امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

درخواست هیئت صنعاء برای آتش‌بس دائم و مخالفت هیئت ریاض

هیئت اعزامی گروه‌های داخلی یمن به ژنو خواستار اجرای آتش‌بس دائمی در این کشور شد، اما هیئت سعودی از پذیرفتن این مسئله خودداری و مسئله آتش‌بس موقت را مطرح کرده است.

منابع یمنی نزدیک به مذاکرات جاری در ژنو در خصوص بحران یمن اعلام کردند: بین مذاکره کنندگان درباره دو مسئله اساسی اختلاف نظر به وجود آمده است،‌ این درحالی است اسماعیل ولد الشیخ فرستاده بین المللی از پیشرفت در مذاکرات خبر داده است.

این منابع افزودند: هیئت اعزامی ریاض به ژنو خواستار اجرای آتش‌بس موقت درباره بحران یمن است اما هیئت شکل گرفته از گروه‌های سیاسی یمنی خواهان برقراری آتش‌بس دائمی در این کشور هستند.

این درحالی است که سازمان ملل خواهان برقراری آتش‌بس فوری در یمن شده است و همچنین این سازمان بین المللی خواهان ارسال فوری کمک‌های غذایی به مردم یمن است و می‌خواهد به تحریم و محاصره یمن پایان داده شود.

از سوی دیگر محمد الزبیری عضو هیئت گروه‌های یمنی شرکت کننده در مذاکرات ژنو تأکید کرد: مسئله عقب‌نشینی از شهرها باید بعد از انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت در صنعاء صورت گیرد،‌ از این رو ابتدا باید تشکیلات نظامی ارتش یمن شکل گیرد، از آن گذشته عقب‌نشینی از شهرها در این زمان تنها می‌تواند به‌نفع گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده تمام شود.

حمزه الحوثی یکی از اعضای شرکت کننده در مذاکرات ژنو از جانب جنبش انصار الله یمن به‌نوبه خود اعلام کرد: جنبش انصار الله یمن با آتش‌بس پیشنهادی سازمان ملل موافق است، اما سعودی‌ها و هم‌پیمانان آنها با این آتش‌بس موافق نیستند.

الحوثی در جریان یک کنفرانس خبری در ژنو اعلام کرد: هدف از مشورت‌های کنونی بررسی نحوه بازگرداندن یمن به مسیر سیاسی است و می‌کوشیم برای بحران یمن به راه حلی دست یابیم.یمن ژنو


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.