امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

اولین جنبش نظامی استقلال طلب در نجران عربستان اعلام موجودیت کرد

اولین جنبش نظامی و سیاسی جوانان قبایل منطقه اشغال‌ شده نجران به دست عربستان سعودی فعالیت‌های نظامی خود بر ضد حاکمیت ریاض را آغاز کرد.

قبایل نجران


پایگاه اینترنتی الخبر پرس، نوشت که مجموعه‌ ای از فعالان سیاسی قبایل مختلف در منطقه مرزی نجران و خاک عربستان سعودی اولین گروه سیاسی و نظامی بر ضد خاندان حاکم بر عربستان را با عنوان جنبش احرار نجران (آزادگان نجران) تشکیل دادند.

ابوبکر ابی احمد السلامی در این رابطه گفت:‌ جوانان و فعالان سیاسی در نجران از کمیته‌‌های انقلابی [یمن ] و برادران و همسایگان خود در یمن و پسر عموهای خود می‌خواهند که تعدادی از این جوانان را به صورت نظامی آموزش دهند. وی تأکید کرد که جنبش مذکور تمامی قبایل در منطقه نجران را شامل می ‌شود.

وی ادامه داد که جنبش احرار نجران اولین درگیری‌ ها را در مناطق تحت سلطه ارتش اشغالگر عربستان سعودی در جنوب نجران انجام خواهد داد.

از سوی ‌دیگر قبایل نجران اعلام کردند که نظامیان و عناصر مسلح وابسته به خاندان آل سعود را در برخی مناطق نجران هدف قرار داده‌اند. از سه‌شنبه گذشته درگیری‌‌های سختی در برخی مناطق این استان آغاز شده است.

قبایل نجران چند روز پیش بر ضد رژیم آل سعود اعلام جنگ کرده و این رژیم را به خیانت بر ضد تمامی معاهدات سابق متهم کردند. قبایل نجران خواستار استقلال این منطقه و جدا شدن آن از حاکمیت ریاض هستند.

چند روز پیش شیخ عبدالله فوزی اکرم رئیس قبایل "یام و ولد" نجران از تلاش قبایل این منطقه برای جدایی از عربستان سعودی خبر داد. وی اعلام کرد که قبایل نجران در آغاز ماه مبارک رمضان، در نشست مشترک خود بار دیگر بر جدایی از دولت عربستان تاکید خواهند کرد.

شیخ اکرم گفت که ارتش عربستان، منطقه نجران را با موشک و خمپاره هدف قرار می دهد و به دروغ، یمنی ها را به این کار متهم می کند. وی تاکید کرد که برخی از قبایل جنوب نجران برای رویارویی با تجاوز عربستان، با نیروهای یمنی متحد شده اند و استقلال نجران از دولت مرکزی عربستان، قطعی است و بی شک اتفاق خواهد افتاد.

نجران به همراه استان های عسیر و جیزان مناطقی بود که در سال 1934 و پس از تأسیس کشور عربستان با تحریک مستقیم انگلیس و حمله نظامی به این مناطق در سال 1932 میلادی به اشغال عربستان سعودی درآمد. نجران در سال 1965 به عنوان یک شهر جدید از سوی حکومت سعودی اعلام شده و هم اکنون یکی از مناطق مهم کشاورزی و بازرگانی عربستان و دارای یک فرودگاه داخلی است؛ مساحت شهر نجران در حدود 119000 متر مربع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.