امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

یکپارچگی جناح‌ها، اقوام و مذاهب علیه آشوبگران موفقیت دیگری در برابر دشمنان نظام آفرید

روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی:


رییس جمهور گفت:یکپارچگی جناح‌ها، احزاب، اقوام و مذاهب علیه آشوبگران موفقیت دیگری در برابر دشمنان و بدخواهان نظام آفرید.

19 دی سال 56 سرآغاز جنبش گسترده مردم و زمینه‌ساز پیروزی انقلاب شدحجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه سه‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن گرامیداشت یاد شهدای 19 دی افزود: خیزش عمومی در قم، علیه مقاله اهانت‌آمیز نسبت به امام(ره)، در ادامه نهضتی که از سال 41 آغاز شد، زمینه‌ساز جنبشی گسترده در سراسر ایران از جمله در تبریز، یزد و... شد که نهایتاً به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 منجر شد.

رییس جمهور با اشاره به حضور آگاهانه مردم و علما و مراجع در محکوم نمودن اهانت به حضرت امام خمینی(ره) در دی ماه 56، گفت: 19 دی سرآغاز جنبش گسترده مردم در سراسر کشور و زمینه‌ساز پیروزی نهایی انقلاب اسلامی شد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به اولین سالگرد رحلت رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را شخصیتی ممتاز، اسلام‌شناسی برجسته، صاحبنظری امین و سیاست‌دان و سیاستمداری دانست که مورد احترام مردم و حتی جامعه بین‌المللی است.

روحانی با اشاره به مجاهدت‌های آیت‌الله هاشمی تحت رهبری حضرت امام خمینی(ره)، رفاقت صمیمی و دیرینه با مقام معظم رهبری و همچنین خدمات گسترده و ماندگار ایشان به انقلاب و مردم در مسئولیت‌های سنگین و خطیر، گفت: نقش مرحوم آیت‌الله هاشمی در دوران مبارزه، تثبیت نظام اسلامی، اداره مجلس و فرماندهی جنگ، ریاست جمهوری و اداره دولت و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام غیرقابل انکار و اثرات آن در استحکام نظام اسلامی ماندگار است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث اخیر کشور پرداخت و ضمن تأکید بر ریشه‌یابی علل فرهنگی و اجتماعی آن و نیز اهتمام مسئولان به ارتباط با مردم و پاسخگویی به مطالبات به حق آنان گفت: حضور پرشور و آگاهانه مردم در برابر عده‌ای که علیه مقدسات و پرچم کشور اهانت کردند از یکسو و یکپارچگی جناح‌ها، احزاب، اقوام و مذاهب علیه آشوبگران از سوی دیگر موفقیت دیگری در برابر دشمنان و بدخواهان نظام آفرید.

روحانی نقد و اجتماعات قانونی را مفید و زمینه‌ساز اصلاح و بهبود امور دانست و افزود: هوشیاری مردم، دانشگاهیان و اقشار مختلف ثابت کرد که علیرغم مشکلاتی که وجود دارد در برابر سوء استفاده از مطالبات مردم  و تحریکات ضدانقلاب و دشمنان می‌ایستند.

رییس شورای عالی امنیت ملی در پایان از هوشیاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج که در مدیریت حوادث اخیر در کنار مردم و به خوبی به وظایف خود عمل کردند، تشکر کرد.

در ادامه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی،  با توجه به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اصلاحات اساسنامه دانشگاه علوم قرآنی، به تصویب رسید و همچنین سند گسترش زبان فارسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه همچنین با موافقت اعضای شورا، دارابی به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس و  کمالی به عنوان رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی، انتخاب شدند.

در این جلسه مقرر گردید شورای عالی انقلاب فرهنگی از منظر مطالعات گوناگون جامعه‌شناختی، اجتماعی و فرهنگی گزارشی در خصوص حوادث اخیر تهیه و در جلسه آتی شورا ارایه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.