امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

سردار سر لشگر محسن رضایی در ستاد کل نیروهای مسلح


محسن رضایی در جمع فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح گفت:نیروهای مسلح ایران انقلابی هستند. ماجراجو و محافظه کار هم نیستند؛ بنابراین به آنها که به این سرزمین و انقلاب چشم طمع دوخته اند، هشدار می دهیم از نجابت و سکوت ما سوء استفاده نکنید... آمریکا هیچ صلاحیتی برای مذاکره با ایران در بحث موشکی و دفاعی با ما ندارد.
کد خبر: ۵۷۹۴۷۴
تاریخ انتشار:۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳-09 April 2016
صبح روز شنبه سرلشکر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مراسم بزرگداشت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: اگر موشک ها را ازما بگیرند بعد از آن به ایران حمله می کنند. 
 فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با بیان خاطراتی از امیر سرافراز جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی و فشارهای وارده از سوی بنی صدر بر نیروهای مسلح و جدایی و اختلاف بین آنها گفت: برادرمان شهید صیاد نقش بزرگی در انسجام ارتش انقلابی  و هماهنگی با سپاه به عهده داشت. ایشان افسری شجاع و با ایمان بود. در دفاع مقدس دو نیروی محدود کننده وجود داشت؛ یکی کمک های خارج از عراق به صدام حسین و دیگری فشارهای داخلی که شامل دوراندیشی های سیاسی درداخل ویا محافظه کاریهای داخلی می شد که از عوامل محدود کننده بود. با آن همه  فشارها ارتش و سپاه توانستند جنگ را با پیروزی به پایان ببرند.

سرلشکر رضایی افزود: نیروهای مسلح ایران انقلابی هستند. ماجراجو محافظه کار هم نیستند؛ بنابراین، به آنها که به این سرزمین و انقلاب چشم طمع دوخته اند، هشدار می دهیم از نجابت و سکوت ما سوء استفاده نکنید. ما هیچگاه شروع کننده هیچ جنگی نبوده و نیستیم ولی انتقام گیرنده بسیار سختی هستیم.

وی افزود: انقلابی بودن ما ازجنس انقلاب اسلامی است و نه از نوع انقلاب های مارکسیستی. ما در سی وهفت سال گذشته آغازگر هیچ جنگی نبودیم، ولی رژیم صهینویستی، عربستان و صدام حسین در این سی و هفت سال بارها به کشورهای دیگر تجاوز کردند و آمریکا همواره ازاین متجاوزین دفاع کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فعالیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آبادانی کشور افزود:  در بعد سازندگی در همه دولت ها نیروهای مسلح دست آنها را در عمران گرفته است. تمامی دولت ها نه تنها در برقراری امنیت بلکه در سازندگی کشور هم خود را مدیون نیروهای مسلح می دانند. ده ها سد و اتوبان و پتروشیمی و پالایشگاه ساخته و تحویل شده است. همین الان قرارگاه سازندگی خاتم سپاه صدهزار شغل ایجاد کرده و قریب هفده هزار میلیارد تومان از دولت  طلب دارد که عمده آن را هم باید به پیمانکاران بدهد. برادران ارتش بهترین زمین های داخل شهرها را به دولت وشهرداری داده اند تا مردم در رفاه باشند.

سرلشکر رضایی گفت: امروز هم در سال اقتصاد مقاومتی دولت هر کمکی که از نیروهای مسلح بخواهد ما با جان و دل به دولت کمک می کنیم. امسال سال روشن شدن کارنامه دولت است و ما مایل هستیم این کارنامه در کام مردم شیرین کند. لذا چند میلیون بسیجی و بالای دو میلیون نیروهای مسلح آمادگی دارند در کنار انجام مأموریت های خود به دولت در اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: ما بعد از جنگ چه کار کردیم؟ نیروهای مسلح ایران هم در بعد سازندگی خود و هم سازندگی کشور و کمک به دولت وارد صحنه شدند. ما در جنگ با مشکلات سلاح و تجهیزات و مهمات شدید روبه رو بودیم پس تولید این ها و رفع نیاز کشور به سلاح متعارف را بخشی از برنامه خود قرار دادیم. در بعد آموزش و سازماندهی با مشکلاتی مواجه بودیم، بخشی از برنامه خود را برای رفع آنها گذاشتیم. در بعد هماهنگی بین ارتش و سپاه ابهاماتی وجود داشت، چون سپاه و ارتش هر کدام همه دفاع را می خواستند این هم جزو برنامه قرار گرفت. بیست و هفت سال تلاش نیروهای مسلح برای رفع نواقص خود بوده است. البته ارتش های منطقه هم به فعالیت های خود ادامه دادند ولی هیچ یک از آنها تجربه دفاعی و سبک نوین جنگی که ما به دست آوردیم را نداشتند و شما آن را در جنگ سی وسه روزه و یا در حفظ دمشق و بغداد ملاحظه کردید.

سرلشکر رضایی گفت: ما به هیچ وجه از پیشرفت های موشکی دست نمی کشیم و با تمام توان به تقویت نیروهای مسلح و انتقال تجارب ذیقمت هشت سال دفاع مقدس وسی وهفت سال تجارب دفاعی وامنیتی به نسل های بعدی ادامه می دهیم، آن عملی که امریکایی ها را بر سر میز وارد کرد، موشک های ما بود. اگر موشک ها را از ما بگیرند، میز گفت وگویی شکل نخواهد گرفت. کسانی که به گفت وگو اهمیت می دهند با توجه به اهمیت پشتوانه ای که آمادگی دفاعی کشور برای گفت وگو  ایجاد می کند، باید هر روز بگویند درود بر موشک!

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما امروز قدرت اول منطقه هستیم و به برخی کشورها عرض می کنیم با دم شیر بازی نکنید. شما با ایجاد ائتلاف هم قادر نخواهید بود که تهدیدی علیه ایران درست کنید ما به آنها می گوییم سر جای خود بنشینید!

رضایی افزود: آمریکایی ها که  هنوز به تعهدات برجام عمل نکرده اند و بلکه خلاف آن دارند عمل می کنند، می گویند که ما می خواهیم درباره موشک های ایران صحبت کنیم و آنها را محدود سازیم! من عرض می کنم که آمریکا هیچ صلاحیتی برای مذاکره با ایران در بحث موشکی و دفاعی با ما را ندارد، افتضاحاتی که آمریکا در افغانستان و عراق و سوریه در ناامن سازی امنیت منطقه از خود نشان داده است، بیانگر این است که آمریکا فاقد صلاحیت مذاکره در مباحث دفاعی است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.