکی برای شستشوی مجرای بینی استفاده کنید یا اسپری بینی بزنید تا راه بینی تان باز شود و آزادانه نفس بکشید.
کشیدن جارو برقی

راه حل های بلندمدت توقف خروپف

علاوه بر راهکارهای کوتاه مدت، شیوه هایی وجود دارند که می توانید با استفاده از آ نها در بلندمدت از شر خروپف خلاص شوید.

اتاق خواب و رختخواب تان را تمیز نگه دارید

مایت ها و سایر آلرژن ها می توانند در ملحفه رختخواب پنهان شده و باعث گرفتگی بینی شوند و در نتیجه احتمال خروپف را بیشتر کنند.

هر هفته اتاق ها را جاروبرقی بکشید و ملافه رختخواب تان را بشویید. رختخواب تان را مرتب نکنید! چون تحقیقات نشان داده درست کردن و مرتب کردن رختخواب می تواند محیطی امن و مناسب برای مایت های گردوخاک تولید کند.

سیگار نکشید

دود سیگار، حلق و مجرای بینی را تحریک و حساس می کند، در نتیجه باعث گرفتگی و مسدود شدن جریان هوا می شود. سیگار را ترک کنید تا بتوانید با بینی و حلق تان راحت تر نفس بکشید.

حلق تان را ورزش دهید

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تمرین و ورزش دادن روزانه حلق می تواند عضلات دستگاه تنفسی را تقویت کند و در نتیجه وقتی خواب هستید این عضلات راه هوا را مسدود نمی کنند.

ورزش کل بدن هم می تواند عضلات سراسر بدن را تقویت کند که شامل حلق هم می شود، یعنی با تقویت عضلات حلق می توانید راحت تر نفس بکشید. ورزش همچنین با تاثیرات خود روی کاهش وزن، خروپف ناشی از چاقی و اضافه وزن را هم کاهش می دهد.

اگر هیچ کدام از این راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت کمکی به شما نکرد، باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا او علت خروپف تان را شناسایی کند و مشکلات جدی تر مانند آپنه خواب را بررسی نماید.

راه حل های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها جراحی است. تا پیدا کردن راه حل مناسب، صبور و پیگیر باشید تا خروپف تان برطرف شده و از سلامت بهتری بهره مند شوید.

منبع: تبیان

راهکار خلاص شدن از کینه ورزی



شبکه اجتماعی

رنجش ها بخش اجتناب ناپذیر زندگی اجتماعی هستند که خارج از خواسته ما بر ما تحمیل می شوند. اما این به معنای آن نیست که ما محکوم به حمل کردن آنها با خود در همه عمرمان هستیم. ما می توانیم خودمان را از شر هر رنجشی خلاص کنیم، فقط کافی است که بخواهیم.

برای شما هم پیش آمده که حرفی و یا رفتاری از کسی برای مدتی روی دلتان سنگینی کرده باشد و شما برای خلاص شدن از این وضعیت، به زعم خودتان آن فرد را بخشیده باشید ولی بعد از مدتی با کوچکترین جرقه ای آتش رنجشتان از او دوباره الو بگیرد و حالتان از قبل هم بدتر بشود؟ فکر می کنید که چرا شما گاهی اوقات موفق به گذشت کردن نمی شوید و برای رسیدن به این هدف چه کار باید بکنید؟ به عبارت دیگر، چه کارهایی باید بکنید تا گذشت کردن حالتان را بهتر کند؟ برای رسیدن به این هدف دو کار را باید انجام بدهید:
بایدها و نبایدهای گذشت کردن را بشناسید

گذشت کردن  مثل خیلی دیگر از رفتارها بایدها و نبایدهای خودش را دارد که کم توجهی کردن به آنها، این رفتار پسندیده را با شکست مواجه می کند و در نتیجه حال شما را بدتر از قبل می کند.
بایدهای گذشت:

- باید گذشت را آزادانه انتخاب کنید نه اینکه به صرف آموزه ها و یا فشارهای دیگران، خودتان را به نوعی مجبور به انجام آن ببینید.
- برای کامل شدن فرایند گذشت، باید صبور  باشید و به صورت آهسته و پیوسته روی خودتان کار کنید.
- در گذشت، باید تمرکزتان فقط روی خودتان و بهتر کردن حالتان باشد. شما نمی توانید فرد دیگر را هر چقدر هم که مقصر باشد تغییر بدهید.
نبایدهای گذشت:

- گذشت را نباید به معنای آشتی بدانید. آشتی کردن مرحله بعدی گذشت است و لازم است قبل از اینکه بخواهید با فرد مقصر آشتی کنید، فرایند گذشت را در خودتان کامل کرده باشید.
- گذشت را نباید به معنای فراموش کردن اتفاقات پیش آمده بدانید. واقعیت این است که اتفاقات زندگی، اتفاق افتاده اند و نمی توانند فراموش شوند. کاری که گذشت می کند این است که بار هیجانی ماجرا را می گیرد و باعث می شود که شما دیگر از بابت یادآوری آن اتفاق حالتان بد نشود نه اینکه آن ماجرا را به کلی از ذهن تان پاک بکند.
- نباید به خاطر گذشت منتی بر سر کسی گذاشت. همانطور که گفته شد گذشت انتخاب خودتان بوده است، شما برای بهتر کردن حال خودتان آن را انتخاب کرده اید و کسی شما را مجبور به آن نکرده است.
مقدمات گذشت را فراهم کنید

برای اینکه گذشت، به معنای واقعی آن اتفاق بیفتد لازم است مقدماتی را فراهم کنید. این مقدمات شامل موارد زیر هستند:
*احساساتتان را نخورید

اتفاقاتی که افتاده شما را رنجانده است و هیجاناتی را در شما برانگیخته است مثلاً ممکن است خیلی عصبانی تان کرده باشد و یا دلتان را شکسته باشد. برای اینکه بتوانید واقعاً کسی را ببخشید، باید این احساسات را بیرون بریزید و آنها را بشناسید. برای این هدف می توانید چند راه را امتحان کنید مثلاً قصه رنجشتان را با ذکر جزئیات روی کاغذ بنویسید و با صدای بلند چندین بار برای خودتان بخوانید. یا آن را برای روانشناس یا هر فرد قابل اعتماد دیگری تعریف کنید.
*به رنجشتان وقت قبلی بدهید

وقتی حالتان از دست کسی بد است تا مدت ها دلتان می خواهد بنشینید و فقط به رفتار بد او فکر کنید و آن را در ذهنتان پایین و بالا کنید. این کار نه فقط وقت شما را هدر می دهد بلکه کینه تان را هم عمیق تر و در نتیجه حالتان را بدتر می کند. کاری که می توانید در این مورد انجام بدهید این است که با خودتان عهد ببندید در روزهایی که فکر آن فرد به سرتان می زند، بیش از مثلاً پنج دقیقه ٓلازم است زمان آن کوتاه باشد به آن فکر نکنید و بعد از آن بلافاصله خودتان را با انجام کارهایی که به آن قضیه ربطی ندارند مثل جارو زدن خانه، گوش کردن به یک موسیقی آرام بخش و ... مشغول کنید.
*به رنج تان معنی بدهید

یک مثلی هست که می گوید که آدم هایی که ما در زندگی با آنها آشنا می شویم یا دوستان و همراهان خوبی برای ما می شوند و یا درس های مهمی به ما می دهند. به چیزهایی که از فردی که شما را رنجانده یاد گرفتید فکر کنید.
*سهم خودتان را بردارید

هیچ رنجشی صد در صد یک طرفه اتفاق نمی افتد. در کمترین حالت ممکن، شما به خاطر اجازه ای که به آن فرد دادید تا آزارتان بدهد در آن قضیه سهم دارید. این سهم را بشناسید و مسئولیت آن را به عهده بگیرید.
*خودتان را جای آن فرد بگذارید

هر آدمی حاصل تجربه های زندگی خود است. ممکن است فرد رنجاننده شما به خاطر همین تجربه ها خواسته یا ناخواسته شما را آزرده باشد. پس با همدلی کردن، فرآیند گذشت را برای خودتان هموارتر کنید.
*به پشت سرتان نگاهی بکنید

شما هم گاهی در گذشته خواسته یا ناخواسته فردی یا افرادی را رنجانده اید. اگر می خواهید بخشیده شوید دیگران را ببخشید البته نه به عنوان یک تکلیف اجباری بلکه به عنوان یک انتخاب آزادانه.
اگر همه کارهای لازم را کردید و به جایی رسیدید که دیدید دیگر فکر کردن به آن قضیه و یا دیدن آن فرد حالتان را بد و روزتان را خراب نمی کند، به خاطر موفقیتی که در بخشیدن یک انسان به دست آورده اید برای خودتان جشن بگیرید. آشتی کردن یا نکردن، انتخاب بعدی شما است که در تصمیم گیری برای آن کاملاً آزادید. ولی اگر آشتی را انتخاب کردید منتظر آرامش عمیقی که خداوند به شما هدیه خواهد کرد باشید.

خواص فوق العاده حجامت برای بدن


شناسه خبر: 1060411 سرویس: رسانه ها
حجامت

حجامت چه آمادگی هایی نیاز دارد قبل و بعد ازانجام آن از مصرف چه خوراکی هایی باید پرهیز کنیم انجام حجامت چه خواصی برای بدن ما به همراه دارد.

 رحیم محمدی کناری درباره حجامت اظهار داشت: بهتر است که حجامت با شکم پُر صورت نپذیرد.

به گفته وی این توصیه برای جلوگیری از تمرکز جریان خون در دستگاه گوارش برای هضم و جذب غذا است. با این کار می‌توان از خون‌رسانی کافی پوست محل حجامت برای پاکسازی موثر خون اطمینان پیدا کرد.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: برای حجامت بهتر است که از بادکش دستی سرد فیزیولوژیک‌تر و تکرارپذیرتر از بادکش گرم به کار گرفته شود. برخلاف فشار منفی زیادی که مکش بادکش گرم ایجاد می‌کند، در بادکش سرد فشار منفی کم تا متوسطی ایجاد می‌شود که به مویرگ‌ها آسیبی نمی‌رساند. به‌علاوه خطر سوختگی پوست نیز با بادکش سرد وجود ندارد.

خوردن عسل در حجامت در طب اسلامی و احادیث توصیه شده است

محمدی کناری اضافه کرد: خوردن عسل در حجامت در طب اسلامی و احادیث توصیه شده است. چرا که به اثربخشی بیشتر حجامت کمک می‌کنند. استفاده موضعی از عسل بعد از حجامت نیز با خاصیت آنتی باکتریالی که دارد، باعث تسریع در بهبودی زخم می‌شود.

وی یادآور شد: حجامت یک روش سالم، موثر و طولانی اثر در درمان فشارخون است. بیماران دارای سابقه فشارخون بالا یا سکته مغزی، دچار حملات افزایش فشار خون می‌شوند می‌توانند زیر نظر متخصص طب سنتی با انجام حجامت از آن جلوگیری به عمل آورند.

به کارگیری حجامت به عنوان پیشگیری از بیماری‌ها

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: به کارگیری حجامت به عنوان پیشگیری از بیماری‌ها  است و برای پاکسازی مداوم و دوره‌ای خون از مواد زائد و جلوگیری از تجمع مجدد آنها در طول زمان و نیز برای پاکسازی تدریجی فراورده‌های جانبی متابولیک و جلوگیری از تجمع مجدد آنها در طول زمان می‌توان به کار گرفت.

چهره شاخص مبارزه با بهائیت که بود؟


شناسه خبر: 1060417 سرویس: رسانه ها
بهائیت

«آیت الله محمدتقی فلسفی»(۱۲۸۶-۱۳۷۷ ش) از روحانیون شهیر و نامدار معاصر است. بخش عمده عمر او در عصری پر چالش و سرشار از تنش گذشت. خطابه‌های گرم و خاطره انگیز آیت الله فلسفی در دورانی که حکومت پهلوی دوم بیتوجه به ارزشهای دینی مورد پذیرش جامعه و...

«آیت الله محمدتقی فلسفی»(1286-1377 ش) از روحانیون شهیر و نامدار معاصر است. بخش عمده عمر او در عصری پر چالش و سرشار از تنش گذشت. خطابه‌های گرم و خاطره انگیز آیت الله فلسفی در دورانی که حکومت پهلوی دوم بیتوجه به ارزشهای دینی مورد پذیرش جامعه و با خوانشی غربگرایانه، روند توسعه را آغاز کرده بود افشاگر لایه های پنهان سیاستهای نوین استعمارگران و عملکرد مستبدانه حکومت وقت بود.

نقش سخنرانیهای روشنگرانه او در افشای اهداف و رویکرد فرقه بهائیت با حمایت مرجع گرانقدر «حضرت آیت الله بروجردی» صورت گرفت و نخستین شراره های آتش را بر خرمن نامشروع این فرقه انداخت و سرانجام با نفس گرم مرحوم فلسفی به آتشی پر التهاب و گسترده تبدیل شد. سرانجام با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحت رهبری داهیانه امام خمینی( ره ) حیات این فرقه در ایران یکسره بر باد رفت.
نفوذ خزنده تا بالاترین پله

نفوذ بهائیان در سطوح اداری کشور که از عصر مشروطه آغاز شده بود در دوران حکومت رضاشاه و پسرش تداوم یافت. بسیاری از مناصب کلیدی کشور در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی در یک حرکت خزنده امّا گسترده در اختیار چهره های شناخته شده بهایی قرار داشت. این فرایند با تبلیغات بهائیگری و اسلام ستیزی همراه بود و عیان شدن آن، نگرانی علما و رنجش متدینین را به دنبال داشت.

مخالفت‌ با بهائیت، تا سالهای دهه 1330 هنوز عمق نیافته بود چرا که بهائیان فعالیت تبلیغاتی خود را آشکار نمی‌کردند و در ترویج عقاید خود رویکرد مخفیانه و مبتنی بر فعالیتهای آموزش و اجتماعی را در پیش گرفته بودند. با توسعه تشکیلاتی و گسترش فعالیت آنان در سپهر سیاسی و اقتصادی کشور، علاوه بر عیان شدن تبلیغات، بر تعداد بهائیان نیز افزوده شد.

از دهه1330 بدین سو و پس از کودتای28 مرداد، مبارزه با بهائیت رنگ و بوی سیاسی به خود می‌گیرد و به نوعی مبارزه با حکومت و اجزای آن تلقی می‌شود. چرا که برخی از افراد تأثیرگذار و متنفذ دستگاه دولت، از فعالان و چهره های کلیدی بهایی بودند. علاوه بر این، نگاه مرجعیت شیعه به بهائیت بعد از شهریور 1320 یک نگاه دین‌مدارانه بود. در این رویکرد، اینان گروهی بدعت‌گذار و دین‌ساز بودند که هدفشان، سست کردن عقاید جوانان بوده و در اصل، این فرقه برای تضعیف دین اسلام پی‌ریزی شده بود و مکتب آنها بر هیچ بنیادی استوار نبود. افزون بر وابستگی آنها به بیگانگان و قدرتمند شدن تدریجی آنان در ایران، بیم آن می‌رفت که بر مؤمنان سلطه‌ یابند. [١]
آیت الله بروجردی و کشف خطیب نغز گو

بعد از رحلت آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی در آبان ماه 1325 شمسی و درگذشت آیت‌الله حاج آقا حسین قمی در سال 1326،آیت‌الله بروجردی که سه سال قبل به اصرار علمی حوزه و به ویژه امام خمینی(ره ) به قم آمده بود مرجع بزرگ شیعیان شد. در آن ایام، آیت الله فلسفی در دهه آخر صفر در منزل ایشان منبر می‌رفت و نیز به دعوت آستانه مقدسه حضرت معصومه علیهه‌السلام شبها در صحن بزرگ به ایراد خطابه های پر محتوا و آتشین می پرداخت. این منبرها، تأثیر ژرف و مهمی بر طلاب حوزه گذاشت و الگویی برای آنان شد و حتی بر سایر جوانان و نوجوانان آن عصر بسیار تأثیر گذارد. این توانایی او از چشمان تیزبین و دور اندیش آیت الله بروجردی دور نماند:«[ایشان] با علاقه فراوان هر روز در منزل خودشان در ساعت منبر من حاضر می شدند و یک روز هم تخلف نمی‌کردند. یک شب هم برای استماع منبرم به صحن مطهر حرم آمدند و به من فرمودند: شما چه جور منبر می‌روید؟ من می بینم که آقایان مجتهدین و مدرسین و مأمورین دولت و فرماندار و کسبه و تجار می گویند فلانی خیلی خوب صحبت کرد. حتی خانمهایی که از منزل ما به مجلس می روند همین نظر را دارند. خوب است شما این روش خودتان را مبنا قرار دهید و به دیگران نیز بیاموزید». [٢]

آیت الله بروجردی همچنین از آقای فلسفی خواست تا واسطه او برای رساندن پیامهای مرجعیت شیعه به مقامات دولتی و شاه باشد. بعد از رحلت آیت الله بروجردی، حجت الاسلام فلسفی حدود بیست بار در مجالس ترحیم و فاتحه در تهران و قم به ایراد خطابه پرداخت و خدمات دینی و فرهنگی آن مرجع بزرگ را تشریح کرد. این سخنرانیها در آشنایی مردم با آثار و برکات وجودی روحانیت و مرجعیت و آیت‌الله بروجردی تأثیری بسزا داشت.
آیت الله فلسفی و خطابه‌هایی که کارساز شد

با آشکار شدن شدن فعالیت بهائیان، مردم از شهرهای مختلف به آیت‌الله بروجردی نامه می نوشتند و از اعمال بهائیان شکایت می‌کردند. این امر حساسیت و ناراحتی ایشان را به دنبال داشت؛ بنابراین آیت‌الله بروجردی در سال 1329 طی نامه‌ای به آقای فلسفی اعلام کردند که با نخست‌وزیر، رزم‌آرا ، ملاقات کند و به دنبال شکایت مردم الیگودرز جلوی فعالیت بهائیان را بگیرد. [٣]

در سال 1334 و قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان به پیشنهاد آیت الله فلسفی و تأیید آیت الله بروجردی قرار شد در سخنرانیهای مسجد شاه که به طور مستقیم از رادیو پخش می‌شد، مسئله بهائیت توسط این خطیب سخنور طرح شود. آیت‌الله بروجردی در پاسخ به این درخواست حجت الاسلام فلسفی چنین فرمودند: «اگر بگویید خوب است، حالا که مقامات گوش نمی‌کنند، اقلاً بهاییها در برابر افکار عمومی کوبیده شوند.»

مرحوم فلسفی خود در خاطرات خود می‌گوید: «وظیفة مذهبی حکم می‌‌‌کرد در مقابل تبلیغات این فرقه بی‌تفاوت نباشم و علی‌رغم وابستگی آنها به دستگاه حاکم در منابر خود بر ضد آنها مبارزة تبلیغی نمایم». یکی از چهره های شناخته شده فرقه بهاییت که با نفوذ و صعود در مراتب بالای حکومت توانست به یکی از نزدیکان مورد اعتماد محمدرضا شاه تبدیل شود، «عبدالکریم ایادی» بود. پدر او «ایادی امر الله» از رهبران برجسته بهایی و از خواص «عبای افندی» (فرزند بنیانگذار این فرقه) بود. ایادی که از سالهای ابتدایی دهه30 به عنوان پزشک مخصوص شاه وارد دربار شد جایگاهی فراتر از این سمت یافت و نقش یک رئیس، محرم اسرار و مشاور در امور سلامت شاه را ایفا می کرد. حسین فردوست در خاطرات خود نوشته است:«من که در دربار بودم، نمی‌دانستم که آیا شاه بر ایران سلطنت می‌کند یا ایادی؟ او بهائیها را در همه جا گمارده و بر مردم مسلط کرده بود». این نقش آفرینی عیان و عمیق ایادی با واکنش علما مواجه شد.[٤]

در همین زمینه،حجت الاسلام فلسفی در یکی از سخنرانیهای خود در مسجد شاه با صراحت گفت: « اعلیحضرت! مملکت این همه طبیب مسلمان دارد. مردم ناراحت هستند از اینکه یک بهائی طبیب مخصوص شماست. او را عوض کنید». ولی شاه او را تغییر نداد و حتی از حرفهای آقای فلسفی ناراحت شد وگفت: «اینها چه کار به طبیب من دارند؟ ».به گفته حجت الاسلام فلسفی، ایادی با نفوذترین فرد دربار و به تدریج با نفوذترین فرد کشور شد و برای خود در حدود 80 شغل ایجاد کرد و حتی دادن بسیاری از مقامات و درجات به دست وی صورت می‌گرفت. ایادی در دوران نخست‌وزیری هویدا تا توانست وزیر بهائی وارد کابینه کرد و این وزرا بدون اجازه‌ی وی هیچ کاری نمی‌کردند. به نحوی می‌توان گفت که سلطان واقعی ایران یک بهائی بود و در زمان وی، بهائیها مشاغل مهمی داشتند و در ایران بهائی بیکار وجود نداشت و جمعیت آنها در ایران در زمان ایادی به سه برابر رسید. [٥]

با سخنرانیهای آیت الله فلسفی موجی بزرگ در سراسر کشور بر ضد بهائیت پدید آمد. به گونه ای که «اسدلله علم» نخست وزیر وقت، طی تماسی تلفنی با آیت الله فلسفی خواستار توقف یا تخفیف این سخنرانیها شد که با مخالفت ایشان مواجه شد. علم، اختلال در امنیت کشور و احتمال تشنج و خونریزی را بهانه این درخواست خود قرار داد که که آیت‌الله فلسفی در سخنرانیهای بعدی اش خطاب به مردم تصریح کرد که هدفش آشکار ساختن گمراهی بهائیهاست و نباید هیچ مسلمانی خودسرانه دست به قتل و خونریزی بزند.[٦] امّا هیجان و احساسات مذهبی مردم در تمام کشور بر ضد بهائیان تحریک شد به طوری که شاه را واداشت تا دستور تعطیلی حظیره القدس را صادر کند. البته در عمل، حظیره القدس به طور کامل تخریب نشد و تنها گنبد آن را خراب کردند. در نهایت آیت‌ الله فلسفی می‌گوید: «نتیجه مقاومت من تا پایان رمضان سال 34 راجع به بهائیها این شد که شاه از من خشمگین شود و لذا نه تنها ملاقاتم با شاه جهت ابلاغ پیامهای آیت‌الله بروجردی قطع گردید بلکه از سوی امام جمعه تهران دیگر برای سخنرانی دعوت نشدم و پخش سخنرانیهایم از رادیو ممنوع شد».در همین ایام، آیت الله بروجردی در واکنش به تقاضاهای روزافزون مردم، فتوایی بدین نحو درباره بهائیت صادر کردند: «لازم است مسلمین با این فرقه معاشرت و مخالطه و معامله را ترک کنند. فقط از مسلمین تقاضا دارم آرامش را حفظ و انتظام را از دست ندهند».

این فتوا در کنار سلسله سخنرانیهای حجت‌‌الاسلام فلسفی و وعاظ در منابر و پخش آن از رادیو، موج عجیبی در مملکت ایجاد کرد. مردمی که از دست آن فرقة ضاله، ستم دیده بودند به هیجان آمدند و به مقابلة شدید پرداختند، مکانها و مؤسسات آنها را مورد هجوم قرار دادند، حتی در برخی از روستاها افراد معدود بهائی ساکن در آنجا، بیرون رانده شدند و در برخی جاها میان مسلمانان و بهائیان زد و خوردهای شدیدی روی داد. همه جا صحبت از ضرورت سرکوبی بهائیهای وابسته به صهیونیسم و آمریکا بود و فضای عجیبی در جامعه پدید آمده بود. در نتیجة این فشارها، حکومت مرکزی ناگزیر به محدود کردن فعالیت بهائیان شد. به دستور شاه، پزشک مخصوص بهائی او «سرلشکر عبدالکریم ایادی» مدت کوتاهی ایران را ترک کرد و در ایتالیا اقامت گزید. در اردیبهشت 1334 مقامات نظامی تهران به تصرف و تخریب حظیره‌القدس، مرکز تبلیغات بهائیان که در خیابان حافظ بود، یاری رسانیدند. البته این مخالفت تاکتیکی شاه با بهائیها جدی نبود، زیرا پس از فروکش کردن شور و احساسات مردم مسلمان، ارتباط شاه با بهائیان بیش از پیش گردید. دکتر «ایادی» هم پس از نه ماه اقامت در ایتالیا به ایران بازگشت.[٧]
فرجام سخن

خطابه ابزار نافذی بود که آیت الله فلسفی توانست با بهره گیری از آن با کمترین هزینه، فعالیتهای آشکار و پنهان بهائیان را افشا کند. او با تبیین عالمانه کژیهای فرقه بهائیت و روشن ساختن پیوند رهبران آن با دولتهای بیگانه به ویژه انگلیس پرده از اقدامات ضداسلامی آنها در پوشش فعالیتهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بردارد. گستردگی و قرابت این خطر از یک سو و بی توجهی هیئت حاکمه به زنهارهای علما و مراجع از سوی دیگر باعث شد تا آیت‌الله بروجردی در کسوت یک مرجع آگاه، بر ظرفیت افکار عمومی تکیه کنند. در این میان شخصیت توانمندی همچون آیت‌الله فلسفی با سحر سخن و تسلط بر فنون خطابه و علوم دینی توانست ایفاگر نقش اصلی این فرایند باشد. زمینه‌ها و پیامدهای این سخنرانیهای آتشین و حیات پربرکت و پرفراز و فرود آیت الله فلسفی می‌تواند برای نسل جوان و علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب اسلامی جذابیتهای فراوانی داشته باشد.