امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

وضعیت خلبان فراری ناجا از اینتر پل در حال بررسی است/ مجری "من و تو" منع ورود به کشور نداشته است


سخنگوی ناجا گفت: ورود مجری من و تو از طریق دستگاه قضائی ممنوع اعلام نشده بود.
وضعیت خلبان فراری ناجا از اینتر پل در حال بررسی است/ مجری سردار سعید منتظرالمهدی سختگوی ناجا در نشست خبری خود که امروز(شنبه) برگزار شد در خصوص کلیپ هایی که در فضای مجازی منتشر شدند، اظهار داشت: یکی از این کلیپ هایی که سر و صدای بسیاری ایجاد کرد، کلیپ بانویی بود که در شب دستگیری پوشش مناسبی نداشت اما وی سارق بود و نیروی انتظامی از گذشته در پی دستگیری او بود.

وی ادامه داد: همچنین درگیری ایجاد شده در اتوبان شهید باکری که پلیس با شلیک گلوله ورود پیدا می کند، مربوط به سرقتی است که توسط 2 شخص صورت می گیرد و آن شب قصد فرار داشتند.

سخنگوی ناجا با بیان  اینکه یکی از این 2 سارق موفق به فرار می شوند ، افزود: همچنین شخص دوم با سلاح سرد(چاقو) اقدام به سرقت یکی از ماشین های حاضر در محل می کند که با حضور پلیس موفق نمی شود.

 سردارمنتظر المهدی درباره حذف نام خاوری از لیست پلیس اینترپل، تصریح کرد: حکم بین الملی زمانی مورد استفاده است که مشخصات فرد شناسایی نشده باشد، اما زمانی که فرد شناسایی شده است دیگر نیازی به حضور در لیست نیست هرچند نام وی هنوز در اینترپل فعال است و در صورتی که شخصی قصد خروج از کشور مقیم به 190 کشور دیگر را داشته باشد مجدداً مورد بررسی قرار می گیرد.

*تمامی نیروهای گشت نامحسوس از کادر مجرب پلیس هستند

وی در ادامه گفت: از دیرباز تا کنون گشت های نامحسوس حضور دارند و محسوس نیستند، اما این طرح، یک روش جدید است که در تهران شروع به کار کرده است. 

سخنگوی ناجا اجرای این طرح را در بسیاری از کشورها مرسوم برشمرد و گفت: همان طور که در استرالیا در برخی از محله‌ها بر روی تابلوها اعلام شده است  (این محله توسط ناظران محلی تحت کنترل است) و در صورتی  که مواردی مشاهده شود، برخورد می‌کنند.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به اینکه در آمریکا و انگلیس نیز این طرح وجود دارد، ادامه داد: در انگلیس حدود پنج میلیون دوربین که فقط سه میلیون آن در لندن است، این موضوع را رصد می‌کنند و وجهی از نظارت اجتماعی است که تلاش می‌کنند خود تنظیمی در جامعه ایجاد شود.

وی افزود: گشت های نامحسوس، محسوس نمی‌شوند و تمام نیروهای به کار گرفته در این طرح از پرسنل مجرب پلیس هستند  که  حقوق و مزایا دریافت نمی‌کنند.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: جرایم مشهود پنج گانه شامل سرقت، زورگیری، پخش مواد مخدر، حرکات خطرآفرین خودروها، مزاحمت نوامیس و مواردی که موجب جریحه‌دارشدن عفت عمومی در جامعه باشد؛ از سوی مأموران پلیس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته سردارمنتظرالمهدی، مأموران با مشاهده جرایم مشهود با ارسال پیامک، موضوع را به مرکز اطلاع داده و پیامک ها در آن قسمت بررسی می‌شوند و اگر در مواقعی نیاز به مداخله پلیس باشد، به گشت‌ها یا کلانتری‌ها برای اعزام به گشت‌های 110 اطلاع داده می‌شود.

وی گفت: البته ارسال پیامک به مثابه یک داده است و به محض ارسال رسیدگی نمی‌شود، پس از دریافت اطلاعات، موضوع رسیدگی می‌شود.

سخنگوی ناجا اثرگذاری و انجام بهینه هر طرحی را مستلزم بهره‌مندی از نظر خبرگان و اندیشمندان این حوزه دانست و بیان کرد: در همین راستا ما دیدگاه و نظرات متخصصان را دریافت و درصورتی که لازم  باشد تغییراتی در طرح گشت نامحسوس در نظر می گیریم.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه تعداد و منابع در پلیس محدود است مطرح کرد:در دنیا به أزا هر ١٠٠٠ نَفَر ٧ پلیس وحود دارد اما در ایران در همین مقیاس ٣.٥ نَفَر پلیس حضور دارند.

*پرداخت اقساطی جریمه سربازی

وی گفت: خرید سربازی در کشور نداریم اما به سبب  تاخیر در مراجعه از افراد جریمه اخذ می شود که این مبلغ از دیپلم تا دکترای تخصصی بین 10 تا 50 میلیون تومان است.

سخنگوی ناجا ادامه داد: در همین راستا  به ازای یکسال از هشت سال در تاخیر انجام سربازی 10 درصد جریمه افزایش پیدا می کند اما به ازای تاهل و هر فرزند 5 درصد جریمه از شخص کاهش پیدا می کند.

به گفته سردار منتظر المهدی  پرداخت جریمه سربازی در سال ٩٥ امکان پذیر است و این افراد می توانند یک سوم آن را نقدی و مابقی را به صورت اقساط پرداخت کنند البته شرایط پرداخت آن از طریق سازمان نظام وظیفه اعلام می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه  در سال گذشته چهار باند در تهران و 6 باند در دیگر استان ها برای جعل معافیت و کارت پایان خدمت شناسایی شدند، بیان کرد:در همین راستا 916 نفر در این زمینه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

سخنگوی ناجا با اشاره به اینکه  اکنون ضریب جعل کارت پایان خدمت به کمتر از 5 درصد رسیده افزود: به همین جهت  امیدواریم در سال های آینده مشکل جعل کارت نداشته باشیم.

در ادامه این نشست سردار منتظر المهدی درباره اینکه در شرق تهران چند نَفَر به دلیل توزیع خیرات حلوا مسموم شدند، گفت: 10 نفر در این خصوص مسموم شدند که   افراد شناسایی شده و در حال بررسی است، البته مسئله بیوتروریسم نبوده است.

*وضعیت خلبان فراری ناجا از اینتر پل در حال بررسی است 

وی  همچنین در خصوص وضعیت خلبان فراری ناجا بیان کرد: این فرد که از مسایل روحی و روانی رنج می برده کمک دوم خلبان بوده که بر اساس شنیده ها در دانمارک است، در همین راستا پلیس اینترپل در حال انجام اقداماتی  برای ردیابی، شناسایی و استرداد این فرد است.

سخنگوی ناجا ادامه داد:اینترپل درصورتی که مشخص نباشد فرد در کدام کشور است برای مجرمان فراری اعلام خط قرمز می کنند و از این طریق آن ها ردیابی می شوند.

سردار منتظر المهدی  درباره ی ستایش دختر 6 ساله افغانی که توسط یک نوجوان 17 ساله به قتل رسید بیان کرد: از آنجایی که اطلاعاتی که ما به  ناجا ارائه می دهیم باید متقن باشد ، به همین جهت ما از همان زمان  اقدامات جدی را در نظر گرفته و انجام داده ایم.

وی با اشاره به اینکه فرمانده انتظامی استان با ناجا در تماس بود گفت: در همین راستا زمانی که موضوع اعلام شد اقدامات بعدی انجام و ارتباط با خانواده مقتول صورت گرفت و تمام ساز و کارها را صورت گرفت. 

*مهسا حسینی منع ورود به کشور نداشته است

سخنگوی ناجا درباره حضور مجری شبکه من و تو در تهران و البته در جشنواره فجر بیان کرد: ورود این شخص از طریق دستگاه قضائی ممنوع اعلام نشده بود و وی منع ورود به کشور را نداشت.

سردار منتظر المهدی در خصوص اعلام رقم قاچاق کالا توسط رییس مجلس که بالغ بر٢٠  میلیارد دلار است اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: ما اقدامات جدی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام داده ایم و برای اینکه یگان ویژه در اختیار ستاد یا تعزیرات حکومتی قرار گیرد اقدامات لازم  در حال انجام است . 

وی افزود: تشدید اقدامات قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با جدیت پیگیری می شود.

سخنگوی ناجا بیان کرد : با توجه به تاکیدات رهبری، تلاش می کنیم در راستای اقتصاد مقاومتی ، بستر امنیتی در کشور برای تقویت اقتصاد رسمی کشور ایجاد کنیم. 

سردار منتظر المهدی در ادامه درباره منتشر کننده عکس مینو خالقی گفت: در خصوص دستگیری وی ما چیزی در این زمینه اعلام نکرده ایم.

وی در خصوص فضاهای مجازی مطرح کرد: چند موضوع در سلامت فضای مجازی دخیل هستند که از جمله آن کنترل  توسط پلیس ، زمینه سازی سایت های خبری توسط خبرگزاری‌های و نظارت اجتماعی توسط کاربران از جمله آن ها هستند.

سخنگوی سازمان ناجا امنیت را یک پازل دانست و مطرح کرد:امنیت از ابعاد روانی، مالی، جسمی و اخلاقی تشکیل شده است که همه این موارد در زیر مجموعه امنیت اجتماعی هستند  که مولفه امنیت اخلاقی بسیار مهمتر از دیگر مولفه ها است.

سردار منتظرالمهدی گفت: مردم هیچ کوتاهی از سوی ما را در این حوزه قبول نمی کنند و براساس آنچه که قانونگذار به عهده ما گذاشته شده اقدامات لازم را انجام می دهیم.

وی بیان کرد: ما ماموریت به افراد لباس شخصی خارج از سیستم پلیس نمی دهیم و  اگر شخصی موردی از تخلفات را مشاهده کرد با تلفن 110 تماس گیرد.

سخنگوی ناجا همچنین در خصوص برخورد با راکبان موتورسیکلت در تهران گفت: برخورد با موتورسواران نیاز به بستر فرهنگی دارد اما آنچه که وظیفه پلیس است را ما انجام می دهیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.