امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

داعش در آینده در کدام کشور‌ها نفوذ خواهد کرد؟

روزنامه سان در گزارشی بررسی کرد؛


پس از شکست داعش در عراق و سوریه، احتمال دارد عناصر این گروه تروریستی در پی باز کردن جای پای خود در دیگر مناطق جهان باشند.

روزنامه انگلیسی سان در مطلبی نوشت: گروه تروریستی داعش از زمان اعلام خلافت خودخوانده خود در ژوئن 2014، در خارج از سوریه و عراق هم بیش از 140 حمله تروریستی در 29 کشور مختلف انجام داده است. برخی از این حملات تروریستی بسیار مرگبار بوده و بیش از 2000 کشته و زخمی برجای گذاشته است. در دو سال گذشته هم گروه تروریستی داعش با انجام حملاتی خونبار در شهرهایی مثل لندن و منچستر انگلیس، بارسلون اسپانیا، نیس فرانسه، برلین آلمان و استکهلم سوئد، به تیتر اخبار پربازدید جهان تبدیل شده است.

داعش در آینده در کدام کشور‌ها نفوذ خواهد کرد؟

اما جدا از حملات تروریستی داعش در این کشورها، این تروریست‌ها به صورت پنهانی در حال گسترش یافتن در بخش‌هایی از کره زمین هستند که شاید هیچ کس حتی به فکرش هم نمی رسد. اسامی برخی از این کشورها که ممکن است داعش در آینده در آنها حضور یابد، در زیر منتشر شده است:

چین: گروه تروریستی داعش تاکنون این مسئله را کتمان نکرده که چین را به عنوان هدف بعدی‌اش قرار داده است. داعش در یک ویدئو که پیشتر منتشر کرده بود، متعهد شد که به مردم چین حمله خواهد کرد و خونشان را مثل رود جاری می کند. یک اتاق فکر مستقر در واشنگتن اعلام کرد که تاکنون 114 اویغور (مردم ساکن شمال غرب چین) به عضویت گروه تروریستی داعش در آمده اند که پس از عربستان سعودی و تونس، این بیشترین تعداد تروریست‌های خارجی پیوسته به داعش از یک منطقه محسوب می شود. این در حالی است که برخی از کارشناسان بر این باورند که روش های کارآمد دولت چین برای مقابله با افراط گرایی و تروریسم، مانع از حضور داعش در این کشور خواهد شد.

جمهوری ترینیداد و توباگو: این نگرانی وجود دارد که جمهوری ترینیداد و توباگو در دریای کارائیب در شمال آمریکای جنوبی که یک مقصد گردشگری هم هست، به هدف بعدی تروریست‌های باقی مانده داعش تبدیل شود. این کشور که 1.3 میلیون جمعیت دارد بیشترین میزان استخدام در گروه تروریستی داعش را در نیمکره غربی زمین داشته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون 125 تبعه این کشور به سوریه و عراق سفر کرده اند تا به عضویت داعش در بیایند. جمهوری ترینیداد و توباگو همچنین معادن غنی از نفت و گاز هم در اختیار دارد که یک امتیاز بزرگ برای درآمدزایی داعش محسوب می‌شود.

نیوزیلند: گروه تروریستی داعش همچنان یک تهدید برای نیوزیلند محسوب می شود؛ زیرا سازمان های جاسوسی اعلام کرده اند که تعداد افراد مرتبط با افراط گرایی در این کشور همچنان در حال افزایش است. یک سازمان اطلاعاتی نیوزیلند فهرستی از اسامی 40 نفر را به دلیل ارتباط با گروه‌های تروریستی منتشر کرده است.

آفریقای جنوبی: ربوده شدن دو شهروند انگلیسی در «کوازولو-ناتال» در آفریقای جنوبی دولت انگلیس را بر آن داشته است که یک توصیه نامه برای مسافران منتشر کند و درباره احتمال انجام حملات تروریستی در خاک آفریقای جنوبی هشدار دهد. گزارش شده است که این زوج انگلیسی از سوی یک گروه مرتبط با داعش ربوده شده‌اند و تاکنون خبری از آنها بدست نیامده است.

مالدیو: جزیره مالدیو به خاطر ساحل زیبایی که دارد از جمله مقاصد گردشگری مردم کشورهای مختلف محسوب می شود. اما اشغال این کشورِ جزیره‌ای با 345 هزار جمعیت به دلیل عضویت برخی از مردم آن در گروه داعش، ممکن است هدف بعدی تروریستها قرار بگیرد. گزارشها حاکی از آن است که حدود 200 نفر از اهالی مالدیو برای پیوستن به داعش راهی خاورمیانه شده اند. همین امر باعث شد که وزارت امور خارجه انگلیس به شهروندانش برای سفر به مالدیو هشدار دهد.

کانادا: گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود 200 نفر از افرادی که برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به سوریه و عراق رفته بودند، هم اکنون به کانادا بازگشته اند. سازمان اطلاعات و امنیت کانادا پیشتر در گزارشی اعلام کرد که تروریسم در حال حاضر یکی از تهدیدهای اصلی برای امنیت ملی این کشور محسوب می‌شود. در این گزارش همچنین به حمله یک فرد مسلح به پارلمان کانادا در سال 2014 اشاره شده بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.