امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

کدام کشور "مواد منفجره" را در اختیار داعش گذاشت؟


بنابر اعتقاد مقامات روسی و سوری رد پای یکی از کشورهای منطقه در کمک به تروریست های تکفیری داعش بسیار پررنگ و محسوس است.
 تروریست‌های تکفیری داعش بر اساس مستندات رسانه‌ای ارتباط تنگاتنگی با ترکیه و حزب عدالت و توسعه دارند.

این ارتباط تنگاتنگ باعث شده تا محموله‌های تسلیحات و غذا و دارو برای تروریست‌های داعش ارسال شود و آن ها از هر جهت برای ذخایر تسلیحاتی و غذایی خود نگرانی نداشته باشند.

اخیر هم ستاد فرماندهی ارتش سوریه و روسیه بر همکاری‌های نظامی تروریست‌ها و به خصوص جبهه‌النصره و داعش با ترکیه در ابعاد مختلف تاکید داشتند و این موضوع نشان می‌دهد که حزب عدالت و توسعه، اشتیاق سوزانی برای سرنگون کردن نظام سوریه دارد.


**افشای همکاری ترکیه و داعش توسط روزنامه جمهوریت 

البته این تنها گوشه‌ای از همکاری‌های ترکیه با داعش و جبهه‌النصره است که به دلیل افشای آن از طریق روزنامه "جمهوریت"،  عوامل این رسانه به سختی مجازات شدند.

کدام کشور مواد انتحاری را در اختیار داعش گذاشت؟

اما به تازگی برخی اسناد از سوی فدراسیون روسیه فاش شده که نشان می‌دهد برخی شرکت‌های ترکیه‌ای مخلوط‌های انفجاری را در اختیار تروریست‌های داعش قرار می‌دهند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیر کل این سازمان، اسامی شرکت‌های ترکیه‌ای مرتبط با داعش را که به این گروه تروریستی مواد لازم برای تولید دستگاه های انفجاری داده‌اند را فاش کرد.

 "ویتالی چورکین" در این نامه نوشته است: "تجزیه شیمیایی ترکیب مخلوط‌های انفجاری که از تروریست‌ها در اطراف شهر "تکریت" در عراق و شهر "کوبانی" (عین العرب) در سوریه ضبط شده و همچنین تحقیق در خصوص نوع شرکت های تولید کننده آنها و شرایط فروش آنها به دیگر کشورها نشان می دهد که این مواد در ترکیه تولید و یا از طریق این کشور به فروش رسیده است".


**کدام شرکت های ترکیه ای با داعش همکاری می کنند ؟ 

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز گزارش داد: در این نامه از شرکت‌های بزرگی همچون  "گولتاش کیمیا"، "محصولات شیمیایی و صنعتی ماریکم"، "شرکت مواد شیمیایی متکین"، "شرکت اکیم گوبره" و "دیورسی کیمیا" نامبرده شده و گفته می شود این شرکت ها برای داعش  "پودر آلومینیوم"، "شوره آمونیاک"، "هیدروژن پراکسید" و غیره ارسال کرده‌اند.

کدام کشور مواد انتحاری را در اختیار داعش گذاشت؟

کدام کشور مواد انتحاری را در اختیار داعش گذاشت؟

"احمد ترک" شهردار شهر "ماردین" در این زمینه عنوان داشت : عناصر گروه موسوم به داعش به راحتی در مرزهای مشترک سوریه و ترکیه تردد می کنند. وی با یادآوری حمایت دولت ترکیه از گروه های مسلح تروریستی در سوریه، ادعای حزب اردوغان درباره روند صلح در منطقه را مردود و آن را بیانگر موضع غیر واقعی آنان دانست . 

کدام کشور مواد انتحاری را در اختیار داعش گذاشت؟

"ترک" گفت: دولت حزب عدالت و توسعه تا چندی پیش عبور عناصر تروریستی داعش به سوریه را تکذیب می کرد اما ساکنان شهر ماردین شاهد حضور عناصر این گروه تروریستی هستند و مدارک و عکس هایی نیز در این زمنیه موجود است.  شهردار شهر "ماردین" افزود: ما پیش از این نیز نسبت به خطرات این گروه به دولت ترکیه هشدار داده بودیم. 

تحلیل‌گران معتقدند ترکیه به دنبال منافع خود در سوریه و عراق است و در این مسیر با تروریست‌های جبهه‌النصره، احرار‌الشام، داعش، ارتش آزاد و ... همکاری‌های نظامی گسترده‌ دارد.

در حقیقت بنا به گفته مقامات روسی علاوه بر اینکه تروریست‌ها تکفیری در سوریه از سلاح‌های ترکیه استفاده می‌کنند؛ بلکه روابط تجاری نزدیکی نیز با این کشور دارند و این ارتباطات به همکاری شرکت های ترکیه ای با داعش منجر شده است. 

شرکت‌های خصوصی که در جنگ برای داعش مواد انفجاری می‌فرستند؛ علاوه بر اینکه میلیون‌ها دلار به جیب می‌زنند ، به دولت و حزب عدالت و توسعه  ترکیه هم کمک می‌کنند تا اهداف مورد نظر خود را پیش ببرد.

چگونه با 17 ساعت روزه داری در فصل گرما تشنه نشویم؟


معمولا تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده تر از تحمل تشنگی است. ولی برای در امان بودن از تشنگی نیز راه حل‌هایی وجود دارد.
 با نوشیدن هشت لیوان آب و مصرف یا عدم مصرف برخی مواد غذایی، می‌توانید تا حد زیادی از احساس تشنگی در طول مدت روزه‌داری کم کنید.

در وعده سحر از غذاهای پرچرب و مواد غذایی که قند ساده دارند مانند قند، شکر، نوشابه، شیرینی، زولبیا، بامیه و شله زرد خودداری کنید.

مصرف مواد غذایی مانند تخم مرغ پخته، تن ماهی، غذاهای کنسروی، قهوه، کاکائو، چای پررنگ، آب یخ و گوشت زیاد در وعده سحر می‌تواند موجب افزایش احساس تشنگی در طول مدت روزه داری شود.

خوردن میوه‌های فصل مانند هندوانه، گیلاس و زردآلو در مدت افطار تا سحر می‌تواند تا حد زیادی از احساس تشنگی در طول مدت روزه‌داری جلوگیری کند.

مصرف انواع خورش و بویژه خورش سبزیجات مانند خورش کرفس و کدو در وعده سحر عامل موثری برای کاهش احساس تشنگی در طول مدت روزه‌داری است. 

محل شهادت حضرت علی اصغر(ع) در کربلا + تصاویر


اینجا محل شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام در خیابان سدره شهر کربلا است.
 اینجا محل شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام در خیابان سدره شهر کربلا است.

برای مشاهده تصاویر با کیفیت و سایز اصلی روی آنها کلیک کنید.




حداکثر پرداخت حقوق به دولتی‌ها تعیین و برای اجرا ابلاغ شد


معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه هیات وزیران درباره ضریب حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال ١٣٩٥ را برای اجرا به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.
حداکثر پرداخت حقوق به دولتی‌ها تعیین و برای اجرا ابلاغ شد+ تصویر مصوبه هیات وزیران
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه هیات وزیران درباره ضریب حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال ١٣٩٥ را برای اجرا به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد. 
 
هیات وزیران به پیشنهاد سازمان مدیریت و به استناد اصل 138 قانون اساسی، ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری، مصوبه 1386 و بند الف ماده 50 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه مصوبه 1389 مصوب کرد: 
 
1- ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و قضات به میزان 21 هزار و 949 (21 /949) ریال تعیین می‌شود. 
 
2- ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارگران دولت، مصوب 1370 (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه) به میزان یک هزار و 541 (1.541) ریال تعیین می‌شود. 
 
3- سقف افزایش حقوق کارکنان موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومی، غیر دولتی، بانک‌ها دولتی، بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی 12 درصد تعیین می‌شود. 
 
تبصره: رعایت مفاد مواد 75 و 84 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوبه 1393 الزامی است. 
 
4- حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین موضوع ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین بند 5 این تصویب نامه به میزان 9 میلیون (9000000) ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارمندان 7 برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود. 
 
5- حداقل حقوق و فوق العاده شغل کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به میزان 6 میلیون (6000000) ریال و حداکثر 7 برابر حداقل مذکور در این بند تعیین می‌شود. 
 
تصویر مصوبه هیات وزیران که توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده به شرح زیر است:



حداکثر پرداخت حقوق به دولتی‌ها تعیین و برای اجرا ابلاغ شد+ تصویر مصوبه هیات وزیران

حداکثر پرداخت حقوق به دولتی‌ها تعیین و برای اجرا ابلاغ شد+ تصویر مصوبه هیات وزیران

واقعیت های پنهان در رابطه با سومین ریاست لاریجانی در مجلس


هرچند لیست امید در اذهان عمومی به عنوان لیست واحد و قاطع اصلاح طلبی شناخته شده بود، واقعیتی که هم اکنون مشخص شد، نشان از این دارد که لیست امید متشکل از طیف های مختلفی بود که اشتراکات فکری و حزبی با یکدیگر نداشتند، ولی توانستند تعامل مناسبی با یکدیگر ـ چه قبل از انتخابات و چه بعد از آن ـ داشته باشند.

منتخبان دولت در قالب فهرست واحدی به عنوان لیست امید، حضور خود در انتخابات را سازمان دهی کردند؛ هرچند لیست امید در اذهان عمومی به عنوان لیست واحد و قاطع اصلاح طلبی شناخته شده بود، واقعیتی که هم اکنون مشخص شد، نشان از این دارد که لیست امید متشکل از طیف های مختلفی بود که اشتراکات فکری و حزبی با یکدیگر نداشتند، ولی توانستند تعامل مناسبی با یکدیگر ـ چه قبل از انتخابات و چه بعد از آن ـ داشته باشند.

به گزارش « تابناک» پس از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه مجلس و انتخاب «علی لاریجانی» به عنوان رئیس دائم و «مسعود پزشکیان و علی مطهری» به عنوان  نائب رئیس دوم، بررسی دقیق نتایج انتخاب اخیر و ترکیب سیاسی هیأت رئیسه گویای آن است که پیروز اصلی امروز نه با اصلاح طلبان و نه اصولگرایان بلکه با جریان مستقلی بود که به نوعی در منازعات سیاسی، طرف دولت را در مجلس می گیرد.

در جریان انتخابات هیأت رئیسه علاوه بر  رئیس و نواب، غلام‌رضا کاتب، اکبر رنجبر زاده، علی اصغر یوسف‌نژاد، احمد امیرآبادی فراهانی و محمد علی وکیلی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شش دبیر و محمد آشوری تازیانی، بهروز نعمتی و محمد قسیم عثمانی، سه ناظر هیأت‌رئیسه دائم مجلس دهم انتخاب شدند.

بررسی های دقیق در رابطه با میزان رأی، جناح سیاسی حامی و پایگاه رأی اعضای هیأت رئیسه در یک نگاه کلی را این گونه می توان دسته بندی کرد؛

مجلس دهم در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که برخی  مدعی بودند، اصلاح طلبان 119 کرسی، اصولگرایان 83، مستقلین 81 کرسی و اقلیت های مذهبی 6 کرسی دارند و از این روی به نظر می رسید، بنا بر آن ادعا وزنه سیاسی به نفع اصلاح طلبان سنگین تر باشد که البته انتخابات هیأت رئیسه این ذهنیت را دگرگون کرد.

اما نخستین نکته ای که در رابطه با ترکیب هیأت رئیسه فعلی می توان گفت، اینکه همه اعضای هیأت رئیسه در همان دور اول انتخابات و با اکثریت آرای قاطع، پیروز و وارد مجلس شورای اسلامی شدند.
نکته دیگر آنکه مرور تحلیل های پیش از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه موقت و دائم مجلس، هرچند نوعی آشفتگی در ترکیب بندی سیاسی را نشان می داد، گویای آن بود که اصلاح طلبان توانستند به پیروزی مهمی دست یابند. به بیان دیگر، آنها با همراهی دولت ـ که تعامل نزدیکی نیز با طیف «علی لاریجانی» داشتند ـ توانست با مهندسی معکوس خود، از ورود تعداد زیادی از نمایندگان جبهه ی پایداری به مجلس جلوگیری کنند، زیرا جبهه پایداری تنها جریانی بود که هم با اصلاح طلبان، هم دولت و هم «علی لاریجانی» زاویه داشتند.

حال بعد از موفقیت اولیه این سه طیف در خارج کردن رقیب اصلی خود، مسأله ریاست مجلس در حکم مهم ترین مسأله پیش روی مطرح شد. در این میان، با اینکه آمار و شواهد موجود و تحلیل کارشناسان، از وزن سنگین اصلاح طلبان و حامیان «محمد رضا عارف» در مجلس خبر داشت، بدیهی بود که نمی توان روی این آمار ریاضی و نسبی حساب ویژه ای باز کرد، زیرا هرچند لیست امید در اذهان عمومی، لیستی واحد و قاطع اصلاح طلبی شناخته شده بود، واقعیتی که هم اکنون مشخص شد، نشان از این دارد که لیست امید متشکل از طیف های مختلفی بود که اگرچه اشتراکات فکری و حزبی با یکدیگر نداشتند، توانستند تعامل مناسبی با یکدیگر ـ چه پیش از انتخابات و چه بعد از آن به ویژه در مسأله ریاست مجلس ـ داشته باشند.

به بیان بهتر لیست امید که در دوران انتخابات توانست نمایندگان زیادی را نیز به مجلس وارد کند، خود از سه بخش اصلاح طلبان، مستقل ها و اصولگرایان معتدل تشکیل می شد و به هیچ وجه نمی توانست لیست یک دستی قلمداد شود. از این روی، نامزدهای منتسب به این لیست، با اینکه در هدف اولیه خود (جلوگیری از ورود نمایندگان جبهه پایداری به مجلس) اشتراک نظر کامل داشتند، در هدف مهم پسا انتخاباتی یعنی ریاست مجلس لزوماً اشتراک نظر کاملی نداشتند.

با توجه این عدم اشتراک می توان به این پرسش در نزد اذهان عمومی و به خصوص طرفداران جریان اصلاح طلبی پاسخ داد که چرا برخی نمایندگان اصلاح طلب (حداقل 16 نفر) به عارف رأی ندادند؟

واقعیت این است که در جریان شکل گیری لیست ائتلافی امید و اصلاح طلبان، بخش زیادی از افرادی که در لیست قرار گرفتند، خود به نوعی از طرفداران و نزدیکان «لاریجانی» بودند که با تعامل متقابل او با دولت توانستند وارد لیست امید شوند. در این جریان، اگرچه در حذف رقبا (اصولگرایان و نامزدهای جبهه پایداری) با اصلاح طلبان همگام بودند، هیچ تعهدی نسبت به ریاست «عارف» نداشتند و از همان ابتدا واضح بود که از حامیان «لاریجانی» هستند.

از سوی دیگر، در میان 81 نامزد مستقلی که وارد مجلس دهم شدند، دو دلیل عمده وجود دارد که آنها به ریاست لاریجانی گرایش پیدا کنند؛ نخست اینکه لاریجانی خود را نامزد مستقلی معرفی کرده بود و پایگاه رأی او نیز به مانند این 81 نماینده حداقل به صورت نسبی پایگاه رأی جناحی نبود. دوم آنکه این افراد پس از ورود به مجلس و با سنجش شرایط گذشته، بررسی سوابق دو نامزد ریاست و برخی ملاحظات دیگر آزادانه و با انتخاب خود، علی لاریجانی را به عنوان رئیس انتخاب کردند.

در نهایت این طیف «علی لاریجانی» بود که توانست با جذب سه طیف اصلاح طلب (حداقل 16 نفر)، مستقلین و اصولگرایان معتدل و در غیاب نمایندگان منتسب به جبهه پایداری که از مخالفان اصلی او بودند، بر صندلی ریاست مجلس تکیه بزند.

در همین راستا، به احتمال فراوان باید شاهد اکثریت نسبی فراکسیون ولایت در برابر فراکسیون امید در مجلس دهم باشیم که بیش از پیش می تواند جایگاه و وزن سیاسی «علی لاریجانی» را در مجلس تقویت کند. به نظر می رسد، باید شاهد تعامل «حسن روحانی و علی لاریجانی»، که قبل از انتخابات مجلس دهم آغاز شده بود و در انتخاب ریاست مجلس نیز متقابلاً تداوم پیدا کرد، تا انتخابات ریاست جمهوری سال 96 باشیم.