امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

امید

عشق به حضرت مهدی موعود{عج}

عزیمت کشتی‌های جنگی جمهوری آذربایجان به پایگاه چهارم دریایی ایران


خبرگزاری فارس: عزیمت کشتی‌های جنگی جمهوری آذربایجان به پایگاه چهارم دریایی ایران

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از عزیمت دو کشتی جنگی به پایگاه چهارم دریایی ایران در دریای خزر در چارچوب همکاری‌های نظامی دو کشور خبر داد.

، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه اعلام کرد که دو کشتی نیروی دریایی این کشور برای دیداری دوستانه از ایران عازم این کشور شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «ای پی ای» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نوع این کشتی‌های گشت زنی را «جی -122» و «جی-124» اعلام کرد و عنوان داشت که این فعل و انفعال به دنبال توافق همکاری نظامی بین دو کشور صورت گرفته است.

 به گزارش این منبع خبری، این دیدار تا 7 اکتبر (شنبه آینده) ادامه خواهد یافت و پرسنل نیروی دریایی جمهوری آذربایجان با پایگاه نیروی دریایی ایران در منطقه دریای خزر (پایگاه چهارم) نشستی برگزار کرده و از پایگاه نیروی دریایی در بندر انزلی بازدید کرده و در رویدادهای دیگر با هم همکاری می‌کنند.

منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یا ناوگان شمال جزء چهار منطقه اصلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مهمترین رکن و شاکله نظامی دریایی در منطقه شمال ایران  است و وظیفه آن در بیست درصد محدوده حاکمیتی ایران در خزر گشتزنی و حفاظت از منافع کشور از جمله سکوی نفتی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.