امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

سعد الحریری: بزودی به لبنان باز می گردم


-«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان که هفته پیش استعفایش را در عربستان سعودی اعلام کرد در گفت و گو با شبکه تلویزیونی لبنانی «المستقبل» گفت که برای انجام اقدامات قانونی مربوط به تقدیم استعفا بزودی به لبنان باز می گردد.

به گزارش ایرنا، این گفت و گو در حالی انجام شده که میشل عون امروز ( یکشنبه ) و در آستانه پخش سخنان الحریری تاکید کرد که سخنان و مواضع او به خاطر شرایط پیچیده ای که در عربستان دارد به اراده او بیان نمی شود و مواضعی شک برانگیز و مبهم است.

شبکه های تلویزیون لبنان، المنار، الجدید، ان.بی.ان، او.تی.وی در راستای سخنان رئیس جمهوری لبنان، گفت و گوی امشب الحریری را پوشش ندادند.
سعد الحریری در گفت و گو با تلویزیون المستقبل که ارگان حزب المستقبل به رهبری وی است، استعفای خود را در راستای منافع لبنان دانست و گفت: بازگشتم به لبنان با هدف قطعی کردن استعفاست.
وی در عین حال بازگشت از تصمیمش درباره استعفا را در گرو آنچه «در پیش گرفتن سیاست بی طرفی و فاصله گرفتن از همه بحران های منطقه ای» خواند، منوط کرد.
سعد الحریری در ادامه گفت و گو به شرایط اعلام استعفا و وضعیتش در عربستان سعودی نیز اشاره کرد. او از جمله گفت: بیانیه استعفایش را خودم نوشتم؛ می توانم هر لحظه که بخواهم عربستان را ترک کنم؛ همزمانی حضور من در عربستان با بازداشت های اخیر در خصوص فساد اتفاقی بود؛ در خصوص اقدامات مربوط به مبارزه با فساد در عربستان سعودی تحت هیچ بازجویی قرار نگرفتم. 
وی همچنین مدعی شد که با تهدید مواجه بوده و لازم بوده یک تیم امنیتی غیرقابل نفوذ در اطرافش بوجود آید.
سعد الحریری مدعی شد که عربستان سعودی از لحاظ اقتصادی در همه بخش ها کمک کرده و وی از زمانی که نخست وزیر شده، این کشور در لبنان دخالت نکرده است.
وی گفت: من و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در بسیاری از مسائل توافق نظر داریم و در برخی مسائل نیز اختلاف نظر داریم.
سعد الحریری تاکید کرد که اجازه نخواهد داد که کسی لبنان را میدان جنگ منطقه ای بکند.
الحریری درباره برخی شایعات در خصوص دیدار «علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب با او گفت: هیچ تهدیدی از سوی ولایتی علیه من مطرح نشد.
او افزود که در دیدار با ولایتی گفته که «دخالت های ایران» در منطقه غیرقابل قبول است.
سعد الحریری روابط خود با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان را «ممتاز» خواند و گفت که بعد از بازگشت به لبنان با او جهت حل مسائل گفت و گو خواهد کرد.
وی تاکید کرد که باید با کمک رئیس جمهوری اوضاع را درست کرد تا «سیاست بی طرفی» را که در بیانیه وزارتی گنجانده شده تحقق بخشید. 
سعد الحریری شنبه هفته پیش (13 آبان-4 نوامبر) در حالی که در عربستان سعودی به سر می برد از سمتش استعفا کرد.
در روزهای اخیر حرف و حدیث های زیادی درباره دلایل و چگونگی اعلام استعفای الحریری مطرح شده است و برخی معتقدند این استعفا با فشار عربستان سعودی و با هدف به تعطیلی کشاندن فرایند سیاسی در لبنان و فشار به حزب الله برای خروج از دولت صورت گرفته است.
میشل عون رئیس جمهوری لبنان هنوز از پذیرش استعفای سعد الحریری و آغاز فرایندهای پس از استعفا خودداری کرده و گفته است که منتظر بازگشت سعد الحریری به بیروت است.
عربستان سعودی هرگونه فشار علیه الحریری را رد کرده و اعلام کرده است که او می تواند هر جا که تمایل داشته باشد سفر کند.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.