امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

شهادت فرمانده‌ای که نماد مقاومت در سوریه بود


شهید سرلشکر عصام زهرالدین که به نماد مقاومت در سوریه مشهور شده بود در مبازه با داعش در نزدیک‌ترین منطقه با این گروه تروریستی می‌جنگید.

 از ابتدای بحرانی که تروریست‌ها در سوریه آغاز کردند، دولت سوریه در یک موضع قدرتمند و مستحکم با کمک محور مقاومت در مقابل آنها ایستاد. در طرف مقابل داعش، جبهه النصره، احرارالشام، جیش الفتح، نورالدین زنکی و چندین و چند گروه تروریستی که در سوریه ویرانی به بار می آوردند و به فجیع ترین شکل ممکن زنان، مردان و کودکان سوری را به قتل می‌رساندند، مورد حمایت آشکار عربستان، قطر، اسرائیل و آمریکا قرار داشتند که حمایت این کشورها از تروریست‌ها عمدتا در کمک های مالی و تجهیزاتی خلاصه می شد.

شوکی که به جبهه مقاومت وارد شد

هفته گذشته بود که خبری تلخ، شیرینی‌ پیروزی‌های اخیر محور مقاومت را سرلشکر «عصام زهرالدین» در جریان عملیات پاکسازی محله «حویجه صکر» در غرب شهر دیرالزور در اثر انفجار  مین های کار گذاشته شده توسط عناصر تروریستی تکفیری داعش به شهادت رسید.

عصام زهرالدین از فرماندهان بزرگ ارتش سوریه بود که از اولین روزهای جنگ در استان دیر الزور به نبرد و جنگی تمام عیار با تروریست‌های داعشی پرداخت. فرماندهی که نیروهای خاص خود را داشت و تعداد زیادی از این نیروها نیز در راه مبازه با تروریسم و مقاومت در برابر آنها به شهادت رسیدند.

شوکی که به جبهه مقاومت وارد شد

 شهید سرلشکر، عصام زهرالدین، فرمانده گارد ریاست جمهوری سوریه بود که از زمان آغاز بحران در عملیات های مهمی از جمله پاکسازی غوطه شرقی شرکت داشت ؛ شهید عصام در جریان محاصره شدن شهر دیرالزور با تعدادی از یارانش به این شهر رفت و با مقاومت ۴ ساله از نفود تروریست های داعش به شهر محاصره شده دیرالزور جلوگیری کرد.

این شهید بزرگوار که نام کاملش ولد العمید زهر الدین است در سال 1961 در استان سویدا به دنیا آمد. عبد الکریم زهر الدین پدر بزرگ او وزیر دفاع اسبق سوریه بود و اکثر اعضای خانواده او نیز مشغول خدمت در ارتش این کشور هستند.

شوکی که به جبهه مقاومت وارد شد

یکی از علل موثر در شهرت این فرمانده شهید سوری حضور طولانی مدت وی به همراه نیروهای خود در مبازه با داعش در نزدیک‌ترین منطقه به این گروه تروریستی است. یکی از ویژگی های بارز این فرمانده شجاع سوری مقاومت در محاصره طولانی مدت در برابر تروریست‌ها و عدم تسلیم در برابر آنها با وجود شهادت تعدادی زیادی از نیروهای تحت امرش بود که این موضوع بیش از پیش باعث افرایش خشم تروریست‌ها نسبت زهرالدین و نیروهای تحت امر وی شد.

تروریست های داعش قبل از آزادسازی شهر دیرالزور تلاش های زیادی برای ورود به این شهر انجام دادند و حتی موفق شدند ارتباط شهر دیرالزور را با فرودگاه قطع کنند اما با مقاومت کم نظیر سرلشکر عصام و همرزمانش، ناکام ماندند.

شوکی که به جبهه مقاومت وارد شد

شهید سرلشکر عصام زهر الدین که به نماد مقاومت در سوریه مشهور شده بود در لیست ترور سازمان جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی(موساد) قرار داشت  و چندین بار توسط عوامل رژیم صهیونیستی مورد سوءقصد قرار گرفت.

 یکی از ویژگی های بارز این فرمانده شجاع سوری مقاومت در محاصره طولانی مدت در برابر تروریست‌ها و عدم تسلیم در برابر آنها با وجود شهادت تعدادی زیادی از نیروهای تحت امرش بود که این موضوع بیش از پیش باعث افرایش خشم تروریست‌ها نسبت زهرالدین و نیروهای تحت امر وی شده بود.

شوکی که به جبهه مقاومت وارد شد

 سرلشکر «عصام زهر‌الدین»  از شخصیت‌های برجسته نظامی سوریه بوده کهگروههای تروریستی وابسته به القاعده و داعش از عملیاتی که این شخص فرماندهی می‌کند بسیار واهمه دارند. وی  از اهالی استان "السویدا" سوریه بوده و فرماندهی یک گروه عملیاتی حرفه‌ای را عهده‌دار است.

سرلشکر  "زهرالدین" در لیست سیاه سازمان جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی(موساد) قرار داشت و چندین بار توسط عوامل رژیم صهیونیستی مورد سوءقصد قرار گرفته بود که خوشبختانه موفق به ترور وی نشده‌ بودند. 

شوکی که به جبهه مقاومت وارد شد

امروز نهال محور مقاومت به درختی بارور و تنومند تبدیل شده که با خون شهیدانی چون زهرالدین‌ها، همدانی‌ها و حججی‌ها آبیاری شده و در مسیر خود ثابت قدم است. هدف اصلی تکفیر‌ی‌ها در سوریه مقابله با مقاومت است. ارتش سوریه یک ارتش عقیدتی محسوب می‌شود که در نظر این ارتش حمایت از مقاومت یک اصل است و تاکنون نشان داده تا آخرین لحظه پای آرمان‌های مقاومت ایستاده است همانطور که مقاومت پای سوریه ایستاده است...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.